Става дума, че Графа не е никаква пешеходна улица и не може да бъде с този габарит при наличието на трамвайно трасе отгоре (да не говорим за времето, когато това трасе стане нормалнорелсово).
Трамваите пречат на пешеходците, а и пешеходците пречат на трамваите - така е навсякъде по света, да си мислим, че София е някакво изключение, е наивно. Очевидно е, че от возилата на МГТ най-много произшествия с пешеходци, понякога и с фатален край, правят трамваите. Не заради некадърност на ватманите, а заради естеството на возилото. Отдавна по света се прави всичко, за да се ускори този вид транспорт, а при нас даже се забавя - че то скоростта от 1901 г. може да стане мечта! Но нали перспективата в софийския център е трамваите да не са декорация (тогава могат да вървят бавно), а средство за ефективен и екологично чист транспорт. Колкото и метродиаметъра да направят, "крайното стъпало" в централната част ще са трамваите.
А и ефективна преграда за колите не може да има, докато има трамвайно трасе. Не си фантазирайте и идеализирайте Европа! Никъде няма патрулки на всеки ъгъл (както беше на Витошка по Коледа) - слагат си хората колчета и въобще не разчитат на самосъзнание, дисциплина и други неща, общо взето непознати в Южна Европа. Колчетата ток не хабят, заплати не вземат, даже могат да се оформят в същия стил като уличните стълбове например.