В момента са останали много малко бързи автобусни линии. Да не говорим, че покрай задръстванията, повечето линии са си буквално бавни. Не така се стоели нещата преди години.
Ето малко любопитна информация относно бързите автобусни линии през 1992 и 1997г. Спирките за линиите за Младост ги давам от Младост за центъра, до Дружба - от центъра за Дръжба за да се види дали спират на Държ.печатница.
През 1992г. ситуацията е следната:
76 - спира на МВР Академия и след това само на една от спирките бл.202, Ат.Москов, бл.222 и бл.223 (не знам коя точно) и после на бл.43,
ХМС и Държ.печатница. Пропуска Окр.б-ца и спира чак на Плиска и после на Орлов мост.
84 - след Орлов мост спира на Плиска, долу на 5-ти километър и нататък на всички спирки.
112 - от спирка Мототехника в Люлин директно се "изстрелва" към К.Величков. След това пропуска Банишора и нататък спира стандартно на всички спирки.
150 - лесно е - Центр. гара - сп.Временна - Обеля 2 - бл.207 - Обеля
202 - след Д.Несторов проспуска пл.Ручей, спира на сп.бул.България, пропуска ул.Праскова и от Красно Село нататък спира навсякъде до Овча Купел 2
204 - стандартно за Држуба - Държ.печатница - Окр.б-ца - х.Плиска - Орлов мост. След това пропуска само ул.6-ти Септември и пл.Ручей.
213 - след ХМС спира на Държ.печатница, Окр.б-ца и директно на Орлов мост. След това пропуска само на ИСУЛ спирката, както сега.
260 - почти както сега, с разликата, че тогава не е спирал на Овча Купел.
280 - няма разлика от сега
285 - след Центр. гара пропуска ул.Опълченска и н-з Надежда. След това спира на всички спирки с изключения на 23 п-ка в Надежда.
304 - стандартно за Држуба - Държ.печатница - Окр.б-ца - х.Плиска - Орлов мост. След това пропуска само ул.6-ти Септември и Д.Несторов.
305 - след ХМС спира на Държ.печатница, Окр.б-ца и директно на Орлов мост. След това пропуска само на ИСУЛ спирката, за разлика от сега.
306 - след ХМС спира на Държ.печатница, Окр.б-ца и директно на Орлов мост.
309 - пропуска Орион, Зах.Фабрика и Банишора.
310 - много е "бърз" - пропуска само Банишора.
313 - след ХМС спира на Държ.печатница, х-л Плиска, след което пропуска спирката на ИСУЛ.
383 - доста сприки изпуска - след Бенакс и Хладилника, пропуска ул.Ив.Андонов, Южен Парк и Луи Айер. Спира на Костенски водопад, но след това пропуска ул.Орехова гора. На бул.България спира, пропуска ул.Праскова и спира на Красно Село. На останалите спирки до СТЗ спира.
404 - след Орлов мост, Плиска и Окр.б-ца, директно спира на спирките в Дружба.
ЕЛ - като експресна линия е очаквано почти никъде да не спира. Спира на Кооп.пазар, супер Витова и след това само н Хр.Ботев и Лъвов мост. Жалко, че са го спрели.
Пет години по-късно ситуацията е следната:
76 - като в съвременния си вариант.
112 - пропуска само бл.135 и Западен Парк.
150 - си е на практика "бавна" линия.
202 - след Д.Несторов проспуска пл.Ручей, спира на сп.бул.България, пропуска ул.Праскова и от Красно Село нататък спира навсякъде до Бузема
204 - като в съвременния си вариант.
213 - като в съвременния си вариант.
260 - почти както сега, с разликата, че тогава не е спирал на Овча Купел.
280 - няма разлика от сега
305 - както сега, с разликата, че не е спирал на ИСУЛ.
306 - няма разлика от сега
309 - пропуска Орион, Зах.Фабрика и Банишора.
310 - пропуска Орион и Банишора.
313 - както сега
404 - след Орлов мост, Плиска и Окр.б-ца, директно спира на спирките в Дружба.
604 - стандартно за Држуба - Държ.печатница - Окр.б-ца - х.Плиска - Орлов мост. След това пропуска само ул.6-ти Септември и Д.Несторов.