Author Topic: Стари карти на София  (Read 35266 times)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #100 on: 01.02.2018, 20:38:39 »
Има една линия 32, която през 1964 пишат, че е стигала до летището откъм южната му част, но на всички карти от периода ходи до военните жилища преди Окръжна болница. Първата линия от градския транспорт, която според картите ходи до пътническия терминал на летището, е 84 през 1968 след преномерацията. Ето една снимка от Изгубена България на служебен автобус на ТАБСО от 60-те години.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Стари карти на София
« Reply #101 on: 01.02.2018, 20:58:35 »
Следователно става дума за "военната" част на летището. Тогава наистина не е имало смисъл от отделна линия при положение, че всички останали автобуси в това направление са минавали на 200 метра оттам.

Вероятно за служителите, да могат да ходят и да се връщат от работа, за удобство. Те сигурно са си знаели разписанието ако е било лошо времето и не им се ходи пеш 200м. през полето може да са го ползвали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари карти на София
« Reply #102 on: 01.02.2018, 22:14:03 »
Принципно,
26 => 77
27 => 78
28 => 79
29 => 80
30 => 81, 82
31 => 83
32 => 84

Така че си е напълно логично 32 да е била до летището, въпреки странния начин, по който е показана на картите преди преномерацията.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Стари карти на София
« Reply #103 on: 01.02.2018, 22:49:44 »
Най-вероятно е така, защото е тръгвал баш от центъра- от Народния театър, и е минавал директно през "пъпа" на София - надали военните блокове са били причината....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #104 on: 02.02.2018, 10:19:16 »
Аз изказах една хипотеза, че по начина, изобразен на картата, 32 прави връзка между МНО, ЦДНА (Военния клуб) и поделенията. След преномерацията до военните жилища ходи 75 (а вероятно и до Окръжна болница, която трябва да е построена някъде по това време).

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари карти на София
« Reply #105 on: 02.02.2018, 13:07:08 »
32 вероятно е пусната първоначално до летището и след това е скъсена до Окр.б-ца по някаква причина.
... но да се върна няколко години по-назад:

Интересна е съдбата на 26. Все още не могда да открия източника ми, но след като 25 заменя тролейбуса до Г.Баня, би трябвало 26 да заменя тролейбуса до Илиянци. След това разкриват 27, 28 и 29 (последните две се виждат на картата от 1962), но 26 е закрита, защото е пуснато трамвайното трасе до СТЗ. На картата от 1962 НЕ се вижда да има линия 26. Чак след това откриват 26 - Ц.Гара - Овча Купел, като явно решават да запълнят дупката и ползват освободения номер.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #106 on: 04.02.2018, 19:27:30 »
Добавил съм карта на София от 1928-29 г. в папката 1929 и схематична карта на София от 1933 в папката 1933.
« Last Edit: 04.02.2018, 20:14:22 by Metan »

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 301
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #107 on: 06.02.2018, 12:10:50 »
Някой има ли в пълен обем картата част от която е публикувана тук: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1102.msg275514#msg275514

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #108 on: 06.02.2018, 20:34:32 »
В лошо качество.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Стари карти на София
« Reply #109 on: 06.02.2018, 22:06:39 »
Ако се вгледаме по-внимателно, се вижда, че наред с многото нови трамвайни линии, е предвидено голяма част от трасетата, особено в центъра, по Пиротска, Стамболийски, Графа, Надежда, Люлин, Обеля,Иван Вазов, Хладилника, в тунела на НДК и др. да бъдат премахнати предвид на това, че ще се дублират с метрото. Също и по Борис между центъра и Никола Петков. Явно другата основна цел е била да се мине изцяло на нормално междурелсие, съответно само с чешки трамваи. Интересни освен трамваят по ринга с отклонение през въртопо за Младост, са линиите по Евлоги Георгиев към Театър София, по пробива Д.Несторов, за Студентски град, Овча Купел и цялостното трамвайосване на рейс 77, като линията трябвало да стига до МС Западен парк. За Орландовци пък е следвало трамваят да минава не по Козлодуй, а по новия пробив към Сточна гара, както и да стига до Бенковски.  Практически в центъра трамвай остава само по Ботев. Друго интересно е огромната пешеходна зона между Св. Неделя и бул. Инж. Иван Иванов, върху сегашния Тодор Александров. И като гледам, в този участък всичко между него и Пиротска е трябвало да се изрине.....Ни най-малко не съм привържаник на "ония" години, но се вижда, че тогава са проектирали с главата си, а сега го правят с дирника. Сетили са се например за станции на Солунска и пред Военния клуб.

В този атлас между другото има много хубава панорамна снимка на летището, като е хванат и тъкмо потеглящ почти чисто нов Икарус.
« Last Edit: 06.02.2018, 22:48:39 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #110 on: 07.02.2018, 19:31:28 »
В този атлас между другото има много хубава панорамна снимка на летището, като е хванат и тъкмо потеглящ почти чисто нов Икарус.
Изобщо не го бях забелязал в калабалъка, но пък има безценни снимки на пускането на автобусното движение през 1935, на първите трамваи, на тролея в Горна баня... Жалко, че не е в добро качество.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #111 on: 11.02.2018, 14:58:45 »
Добавени са:
1. "Карта на градския транспорт в София" на Датамап, март 1998. В папката 1998_3
2. "Транспортна карта на София" на Датамап, второ преработено издание от юли 1999. В папката 1999_7
3. "Маршрутни таксита. Схема на линиите в София" на Арт-а от 1999 г. В папката 1999_7
4. Схема на трамвайните линии от 1981 г. В папката 1981_1

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 301
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #112 on: 11.02.2018, 17:41:05 »
В лошо качество.

Поне такава да има, все пак основните неща се виждат. Тази карта е много ценна за историята на планирана инфраструктура и транспорт. За някои проекти дори не сме чували и абсолютно нищо не се говори: удължаването на Универсиада (днес Ляпчев) през Студ.град към Черни връх. Трасето по Кл.Охридски го няма, но има трамвай по Габровски и Акад.Стефан Младенов с обръщало в края на Студентски град или началото на Малинова долина (което реално погледнато е едно и също) където прави връзка с МД2. Присътства и булевардът който свързва Черни връх и СОП зад Горубляне (Южна тангента може би?). Трасето по ЦБ3 е премахнато чак до пресечката Каблешков. Заради старото трасе на МД3 може би (трамвай до Овча купел има, но по Вазов няма, по Ботевградско пък остава). Трамвайните трасета позволяват оформяне на кръгова трамвайна линия, ако се вгледате, можете да предположите маршрута й. Има и трасе успоредно на жп линията до гара Захарна фабрика. Трасето по Евлоги за сефте го виждам. ТМ7 е удължен до Бъкстон, едно правилно решение което за жалост не се реализира. Вижда се и удължаването на трасето от Кл.Охридски по Сахаров и по удължения Копенхаген към Дружба, което би могло да осигури нови полезни връзки. Трасе по Колумб (Малинов) с обръщало до днешните Хит и Лидл и хипотетичната Южна тангента. Метрото едва ли се нуждае от подробни коментари - МД1 още една станция в Люлин до СОП, станцията-призрак на бул.Стефансон (който също е планиран още преди десетки години), източния радиус по Цариградско към Младост 4 и на изток, МД2 Надежда 6 и Илиянци и трасето към Лозенец и Студентски град, МД3 с познатото на всички ни старо трасе. Виждам че Арсеналски е свързан с Баучер и Вапцаров. Интересното е че някои от гореизброените проекти са тера инкогнита днес, никаква информация.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #113 on: 04.03.2018, 22:02:53 »
Добавени са:
1. Първия градоустройствен план на София от 1879. В папката 1879
2. "План на София с Подуени" от 1907. В папката 1907
3. "София. Разширение на строителната площ" (кварталите на София към 1934 г.) . В папката 1934

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
Re: Стари карти на София
« Reply #114 on: 11.03.2018, 12:24:13 »
Добавена е:
1. Прекрасна карта на градския транспорт на София. Според легендата линиите са актуални към 31.12.1940, но картата отразява ситуацията към първото тримесечие на 1941. Има печатна грешка с колелото на 7 в Захарна фабрика (изобразено е 1 вместо 7). В папката 1941