Author Topic: Тролейбусни маршрути през годините  (Read 101466 times)

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Е това с Войновски явно е по-късно. През 60-те години още е бил по Уошбърн (баба ми така казваше), явно още през социализма е удължен до гаража. Значи линията в Хаджията е променяна на два етапа за да се стигне до днешното положение. А Острово е била една обикновена малка уличка, а не основната входна точка на квартала от центъра както е днес. Разширяват я и я правят по-важна някъде през втората половина на 80-те мисля и май пак тогава прекарват тролея през нея. Но кога точно не знам.
« Last Edit: 28.07.2013, 01:00:07 by happy »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
На картата на София от 1981.г Острово все още е без тролейбуси.
« Last Edit: 28.07.2013, 01:07:24 by Magirus deutz »

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Определено след 85-та е прокаран по Острово. Жалко, че тогава фотографията не е била толкова разпространена и е била скъпа, колко история се забравя така. А на карта да го гледаш е друго, не можеш да си представиш точно какво е било, докато една-две снимки биха казали много.
« Last Edit: 28.07.2013, 01:01:45 by happy »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Според мен, годината е 87 - ма, защото на картата от 1989 вече е там, а пък Картография , струва ми се, са отразявали маршрутните промени с 2 години закъснение.
« Last Edit: 28.07.2013, 01:01:34 by Magirus deutz »

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Любопитно ми е как ТБ7 е правил обратния завой в края на моста Чавдар? Бил ли е построен новия мост когато е тръгнал до там?
« Last Edit: 28.07.2013, 01:05:24 by happy »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Любопитно ми е как ТБ7 е правил обратния завой в края на моста Чавдар? Бил ли е построен новия мост когато е тръгнал до там?
До построяването на бул.Вл.Вазов в сегашния му вид отсечката между края на моста Чавдар и Макгахан се наричаше Черешово топче. Обръщалото беше в триъгълника Скайлер-Ильо войвода-Черешово топче.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.Строителството там е през 60-те и 70-те години,а не както си писал през 80 те.Имаше различни трансформации на имената но те бяха или кв.Сухата река или кв.Ботевградско шосе.Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.През 90-те години реката започна да се пише по картите като Слатинска,а спирката ул.Витиня е откакто там пуснаха трамвая.

а къде точно е въртял ТБ3? зад диспечерския пункт ли?
Къде се намира или се е намирал въпросният диспечерски пункт?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.Строителството там е през 60-те и 70-те години,а не както си писал през 80 те.Имаше различни трансформации на имената но те бяха или кв.Сухата река или кв.Ботевградско шосе.Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.През 90-те години реката започна да се пише по картите като Слатинска,а спирката ул.Витиня е откакто там пуснаха трамвая.

а къде точно е въртял ТБ3? зад диспечерския пункт ли?
Къде се намира или се е намирал въпросният диспечерски пункт?
Мисля.че където сега е спирката на трамвай 22 преди влаковия мост под който минава трамвая и колите,там беше и автостанцията на Кремиковските автобуси,които бяха следните по онова време:12;14;16;17;90;99;100;117;118;119 и 216.А пък по-напред близо до моста в дясно беше автогарата с автобусите за околните села и градове и областните градове.Пред самата автогара беше спирката на тролейбусите:3 и 8 и автобуси 79 и 279.Та диспечерския пункт беше или при автостанцията или пред автогарата не съм сигурен точно.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Кога тролейбусното трасе се мести се мести от ул. Оборище(частта между бул. Васил Левски и св. Ал. Невски) на ул. Московска.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Тролейбус С, наистина ли е обръщал пред НС?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Кога тролейбусното трасе се мести се мести от ул. Оборище(частта между бул. Васил Левски и св. Ал. Невски) на ул. Московска.
Според мен това се е случило през 1966 с удължаването на ТБ3 до Народния театър, като до този момент тролеите са въртели по Оборище-пл.Св.Ал.Невски-ул.Дунав-Московска.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тролейбус С, наистина ли е обръщал пред НС?
Ето информация за буквените маршрути: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1394.msg79283#msg79283
Нищо чудно, че е имало ККМ пред Народното събрание. То и трамвайно трасе е имало.
« Last Edit: 07.07.2014, 14:08:01 by blagun »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Защо имаше маршрут 5Б след като никога не е имало 5А?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Предполагам, че чисто семантично това Б се схваща като "алтернативен", "втори".
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А може би от "болница".

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Тогава имаше автобусна линия 5А и може би за да не се получава объркване.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
А когато има ТБ5, ТМ5 и А5 не е ли объркващо? ;)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Къде е бил тролейбусният обръщач до Народния театър?
« Last Edit: 11.07.2014, 08:52:04 by Magirus deutz »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Днес се навършват точно 30 години от пускането в експлоатация на трасето на тролейбусна линия №7 в Люлин (7 септември 1984 г.).


Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Къде е бил тролейбусният обръщач до Народния театър?
От "Раковски" по "Славянска", зад Театъра, по "Иван Вазов" и обратно на "Раковаски".