Author Topic: Тролейбусни маршрути през годините  (Read 101458 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.Строителството там е през 60-те и 70-те години,а не както си писал през 80 те.Имаше различни трансформации на имената но те бяха или кв.Сухата река или кв.Ботевградско шосе.Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.През 90-те години реката започна да се пише по картите като Слатинска,а спирката ул.Витиня е откакто там пуснаха трамвая.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене..............
Нямам предвид след площад Пирдоп, а къщите северно от ж.п. трасето и гарата.
Село Подуене става квартал на София през 1895 г. Нима хората от къщите зад ж.п. трасето (извънградска зона) не са се считали за подуенци.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене..............
Нямам предвид след площад Пирдоп, а къщите северно от ж.п. трасето и гарата.
Село Подуене става квартал на София през 1895 г. Нима хората от къщите зад ж.п. трасето (извънградска зона) не са се считали за подуенци.
Да прав си.Исторически село Подуене е южно от Гарата.ПОстепенно къщите се разрастват и се появяват от другата страна на жп линията.Но чак при реката едва ли са подуенци.Но аз пиша за времето когато се построяват старите блокове по Ботевграско шосе.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.
НЕ Е ВЯРНО! Въпросната спирка през 80-те години НЕ СЕ Е казвала Сухата река. Ето го доказателството от справочника на Дифиан и Мариан за 1981/82 г.: http://picasaweb.google.com/manchokapitancho/198182?authkey=Gv1sRgCJDAo_CsqKj-QQ#5383614105521183314

Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.
СЪЩО НЕВЯРНО! Доказателство - карта от 1907 г., на която Подуене се разпростира и от двете страни на линията:
http://www.pbase.com/ngruev/image/74782544/original
« Last Edit: 06.01.2010, 00:05:58 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.
НЕ Е ВЯРНО! Въпросната спирка през 80-те години НЕ СЕ Е казвала Сухата река. Ето го доказателството от справочника на Дифиан и Мариан за 1981/82 г.: http://picasaweb.google.com/manchokapitancho/198182?authkey=Gv1sRgCJDAo_CsqKj-QQ#5383614105521183314

Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.
СЪЩО НЕВЯРНО! Доказателство - карта от 1907 г., на която Подуене се разпростира и от двете страни на линията:
http://www.pbase.com/ngruev/image/74782544/original
Относно последната спирка на тб 8 спомените ми са твърдо че на тролея пишеше Сухата река,т.като съм се возил многократно.Може да съм забравил,но все пак ще потърся някоя стара карта на София.А относно Подуене,уточних вече че не говоря за целия период а за по късно време.След построяването на Кремиковци града се разраства в североизточна посока и от 60 те години се построяват блоковете по Ботевградско.С построяването им мисля че бяха кръстени кв.Ботевградско шосе а след това жк Сухата река.Все пак говорим за времето на тролея по Ботевградско а не за началото на века.И днес като кв.Подуене административно се води само частта между Евлоги Георгиев от запад,Ситняково от изток,на север железопътната линия на юг до Военна академия.А къщите около Билата и църквата се водят Суха река-запад

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Коя година построяват и коя година премахват тролея по Малинов в Младост ?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Около 71 до около 74-та (ремонта на бул.Ленин).

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Около 71 до около 74-та (ремонта на бул.Ленин).
Преди година някъде из форума обсъждахме, че това е най-кратко просъществувалото тролейбусно трасе. Ремонтът на Цариградско (Ленин) е 1973 г.
Мисля, че Благун точно бе уточнил откриването на ремонтирания Ленин - 09.09.1973 г. Така че този тролейбус се е движил само през 1971 г. и 1972 г.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Какви са били причините за закриване на някои линии и премахване на контактни мрежи? В частност визирам:

Триъгълника - Илиянци
Гара Подуяне
бул. Александър Малинов
Горна баня

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
@Триъгълника - Илиянци - построяването на пътното съоръжение, осигуряващо безконфликтно пресичане на жп линиите от трамваите и останалите МПС-та и безконфликтно трамвайно трасе.

@Гара Подуяне - построяването на Ботевградско шосе в сегашния му вид с нормалнорелсово трамвайно трасе.

@бул. Александър Малинов - изграждането на бул. Ленин, днешното Цариградско шосе. В ударната дейност и кратките срокове на тролея за Младост се наложи "да си почине" 12-13 години. През 1972 нафтата беше доста евтина, а екология просто нямаше.

@Горна баня - това е било твърде отдавна, не знам.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Горна Баня - да се премахне този "фашистки тумор" :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
На мен ми е интересно, защо като са възстановили тролейбусното трасе по Цариградско, след това към Младост вместо да го направят през доста по-натовареният маршрут по моста над Винарово колело и по Малинов, нагоре към Младост 2 и 4, те са го направили по по-слабо натовареното трасе през ул.Йерусалим? Странно решение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Защото са смятали автобусите за основен транспорт, а тролейбусите - за второстепенен. Трасето по Ерусалим иначе си е доста успешно използвано, има достатъчно пътници.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
При всички случаи изборът на Ерусалим пред Малинов е добър. Покрива се кварталът около Окръжна болница и западният край на Младост-1. Само си представи, как тролеите правят 270-градусова дъга, за да излязат на Цариградско.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
И какъв е проблемът с 270 градусовата дъга?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
И какъв е проблемът с 270 градусовата дъга?
Даже по-малко щяха да се мъчат с наклона от множество дружбенски коли.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
И какъв е проблемът с 270 градусовата дъга?
При нашенската ККМ завоите не са силната страна на тролеите.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
И какъв е проблемът с 270 градусовата дъга?
Те едната дъга пред болницата на МВР не могат да вземат, за 270 градуса не знам какво ще стане... :bb:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Сигурно имате предвид, че тогава още не са били измислени дъгите, които описват цял кръг и завоите могат да се взимат с нормална скорост. Но пък като че ли някъде като разглеждах едни снимки на тролейбуси от 40-те и 50-те години, имам спомен че гледах такива дъги, ама не съм въобще сигурен, дали ги е имало още тогава.

По-скоро причината може да е била, че са били необходими твърде много тролейбуси, които да поемат пътниците от Младост 2 и 4, освен това придвижването е щяло да бъде по-бавно, защото технически е невъзможно някои тролейбуси да прескачат спирки по Цариградско а други да спират навсякъде. Просто защото бързите ще настигат бавните е ефектът ще е никакъв.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vlado2010

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Email
Подуене е квартал южно от Гара Подуене.Никога квартала след площад Пирдоп по Ботевградско шосе не се е казвал Подуене.Строителството там е през 60-те и 70-те години,а не както си писал през 80 те.Имаше различни трансформации на имената но те бяха или кв.Сухата река или кв.Ботевградско шосе.Много често по това време съм се возил на тб8 по това време и спирката при ул.Витиня на която спираха и Кремиковските автобуси се казваше Сухата река.През 90-те години реката започна да се пише по картите като Слатинска,а спирката ул.Витиня е откакто там пуснаха трамвая.

а къде точно е въртял ТБ3? зад диспечерския пункт ли?