Първата е през 1972-ра г. - 242 от Сточна Гара до Банкя. И се обслужва от 6 оригинални Шкоди-Кароса 706РТО. Всъщност с такива са обслужвани всички бързи линии до края на 70-те. Също и линия 203- директно гара Подуене-гара Север, по време на строителството на новата Централна гара.
През 80-те спираха на доста повече спирки. И 209, и 216. Пътувал съм с 216 и спираше със сигурност на Слатинска Река, разклона за Челопечене, само че на главния път, без да влиза в селото, както линия 16, началото на Ботунец, Института по металообработка и ЦУ Кремиковци. Движеше се само в работни дни, сутрин и следобед.
209 през 80-те със сигурност спираше на всички спирки в Борово, където сега спира 204, до Емил Марков включително, на пл. Ручей не спираше, после спираше на Гешов, Техникум по текстил, НДК, пропуска 6-ти септември, на Графа спираше, после на Орлов мост, х-л. Плиска, Студентски общежития, Окръжна болница, Печатницата и от там на всички спирки до Гара Искър. Вървеше си целодневно, включително събота и неделя.
Тогава може би още няма тролей до Борово и девятката не е била отрязана до Военна болница, а четворката до СУ.