Author Topic: Бързи автобусни линии  (Read 33293 times)

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 289
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #120 on: 05.03.2020, 17:21:47 »
През 1992 автобус 112 след Мототехника спира чак на К.Величков. По това време линията е само за делник. С пускането на О302-те по 310, 112 я правят целодневна и се движи и в предпразник / празник.
Чудя се, дали тогава го направиха да спира на още спирки, или това стана по-късно. В моите избледнели детски спомени все още седи една случка - упорито чаках 112, пропускайки 3 автобуса по 310 (О32), с идеята, че 112 стига по-бързо до Ст.Гара. И все пак, това нищо не доказва.
Мисля, че спираше на спирката преди Орион, на пресечката от където излизат тролеите. Отделно трябва да е спирал и на парка.
Това го мисля, защото след К.Величков посока Люлин до Мототехника 112 и 310 си редуваха спирките.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #121 on: 05.03.2020, 17:29:27 »
Като направиха въпросната врътка, 112 започна да спира на Оряхово, Орион и спирката преди Царица Йоана,а 310 - да не спира на Орион и въпросната спирка. Малко след това 310 отново взе да спира на тази спирка, пропускайки само Орион и Банишора. Още след няколко месеца, вече през 93та, между другото, 112 взе да спира и на Банишора. Но на Шел-а, или блок 135, 112 никога не е спирал, плътно докато го закриха, на парка също.
« Last Edit: 05.03.2020, 17:34:00 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 662
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #122 on: 05.03.2020, 19:01:12 »
Аз имам бегли спомени че по едно време май завиваше по Ботев и минаваше през гарата. Но може и да се бъркам

Изпратено от моят AMN-LX9 с помощта на Tapatalk


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #123 on: 05.03.2020, 19:28:54 »
Това беше при ремонта на Сливница между Опълченска и К.  Величков. Тогава минаваше в посока Люлин по Ботев през Надлез Надежда и Скопие.

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #124 on: 05.03.2020, 19:40:58 »
Мерси. Това пасва чудесно в цялата картина. Точните спирки към май 1992 и към 1997 за всички линии са налични, така че чуденката беше само за периода между двете дата.

IKAR, на практика от тогава (пускането на О302) до закриването на 112, той се движи и в събота и неделя.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #125 on: 05.03.2020, 21:11:34 »
Вярно е, аз даже не знаех, че преди това не се е движил в събота и неделя. Кога точно спират 109 и 110, та 309 по спирките на 109 и 310 стават от пикови целодневни?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #126 on: 05.03.2020, 23:07:03 »
Вярно е, аз даже не знаех, че преди това не се е движил в събота и неделя. Кога точно спират 109 и 110, та 309 по спирките на 109 и 310 стават от пикови целодневни?
Почти е сигурно, че ги спират едновременно, като това най-вероятно става след 30.6.1989, но преди 1.1.1990. По-точно информация май не е налична.
Вероятно преди закриването на линиите, 109 + 309 са били с общо около 16-20 коли, а 110 + 310 вероятно със същия брой, или с 1-2 повече. Точно разпределение не ми е известно, но май ти беше казал, че 309 и 310 са се движели само в пиков час?
« Last Edit: 05.03.2020, 23:09:54 by mlk »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #127 on: 05.03.2020, 23:18:20 »
Не аз, чичо ти Благо, той по това време е живял в Люлин.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #128 on: 05.03.2020, 23:44:23 »
Не аз, чичо ти Благо, той по това време е живял в Люлин.
Ние се преместихме в Люлин именно през 1989 и въпреки крехката ми възраст тогава, ясно си спомням, как минаваха 110, 112 и 310. В крайна сметка, може 109 и 110 и да са закрити точно в края на годината.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14345
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #129 on: 06.03.2020, 21:05:23 »
Потвърждавам наличие на А110 и А310 само в пикови от ноември 1988 до юли 1989. Всъщност А110 и 310 се различаваха малко. По онова време между Опълченска и Димитър Петков трасето (ул. Кирил и Методий) беше тясно и там се губеше основното време. Дали автобусът пропуска или не спирка Банишора, нямаше особено значение, спирка Оряхово също даваше нищожна загуба на време.
Виж, А309 си беше почти експрес.

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #130 on: 06.03.2020, 23:48:19 »
Потвърждавам наличие на А110 и А310 само в пикови от ноември 1988 до юли 1989. Всъщност А110 и 310 се различаваха малко. По онова време между Опълченска и Димитър Петков трасето (ул. Кирил и Методий) беше тясно и там се губеше основното време. Дали автобусът пропуска или не спирка Банишора, нямаше особено значение, спирка Оряхово също даваше нищожна загуба на време.
Виж, А309 си беше почти експрес.
Това че потвърждаваш до юли 1989 предполагам означава, че след това нямаш наблюдения, нали?
Също така, имаш ли някакъв спомен за относителното разпределение на колите между двете линии? Моето предположение е, че са били горе-долу на еднакви интервали? Примерно 10 до 12 коли целодневно по 110 + 7-8 коли в пик по 310.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14345
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #131 on: 07.03.2020, 07:04:10 »
През този период бяхме на квартира в Люлин. След като се роди щерката, щастливо напуснахме този квартал. 110/310 бяха приблизително на същия интервал и се товареха еднакво предвид сходното време, за което достигаха до центъра, т.е. до Лъвов мост и Сточна гара. То и бездруго повечето люлинчани не бяха бързащи хора и предпочитаха да се качат на Женския пазар в посока Сточна гара и да изчакат там почивката, вместо да се тъпчат на отсрещната спирка в посока Люлин.
Въпреки че живеех на южния край на Люлин-6 непосредствено до спирка на 110/310, най-бързо и приятно беше да се прибирам с Експреса до магазин Витоша и 5 минути през квартала.
« Last Edit: 07.03.2020, 07:10:08 by blagun »

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #132 on: 07.03.2020, 11:07:23 »
През този период бяхме на квартира в Люлин. След като се роди щерката, щастливо напуснахме този квартал. 110/310 бяха приблизително на същия интервал и се товареха еднакво предвид сходното време, за което достигаха до центъра, т.е. до Лъвов мост и Сточна гара. То и бездруго повечето люлинчани не бяха бързащи хора и предпочитаха да се качат на Женския пазар в посока Сточна гара и да изчакат там почивката, вместо да се тъпчат на отсрещната спирка в посока Люлин.
Въпреки че живеех на южния край на Люлин-6 непосредствено до спирка на 110/310, най-бързо и приятно беше да се прибирам с Експреса до магазин Витоша и 5 минути през квартала.
Традицията с качването от пазара през Ст.Гара си се запази почти до края на 20-ти век, а няма да се изненадам и все още да се практикува.
А събитието, което е свързано с махането на 109 и 110 е може би[/b[ разкарването на 81 и 82 от пл.Възраждане. Към края на 89-та, 82 го забиват към Кр.Поляна, 81 го удължават до Иваняне (тръгвайки от пета градска) и ми се струва логично промените да са били едновременно и тогава 109 и 110 да го отнасят.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #133 on: 07.03.2020, 16:01:10 »
Аз си мисля, че 81 и 82 са променени заради пускането на трамвая до Люлин. Но когато 81 го пратиха на Първа Работническа, съответно до Иваняне, започна да се движи и събота/неделя, преди това беше само в работни дни. Тогава закриха също 52 и 53.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3058
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #134 on: 07.03.2020, 20:07:06 »
Известно време се засичат с трамвая. Също така, първо махат 52 и удължават 81 до Филиповци и чак след това махат 53

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13197
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #135 on: 07.03.2020, 22:38:54 »

Традицията с качването от пазара през Ст.Гара си се запази почти до края на 20-ти век, а няма да се изненадам и все още да се практикува.
А събитието, което е свързано с махането на 109 и 110 е може би[/b[ разкарването на 81 и 82 от пл.Възраждане. Към края на 89-та, 82 го забиват към Кр.Поляна, 81 го удължават до Иваняне (тръгвайки от пета градска) и ми се струва логично промените да са били едновременно и тогава 109 и 110 да го отнасят.

Бабите го правят това в 213/305 същото. Качват се на Лъвов мост от обратната страна за да можело да седнат обикалят през гарата и тогава пътуват до Младост. Точно преди 2 дена като ходих към гарата чух 2 бабички така да правят и си говореха че като пазаруват на женския пазар винаги правили така за да седнат, щото живеели чак в Младост 3 :) В 310 ясно че още повече го правят, щото там даже не трябва и да пресичат. Кво да ги правиш бабите и дядовците, не може да им се сърдиш то като минеш 80 стоенето прав толкова дълго в рейса може наистина да е тегаво. Да сме живи и здрави, след много време всички ще остареем и сигурно и ние ще правим така тая заобиколка да седнем :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР