Author Topic: Бързи автобусни линии  (Read 56547 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #40 on: 24.09.2008, 00:20:53 »
1. На табелата на 306 пише: ХМС, п. Димитър Благоев, Окръжна болница, не е ли объркан реда?
2. А на табелата на 74 пише: бул. Пенчо Славейков, Бул Прага, ул. Васил Коларов, ул. Андрей Жданов. Разбирам че е минавал през петте кьошета, спирал е там вероятно на настоящата  спирка на тб 1 и 5 и после къде?
1. Печатницата е Георги Димитров, а не Димитър Благоев.
2. По Ботев, естествено.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #41 on: 23.09.2013, 00:51:33 »
Статия от вестник Транспортна искра, 7.12.1973г., за новооткритите бързи линии 209 и 216:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #42 on: 23.09.2013, 03:22:24 »
Мда, от 73-та до 79-та, в София се набляга силно на автобусния транспорт, което не е ясно дали е добро или лошо решение. Факт е, че бързите линии тогава са били добър вариант, защото линиите са били достатъчно редовни, за да не се влошава обслужването, заради евентуално по-дълго чакане. Интересно е дали упоменатите са първите. Трябва да се проучи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #43 on: 23.09.2013, 13:51:11 »
Първата е през 1972-ра г. - 242 от Сточна Гара до Банкя. И се обслужва от 6 оригинални Шкоди-Кароса 706РТО. Всъщност с такива са обслужвани всички бързи линии до края на 70-те. Също и линия 203- директно гара Подуене-гара Север, по време на строителството на новата Централна гара.
През 80-те спираха на доста повече спирки. И 209, и 216. Пътувал съм с 216 и спираше със сигурност на Слатинска Река, разклона за Челопечене, само че на главния път, без да влиза в селото, както линия 16, началото на Ботунец, Института по металообработка и ЦУ Кремиковци. Движеше се само в работни дни, сутрин и следобед.

209 през 80-те със сигурност спираше на всички спирки в Борово, където сега спира 204, до Емил Марков включително, на пл. Ручей не спираше, после спираше на Гешов, Техникум по текстил, НДК, пропуска 6-ти септември, на Графа спираше, после на Орлов мост, х-л. Плиска, Студентски общежития, Окръжна болница, Печатницата и от там на всички спирки до Гара Искър. Вървеше си целодневно, включително събота и неделя.
Тогава може би още няма тролей до Борово и девятката не е била отрязана до Военна болница, а четворката до СУ.
« Last Edit: 23.09.2013, 13:57:14 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #44 on: 23.09.2013, 14:48:05 »
А209 е родена като бърза на А9, но си има свое независимо съществуване. Всъщност тя реално продължава и досега като А204, само източният и клон е променен.
Когато са я пуснали, не е било готово Цариградско, затова си е пътувала по маршрута на А9 през кв.Гео Милев. После отива по Цариградско, като до пускането на бул.България си вървеше по бул.В.Левски за разлика от  А76 и 304, които вървяха по канала.
След изграждането на ТБ трасе по Дойран закономерно бяха скъсени А9 и 10, а А209 тръгна по бул.Г.Делчев и България. Така се избегна дублажът с тролеите.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #45 on: 29.09.2013, 09:08:45 »
Първата е през 1972-ра г. - 242 от Сточна Гара до Банкя. И се обслужва от 6 оригинални Шкоди-Кароса 706РТО. Всъщност с такива са обслужвани всички бързи линии до края на 70-те. Също и линия 203- директно гара Подуене-гара Север, по време на строителството на новата Централна гара.
През 80-те спираха на доста повече спирки. И 209, и 216. Пътувал съм с 216 и спираше със сигурност на Слатинска Река, разклона за Челопечене, само че на главния път, без да влиза в селото, както линия 16, началото на Ботунец, Института по металообработка и ЦУ Кремиковци. Движеше се само в работни дни, сутрин и следобед.

209 през 80-те със сигурност спираше на всички спирки в Борово, където сега спира 204, до Емил Марков включително, на пл. Ручей не спираше, после спираше на Гешов, Техникум по текстил, НДК, пропуска 6-ти септември, на Графа спираше, после на Орлов мост, х-л. Плиска, Студентски общежития, Окръжна болница, Печатницата и от там на всички спирки до Гара Искър. Вървеше си целодневно, включително събота и неделя.
Тогава може би още няма тролей до Борово и девятката не е била отрязана до Военна болница, а четворката до СУ.
216 не е спирала на разклона за Челопечене, за останалите спирки си прав

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #46 on: 29.09.2013, 09:20:52 »
Не виждам в списъка да сме споменали в началото. Имаше и 276 освен 76 по едно време, беше експрес от Младост 4, по маршрута на 213(всъщност тогава още нямаше 213 до Младост 4) после по Малинов, по Цариградско но не стигаше чак до Гоце Делчев а въртеше на НДК или на стадиона, не помня вече.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #47 on: 29.09.2013, 19:08:46 »
Не виждам в списъка да сме споменали в началото. Имаше и 276 освен 76 по едно време, беше експрес от Младост 4, по маршрута на 213(всъщност тогава още нямаше 213 до Младост 4) после по Малинов, по Цариградско но не стигаше чак до Гоце Делчев а въртеше на НДК или на стадиона, не помня вече.
Писано е още в постовете от първата страница на темата. В първия пост не е спомената, тъй като изброените там линии са към 1992 г., а А276 е закрита през 1991.
« Last Edit: 29.09.2013, 19:10:29 by blagun »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #48 on: 29.09.2013, 19:16:18 »
Ами линия 383,95-та или 96-та е закрита?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #49 on: 30.09.2013, 11:02:06 »
Първата е през 1972-ра г. - 242 от Сточна Гара до Банкя. И се обслужва от 6 оригинални Шкоди-Кароса 706РТО. Всъщност с такива са обслужвани всички бързи линии до края на 70-те. Също и линия 203- директно гара Подуене-гара Север, по време на строителството на новата Централна гара.
През 80-те спираха на доста повече спирки. И 209, и 216. Пътувал съм с 216 и спираше със сигурност на Слатинска Река, разклона за Челопечене, само че на главния път, без да влиза в селото, както линия 16, началото на Ботунец, Института по металообработка и ЦУ Кремиковци. Движеше се само в работни дни, сутрин и следобед.

209 през 80-те със сигурност спираше на всички спирки в Борово, където сега спира 204, до Емил Марков включително, на пл. Ручей не спираше, после спираше на Гешов, Техникум по текстил, НДК, пропуска 6-ти септември, на Графа спираше, после на Орлов мост, х-л. Плиска, Студентски общежития, Окръжна болница, Печатницата и от там на всички спирки до Гара Искър. Вървеше си целодневно, включително събота и неделя.
Тогава може би още няма тролей до Борово и девятката не е била отрязана до Военна болница, а четворката до СУ.
216 не е спирала на разклона за Челопечене, за останалите спирки си прав
Спираше, със сигурност, пътувал съм с него бая пъти, докато баща ми известно време беше командирован под формата на външна бригада в Кремиковци. Между другото, имаше и линия без номер, Елин Пелин - Кремиковци, със съчленени Чавдари В14-20, като спираха на всички спирки, но пак по главния път, без да минава през Челопечене. Имаше и от Елин Пелин до автогара Подуене, пак с такива Чавдари, и пак спираха навсякъде по Ботевградско шосе, и също на спирките в Долни Богров, до разклона за Елин Пелин.
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #50 on: 30.09.2013, 22:27:21 »
За откриването на автобус 280, 306, 283 и 105.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #51 on: 19.07.2014, 01:45:31 »
Какви автобуси са обслужвали Експрес Люлин?

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #52 on: 19.07.2014, 08:03:04 »
Чавдар В14-20.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #53 on: 19.07.2014, 10:20:33 »
Икаруси също.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #54 on: 21.07.2014, 11:35:40 »
Даже само Икаруси до лятото на 1990-та, когато в Република дойдоха чисто новите Чавдари и поеха линии 150 и Експрес Люлин. И въпреки, че и двете линии тогава работеха само в работни дни, само сутрин и следобед, не се спираше почти никъде и т.н. съвсем новите Чавдари за няма и две години станаха на трътка.....Конкретно по тази линия вървяха и Мерцедесите 0 302 Т, които дойдоха малко преди да я закрият....
По рейс и по жена не се тича!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #55 on: 02.08.2014, 21:03:23 »
Може ли малко повече инфо за Експрес Люлин?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #56 on: 02.08.2014, 22:19:04 »
Линията се движеше с начална спирка Кооперативен пазар после по Панчо Владигеров(тогава булевард А, и не стигаше до Сливница), Филиповско Шосе, Сливница и крайна спирка ул Княз Борис I (тоест спирката на люлинските автобуси на пазара), после обратен на Лъвов мост и обратно към Люлин. Имаше само две спирки - начална и крайна. В последствие добавиха спирки Супермаркет Витоша, бул. Христо Ботев.
Линията се обслужваше от Чавдари 14-20 (те са доставени в Република преди 1990) и наистина даваха газ до ламарините - сигурно курсът беше 18 минути.
Жълти мерцедеси О302 може да е имало по някакво изключение, тогава по 310 бяха 23 коли (от общо 25).
Закриха я през май 1993 при второто голямо закриване на линии в софийския ГТ.
Табелката му представляваше голямо червено Е, като между хоризонталните елементи на Е-то имаше надпис "експрес" и "люлин"
« Last Edit: 02.08.2014, 22:23:46 by etnies »

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #57 on: 03.08.2014, 00:23:11 »
Помниш ли какво пишеше на маршрутните табели за ЕЛ?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #58 on: 03.08.2014, 01:11:16 »
Нищо, май от ляво на Е-то имаше герба на СОфия или на градски транспорт. Ти нямаш ли табела от него?

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #59 on: 03.08.2014, 20:26:10 »
Само челни в два различни варианта. Една дори предадох на Тиристор, ако не ме лъже паметта.
Републикански маршрутни нямам много, като сред тези, които имам, няма ЕЛ.