203 е бил директен, без да спира никъде, от гара Подуене, по Данаил Николаев, Константин Стоилов и История Славянобългарская, до гара Север, по време на строежа на новата Централна гара. В последствие, след пускането и, даже е имало подписка да бъде запазен, но.....Влаковете за Пловдив/Свиленград/Момчилград/Ямбол/Бургас са били от/до Подуене, за Варна/Русе/Видин и Лом - от/до София-север, а за Кулата и Кюстендил - до Зах. Фабрика. Баща ми по това време е бил войник в Момчилград. При влизането му в казармата, идвайки от село е минал през старата гара. Но при първата му отпуска влакът е бил до Подуене, за връзка със Захарната се е ползвал трамвая тройката.....
Това за гара Захарна фабрика звучи логично, но има един мъничък проблем. Сигурно ли е, че Захарна фабрика е основната гара? Защото според документите от онова време трансферна гара в това направление е била жп спирка "Надежда". Ремонтът на старата Централна гара започва в началото на 70-те, като същинската част със спиране на движението е била през 1974. Това налага реорганизация на целия транспорт в района. Откриват се три бързи (вероятно и директни) автобусни линии във връзка с гаровия ремонт със следните направления:
201 - жп спирка Надежда - гара София-север
203 - жп спирка Надежда - гара Подуене (информацията в spirka.org не е вярна за маршрута на тази линия)
279 - гара София-север - гара Подуене
Линиите просъществуват до пускане на влаковото движение, след това са закрити, на следващата година 279 е открита наново, но с друг маршрут.
Иначе кратката хронология на бързите автобусни линии е следната:
През лятото на 1973 пускат 242 с маршрут София - Банкя
На 5.12.1973 се откриват още две бързи линии:
209 - жк "Борово" - гара Искър
216 - пл. Пирдоп - МК Кремиковци
В началото на 1974 е открита още една бърза автобусна линия - 200. Маршрутът е жк "Червена Звезда" - пл. Баба Неделя (малко след това маршрутът е удължен до СУ. Възможно е тогава линията да загубва бързия си статут)
През 1974 са открити следните бързи линии (освен 200):
201 - жп спирка Надежда - гара София-север
203 - жп спирка Надежда - гара Подуене
279 - гара София-север - гара Подуене
261 - Министерство на земеделието - Златните мостове
266 - кв. "Хладилника" - Щастливеца
304 - Пирогов - жк "Дружба"
306 - Младост 2 - СУ
211 - Обувен завод - гара Искър
260 - Министерство на земеделието - Горна баня
280 - ВМЕИ - СУ
283 - кв. "Иван Вазов" - СТЗ "Васил Коларов"
285 - Сточна гара - жк "Момкова махала"
И едно уточнение по повод статията от
това мнение за откриването на 306.
При изброяване на спирките след "бл. 43" следва "Военни жилища" и след това "5-ти километър". По това време от настоящия Малинов не се е излизало на Цариградско шосе (още не е била построена пътната връзка), ами се е ползвала ул. Митрополит Серафим Сливенски (която не случайно е с такъв голям габарит,
две платна с разделителна ивица между тях), по Йерусалим (който е бил с малко по-различно от настоящото трасе) и оттам по локалното към кръговото на настоящия "Площад на авиацията". Мостът над кръговото още не е бил построен. Интересно защо нито 306, нито 280 са спирали на Плиска, явно мястото още е било строителен обект.