Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 36487 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1647
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #180 on: 12.08.2018, 15:51:14 »
 :arrow:
XI - дописка,  публ. във в. "Стандарт", бр. 4031 от 26.03.2004г.
XII - дописка,  публ. във в. "Стандарт", бр. 4057 от 23.04.2004г.
« Last Edit: 12.08.2018, 15:57:12 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1647
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #181 on: 19.10.2018, 21:02:20 »
"Метрото срещу трамвая"- статия, публ. във в."Работническо дело", бр.39, 08.02.1990г.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #182 on: 19.10.2018, 21:55:24 »
Излиза, че през цялото време по отношение на развитието на транспорта са били като "Орел, рак и щука", та накрая нищо. Какво им е пречело да развиват и едното, и другото? Много по-добър вариант е метрото да минеше под Цариградско шосе (колко бързи автобуси и тролеи имаше тогава по него), докато скоростният трамвай мине през тунела и по Др. Цанков, като и по Графа е трябвало да бъде в тунел...и после Руски Паметник и Княжево....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #183 on: 19.10.2018, 23:04:08 »
На мен ми е интересно дали реконструкцията на Ботевградско в началото на 90 те е означавало че МД3 в тази му част не е се е предвиждал да се строи.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #184 on: 20.10.2018, 00:01:40 »
Поне не в близко (за тогава) бъдеще. Даже в края на 80-те вземат решение за довършване и пускане в експлоатация само отсечката от Обеля до Константин Величков.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13621
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #185 on: 20.10.2018, 09:18:52 »
докато скоростният трамвай мине през тунела и по Др. Цанков, като и по Графа е трябвало да бъде в тунел...и после Руски Паметник и Княжево....
По тогавашните представи "скоростен" трамвай означаваше просто нормалнорелсов. Никога по Драган Цанков не е имало проект за нещо различно от това, което беше - автономно трасе, но с дузина светофари. А подпаважният трамвай под Графа е просто един мокър сън.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #186 on: 20.10.2018, 17:34:53 »
Дефакто в момента от Сердика до Младост/Дружба имаме един подземен трамвай с похарчени пари като за метро. С други думи тотален провал...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #187 on: 20.10.2018, 18:06:23 »
E ти откъде мислиш идва толкова евтино.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #188 on: 20.10.2018, 18:26:43 »
Честно казано не знам въз основа на какво го мислите това за метрото до Младост. Аз "не слизам от колата", но винаги, когато имам работа в центъра (което е доста често) ползвам метрото.

Първо: центърът не е само Сердика. Ректоратът също е доста централно място, а доста често и Стадионът върши работа за слизане от Младост до центъра на града.

А от центъра до Младост 1 всеки може де преброи колко спирки са - Стадиона, Жолио-Кюри, Г.М. Димитров, Мусагеница, Младост 1. Влаковете са достатъчно редовно (двете линии) и се пътува "няколко минути". Не всички пътуват (като мен) до Бизнес парка, но и до там пътуването въобще не е дълго.

Автобусните линии за съжаление са много, за сметка на това по всяка интервалите на движение са такива, че предпочитам да тръгна с колата или с метрото, и може би в 1% от случаите да ползвам автобус. На доста места спирките им не съвпадат. Като видя 20 минути до следваща кола спокойно отивам до метрото, ако ще и да ходя допълнително 10 минути пеша. Освен това, за разлика от многото пишещи тука, чудесно си спомням времената с безкрайна редица от претъпкани автобуси по Цариградско и Малинов, включително си спомням и как сме ги гонили и тъпчили за да се прибера от техникума или от работа. А кварталът от тогава се разрастна. И не си мислете че автомобилният трафик в момента е старшен. От 40 години съм в различни части на Младост и удобството в момента, с метрото, е несравнимо, колкото и да плюете по него.
Бърз трамвай е нещо доста по-различно. Въобще не може да се сравнява със софийското метро.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1639
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #189 on: 20.10.2018, 18:56:38 »
За мен е спорно. Младост имаше много добро и редовно автобусно обслужване, транспортът беше бърз и достъпен. Нямаше го това движение, нямаше ги 10-те светофара по Малинов. С автобус се стигаше от средната част на Младост (2/3) до Орлов мост или Ректората за 13-15 минути. В момента с метро от Младост 1 до СУ е 12 минути (а Младост 1 не е средата на Младост). Повече от ясно е, че в момента това няма как да стане, дори и да затегнат безкрайно провлачените автобусни разписания. Но също така е ясно, че метрото се влачи ненужно много (въпреки малкото му спирки в участъка) и не е достатъчно редовно. Да, удобство е, но не е лекарство за всички проблеми. Даже образува допълнителни проблеми откакто го пуснаха до квартала.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #190 on: 20.10.2018, 19:37:35 »
Това за влаченето на метрото също е въпрос с няколко отговора, които все убягват на много хора.
В момента метрото ускорява до около 60 км/ч (например). При 1 км между станциите и при 1 м/с2 ускорение и спиране, това са около 150 м ускорение, 150 метра спиране и 700 метра движение. Ако скоростта са вдигне до 80, това са 250 метра ускорение, още толкова спиране и 500 метра движение, което ще намали времето между две съседни станции само с около 10 секунди (9 при смятане на ум, ако не съм сгрешил).
За сметка на това ще се увеличи разхода на енергия, тъй като ускорението на целия влак от 60 до 80 не е без пари. Както и амортизирането на всичко свързано с двигатели, колела, редуктори и т.н., вкл. и релси, което пак са допълнителни пари (разход).
Освен това, ако се запази същият интервал на движение, а се намали времето за един курс - при по-високата скорост, това значи че и влаковете ще правят поне по един курс повече на ден, което пак ги "изразходва" с не малко проценти повече, освен казаното по-горе.
Така че това са "политически" въпроси - колко да е оптималната скорост на движение.
« Last Edit: 20.10.2018, 19:39:48 by mitko08888 »