Author Topic: Тролейбусни маршрути през годините  (Read 49109 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Данните в spirka-та са стари и неточни. Още преди края на 1988 отпада въпросния дълъг маршрут на тб.5. Като компенсация, удължават 111 до Младост и даже за кратко стига до Окр.б-ца.

Ето и схема:


Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
    • View Profile
Тия маршрути на 3 и 8 са много странни. Имам някакъв спомен че 3 беше до Сточна гара.
The Grand Tour

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тия маршрути на 3 и 8 са много странни. Имам някакъв спомен че 3 беше до Сточна гара.
Говорим за януари 1989.
3 беше за 3 месеца от н-з Надежда до Сточна гара, но чак през 2006.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Само за протокола, тб.1 тръгва до Левски-Г на 1.9.2001, а не както е отбелязано в спирката от 4.2001. От същата дата и 75 е скъсен.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
... От същата дата и 75 е скъсен.
Като аргумент е използвано , че двата маршрута се припокриват . На практика обаче нямат нито една обща спирка.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
... От същата дата и 75 е скъсен.
Като аргумент е използвано , че двата маршрута се припокриват . На практика обаче нямат нито една обща спирка.
Общите спирки са в Левски-Г. По Т.Кукли пък разтовареният 120 вече нямаше чак талава нужда от нередовния и без друго 75.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Така и така сме подхванали темата...
Кой ще си признае, че си спомня?
На 11.3.2001г. взривяват моста на Опълчеснка. След това изградиха отсечката в сегашния ѝ вид.
Почти съм сигурен, че при затварянето на този участък, 5б го закриват, а вместо това, 8 го удължават до Окр.б-ца. Ако някой потвърди, че е така, или че не е така, ще съм много благодарен :)

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Със сигурност спирането на 5Б беше удължаване за 8. Може би да е било именно тогава. Помня и самия ден, обаче в детския ми спомен не е останала дата.

А на векторната карта по-горе може би е добре да се уточни минаването на 11 по "Евлоги Георгиев", може би е било от самото начало на линията.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А на векторната карта по-горе може би е добре да се уточни минаването на 11 по "Евлоги Георгиев", може би е било от самото начало на линията.
по технически причини не съм го сложил, но в бъдеще може би ще го добавя.

Със сигурност спирането на 5Б беше удължаване за 8. Може би да е било именно тогава. Помня и самия ден, обаче в детския ми спомен не е останала дата.
И моите спомени са такива и затова търся потвърждение, че е точно тогава. Даже ми се върти, че тогава промениха 7 да стане 10, за да може 7а да стане 7. Разбира се, може и малко по-рано да беше.

А ето ги и съобщенията, но които базирам информацията:

Quote
10.3.2001, събота
Бивши софийски кметове са против събарянето на моста на "Опълченска" в неделя.
Петима бивши кметове на София в изявление до БТА протестират срещу събарянето на моста на ул. "Опълченска" до Руски паметник.
и т.н.

и край:

Quote
2.6.2001
Отсечката на ул. "Опълченска" от Руски паметник до бул. "Ал. Стамболийски" ще бъде открита официално в 11 ч. утре.
На мястото на взривения преди месец мост има шест платна за движение. 6 млн. лева са били изразходвани за подмяна на ВиК и канализационната мрежа. 3,1 млн. лева бяха изхарчени за пътните платна. Изпълнител на проекта е фирмата "БКС-център". Тя спечели ремонта на "Опълченска" на търг. Другите кандидати бяха фирмите "Пътни строежи" и "Пътища и съоръжения".

На мястото на взривения мост в района бяха изградени шест пътни ленти, което значително трябва да облекчи трафика в тази част на столицата. Участъкът беше затворен на 1 март.
« Last Edit: 03.01.2020, 12:17:20 by mlk »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1193
    • View Profile
    • Email
Смятайте колко са били в час всичките, включително и кметовете. Мост на Опълченска има чак на кръстовището със Сливница. Мостът между Руски паметник и Зона Б-5 е на Скобелев. А Опълченска започва чак след Стамболийски. Така е било и през 2001 г.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Смятайте колко са били в час всичките, включително и кметовете. Мост на Опълченска има чак на кръстовището със Сливница. Мостът между Руски паметник и Зона Б-5 е на Скобелев. А Опълченска започва чак след Стамболийски. Така е било и през 2001 г.
Ами - несъм много сигурен.
От Руски Паметник до Александър Стамболийски се казваше Стефан Стамболов. След като Георги Кирков беше прекръстен на Стефан Стамболов  , то посочената отсечка стана Опълченска.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Смятайте колко са били в час всичките, включително и кметовете. Мост на Опълченска има чак на кръстовището със Сливница. Мостът между Руски паметник и Зона Б-5 е на Скобелев. А Опълченска започва чак след Стамболийски. Така е било и през 2001 г.
Спокойно, на новината за удължаването на 72 пише, че е удължен до Красно Село.


1. Тролей 8 е удължен до Окр.б-ца не по-късно от 05.2000. Тогава съм го отбелязал с разстановки 7-6-7-4, 4-4-6-3.
2. Към 07.2000 имаме все още 7 и 7а, като 7 е с разстановки 8-7-8-4 и 6-6-8-4, спрямо люлинския 7а, който е на 12-10-12-4, 6-6-8-4.
Въпросният 7а е във варианта, в който се движи по Сливница в посока Ст.Гара, но обратно заобикаля през н-з Надежда, заради ремонта на северното платно на Сливница. Курсът тогава беше 87 минути, като имаше ентусиасти, които правеха панорамната обиколка покрай надлеза.
Надявам се скоро да открия и още дати.
3. Към 01.2001, линия 10 съществува и се движи на 8-7-8-4 и 6-6-8-4.
« Last Edit: 03.01.2020, 15:45:02 by mlk »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето и цялата известна ми хронология на ремонта на Сливница:

1. Ремонтът на Сливница вероятно започва съвсем в началото на 2000. когато 112 става с разстановка 20-12-20-5.
2. Със започването на ремонта, тб.6 е изцяло закрита, а тб.7 остава от Ст.Гара през НДК до н-з Надежда (16-12-16-5 за делник). 309 се движи в Люлин по маршрута на тб.6, а 112 се движи по маршрута на тб.7. За 310 си знаем, че е през тунела и по Опълченска към Сливница.
3. ВАЖНО: на 20.6.2000 закриват 112. В комплект с това, имаме следните промени:
- 309 е възстановен по титулярния си маршрут.
- 310 е възстановен през Орион.
- 54а и 242 са възстановени по титулярните си маршрути.
- тб.6 тръгва от н-з Надежда и от Столетов по маршрута си до Люлин.
- тб.7а тръгва от н-з Надежда и от Столетов по маршрута си до Люлин, като след Орион минава покрай м-с Зап.Парк.
- а.108 е отклонен по стария маршрут на тб.7 между Люлин 9 и Люлин 10.
- а.42, 51, 54 и 81 са скъсени до м-с Сливница.
- открита е линия 82 - Ц.Гара-Люлин 3, на мястото на скъсената 81.
- а.43 е удължен до Люлин 8.
4. Няколко седмици след тези промени, тб.7а беше върнат да минава между Люлин 9 и Люлин 10, защото гражданите си искаха тролея. Съответно, 108 беше върнат по стария маршрут.
5. Мисля, че към началото на учебната година, ремонтът в южното платно приключи и удължиха тб.7а до Ст.Гара, като в посока Люлин обикаляше през н-з Надежда.
6. Ремонтът мисля, че приключи към края на годината, но нямам точната дата. За съжаление, не съм сигурен, дали промяната на 7 -> 10 и 7а -> 7 съвпадна с края на ремонта, но е факт, че към началото на 2001, вече си има отделна линия 10.
7. За 5Б си мислех, че е закрит след взривяването на моста, но няма причина да не го пиша в списъците през 2000, ако го имаше. Затова, мога да предположа,че въпреки проектоплана, описан в картата на Датамап, със започването на ремонта по Сливница, 5Б е закрит и съответно, 8 удължен до Окр.б-ца.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
Не мисля, че 310 е минавал по опълченска и през тунела през 2000. Бях ученик в СМГ от 1997ма до 2002 и никога не съм се возил по такъв маршрут.

242 редовно беше с двуетажни автобуси, или с туристически чавдарки от старите :) Много обичах да седна най- отзад по средата и да си отворя да ми духа от тавана
« Last Edit: 08.01.2020, 23:29:05 by iashu »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не мисля, че 310 е минавал по опълченска и през тунела през 2000. Бях ученик в СМГ от 1997ма до 2002 и никога не съм се возил по такъв маршрут.

242 редовно беше с двуетажни автобуси, или с туристически чавдарки от старите :) Много обичах да седна най- отзад по средата и да си отворя да ми духа от тавана
Да не забравяме, че фокусът на тази тема с тролеите.
А 310 си беше през тунела през целия първи етап на ремонта (първата половина на 2000г.), докато 112 и 309 се мъчеха и обикаляха по Симеон в посока центъра.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Тъй като стана дума за това, искам само да добавя че 309, 112, 54 и 242 минаваха по Симеон и Опълченска в посока Сточна гара, а 51 слизаше по Симеон чак до Ботев.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Ето и цялата известна ми хронология на ремонта на Сливница:

1. Ремонтът на Сливница вероятно започва съвсем в началото на 2000. когато 112 става с разстановка 20-12-20-5.
2. Със започването на ремонта, тб.6 е изцяло закрита, а тб.7 остава от Ст.Гара през НДК до н-з Надежда (16-12-16-5 за делник). 309 се движи в Люлин по маршрута на тб.6, а 112 се движи по маршрута на тб.7. За 310 си знаем, че е през тунела и по Опълченска към Сливница.
3. ВАЖНО: на 20.6.2000 закриват 112. В комплект с това, имаме следните промени:
- 309 е възстановен по титулярния си маршрут.
- 310 е възстановен през Орион.
- 54а и 242 са възстановени по титулярните си маршрути.
- тб.6 тръгва от н-з Надежда и от Столетов по маршрута си до Люлин.
- тб.7а тръгва от н-з Надежда и от Столетов по маршрута си до Люлин, като след Орион минава покрай м-с Зап.Парк.
- а.108 е отклонен по стария маршрут на тб.7 между Люлин 9 и Люлин 10.
- а.42, 51, 54 и 81 са скъсени до м-с Сливница.
- открита е линия 82 - Ц.Гара-Люлин 3, на мястото на скъсената 81.
- а.43 е удължен до Люлин 8.
4. Няколко седмици след тези промени, тб.7а беше върнат да минава между Люлин 9 и Люлин 10, защото гражданите си искаха тролея. Съответно, 108 беше върнат по стария маршрут.
5. Мисля, че към началото на учебната година, ремонтът в южното платно приключи и удължиха тб.7а до Ст.Гара, като в посока Люлин обикаляше през н-з Надежда.
6. Ремонтът мисля, че приключи към края на годината, но нямам точната дата. За съжаление, не съм сигурен, дали промяната на 7 -> 10 и 7а -> 7 съвпадна с края на ремонта, но е факт, че към началото на 2001, вече си има отделна линия 10.
7. За 5Б си мислех, че е закрит след взривяването на моста, но няма причина да не го пиша в списъците през 2000, ако го имаше. Затова, мога да предположа,че въпреки проектоплана, описан в картата на Датамап, със започването на ремонта по Сливница, 5Б е закрит и съответно, 8 удължен до Окр.б-ца.
тогава преместиха 108 през Кукуш и махалата, дори известно време беше Връх Манчо, Махалата, Кукуш и после по тб 7 и по Царица Йоанна. Идеята беше заради един базар във високата сграда на шивашките цехове, после и заради кметството...