Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944584 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2660 on: 21.02.2023, 19:58:53 »
Добре де как тогава когато 9 минаваше през Джеймс Баучер бяха състави и нямаше такъв проблем с видимостта на спирка Вишнева а сега има
Поли, докато там преминаваше 9 нещата бяха различни. От известно време - при инцидент идват едни цивилни полицаи - казват им Тежките , защото са спец група при тежки произшествия . Та тези левенти вземат рулетки и тебешир и чертаят къде е превозното средство . Трамваят трябва да спре на метър ПРЕД или непосредствено до спиркоуказателя, без да го подминава.
Ти ако си ватман и подминеш спиркоуказателя и падне един пиян пътник - отнасяш го отвсякъде - нищо,че трамвая е спрял, нищо,че пътника е пиян .А това, че автобусти и тролейбусни подминават спиркоуказателите - то си е за тяхна сметка .

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2661 on: 21.02.2023, 20:10:16 »
Добре де как тогава когато 9 минаваше през Джеймс Баучер бяха състави и нямаше такъв проблем с видимостта на спирка Вишнева а сега има
Поли, докато там преминаваше 9 нещата бяха различни. От известно време - при инцидент идват едни цивилни полицаи - казват им Тежките , защото са спец група при тежки произшествия . Та тези левенти вземат рулетки и тебешир и чертаят къде е превозното средство . Трамваят трябва да спре на метър ПРЕД или непосредствено до спиркоуказателя, без да го подминава.
Ти ако си ватман и подминеш спиркоуказателя и падне един пиян пътник - отнасяш го отвсякъде - нищо,че трамвая е спрял, нищо,че пътника е пиян .А това, че автобусти и тролейбусни подминават спиркоуказателите - то си е за тяхна сметка .
Да, благодаря за отговора и за пояснението

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2662 on: 21.02.2023, 20:21:56 »
Съставите са в отвратително състояние.
3023/24 , пък има проблеми със спирането , а и е на профилактика, 3039/40 аварира днес два пъти и бе забутан от втория вагон, губи ход и не ще и не ще. 3017/18 е отвратителен състав. Почти не спира.
25/26 е приличен, 27/28 също. 7/8 рядко го подават.
Състоянието на съставите и не само на съставите ,до голяма степен зависи и от титулярите на трамваите. На болшинството кабините са обори, ами като 3023 не спира - титуляра дали е направил нещо. По-скоро нищо. 3016 имаше два дни проблеми със спирането - първи ден с ел.спирането - подменен. Втори ден с механични - оставен за ремонт - смяна на предни накладки.
Ето как е добре да изглежда една кабина на един трамвай. Тази е на 3016 , това го знаеш . Няколко години след основния ремонт все още изглежда добре.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2663 on: 21.02.2023, 21:50:23 »
3016 е образец :fan:
3023 къде не спира , пък и трябва да му се разкопчае предна лява спирачка защото забива. Съставите имат титуляри , но тях явно не ги е грижа за машината. Вторите смени са сменници , днес с тоя , утре с онзи. Не очаквай от тях да следят за състоянието на вагона.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2664 on: 22.02.2023, 00:27:45 »
Реално ватманът не знае какво става във втория вагон, вратите се виждат само отвън.

Това важи до известна степен и за задните врати на дълъг трамвай когато е пълен, без да е състав. Това не може да е оправдание да не се пускат състави.

И машинист на влак не вижда какво се случва по вратите на последния вагон, но това не е основание да се пускат само влакове с по един вагон, нали така?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2665 on: 22.02.2023, 05:43:57 »
И машинист на влак не вижда какво се случва по вратите на последния вагон, но това не е основание да се пускат само влакове с по един вагон, нали така?
Напротив, машинист на влак има помощници - кондуктори и началник влак, които следят какво се случва с вратите. В метрото пък машинистите имат камери отвън и монитори, с които отново имат добра видимост назад по влака.

Цялата демагогия се развива по една единствена причина. Въпросът беше защо няма да се пуснат съставите на 10 линия от деня, в който беше планирано, а не защо няма да се пуснат въобще състави. И отговорът - някой е забравил да си свърши работата с възстановяването на панорамните огледала. И толкоз.
П.п. впрочем истинските панорамни огледала са с много малка сфера и е брутално неудобно да гледаш врати в тях. Последна врата отново не се вижда като хората.  :laugh:
« Last Edit: 22.02.2023, 05:46:07 by mihailo »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2666 on: 22.02.2023, 10:31:50 »
И като сложат панорамни огледала, ще се задържат здрави има няма два дни. Ще минат двама келеши и ще ги счупят, като за постъпката им няма да последва никакво наказание. Това е положението.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2667 on: 22.02.2023, 10:59:10 »
Съставите са в отвратително състояние.
3023/24 , пък има проблеми със спирането , а и е на профилактика, 3039/40 аварира днес два пъти и бе забутан от втория вагон, губи ход и не ще и не ще. 3017/18 е отвратителен състав. Почти не спира.
25/26 е приличен, 27/28 също. 7/8 рядко го подават.
Състоянието на съставите и не само на съставите ,до голяма степен зависи и от титулярите на трамваите. На болшинството кабините са обори, ами като 3023 не спира - титуляра дали е направил нещо. По-скоро нищо. 3016 имаше два дни проблеми със спирането - първи ден с ел.спирането - подменен. Втори ден с механични - оставен за ремонт - смяна на предни накладки.
Ето как е добре да изглежда една кабина на един трамвай. Тази е на 3016 , това го знаеш . Няколко години след основния ремонт все още изглежда добре.

Каква е ролята на тенекията от сирене под седалката?  :D

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2668 on: 22.02.2023, 11:43:36 »
И като сложат панорамни огледала, ще се задържат здрави има няма два дни. Ще минат двама келеши и ще ги счупят, като за постъпката им няма да последва никакво наказание. Това е положението.

Има и огледала от полистирол. Има и огледални фолия, които могат да се залепят на ламарина и фиктивните келеши ще видят бая зор да го счупят. Има и възможност да седи един дежурен линеен и да подава сигнал на ватманите, щом ЦГМ не са в състояние да си поддържат спирките и да има огледала където трябва. Варианти има много, когато има желание, но когато няма желание и се кара по пътя на най-малкото съпротивление при всеки малък проблем нещата не вървят. То е ясно че ватманите искат да им е винаги удобно и да не са на зор, а пътниците отзад в салона ако ще да са нахвърляни като кашони до тавана в мини трамвайчета, но щом ще се кара винаги така може и пътниците да почнат да се бунтуват. Примерно щом няма да им пускате състави заради едно счупено огледало на една единствена спирка по маршрута и им предлагате само 50% от дължината на превозното средство могат изведнъж да решат да плащат само 50% процента от цената на пътуването. Може и да решат че заплатите на ватманите са твърде високи щом искат да карат само трамваи с 50% капацитет трябва да получават само 50% от заплатите си...

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2669 on: 22.02.2023, 12:31:15 »
Каква е ролята на тенекията от сирене под седалката?  :D
PVC кофата изпълнява много важна за сигурността на трамвая роля. С нея се гребе пясък от варелите в депото или по крайните спирки и се пълнят пясъчниците под седалките. Има и двойна употреба - може да е просто кофа за вода, с която да си изчистиш работното място. Не е истинска кофа, защото ги крадат добрите колеги.
Аз мислих, че ще питаш за какво служи късата тръба в пружиниращия механизъм на седалката, защото тя е по-интересна. Ако я няма, седалката се превръща в катапулт и ако пътуваш например към Илиенци с по-висока скорост рискуваш да изхвърчиш от седалката. И тръбата се прибира вечер, защото рискуваш да хване крачета докато те няма и да не си я намериш на другия ден.
« Last Edit: 22.02.2023, 12:35:14 by Metan »

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2670 on: 22.02.2023, 12:36:25 »
Кофата е за пясък, защото на крайна спирка доста често няма с какво да сипеш пясък. Празна 10 литрова туба от вода , с отрязано дъно. Кофата е една идея по-културно, отколкто половин туба размятаща се в кабината
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2671 on: 22.02.2023, 14:19:32 »
И като сложат панорамни огледала, ще се задържат здрави има няма два дни. Ще минат двама келеши и ще ги счупят, като за постъпката им няма да последва никакво наказание. Това е положението.
Или най много ще бъдат надраскани с маркер

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2672 on: 22.02.2023, 19:56:34 »
Реално ватманът не знае какво става във втория вагон, вратите се виждат само отвън.

Това важи до известна степен и за задните врати на дълъг трамвай когато е пълен, без да е състав. Това не може да е оправдание да не се пускат състави.


Обаче - като не ги виждаш и отвън?  :help:
Както Михайло ти е отговорил - На влаковете и Началник Влак и Кондуктор подават сигнал на Машиниста , който също гледа,преди да потегли. На Ромча и Луково спирките са в завой и Кондукторът слиза долу и гледа. То и ние можем така да правим - натискаме бутон за затваряне на вратите, натискаме за първа врата , да стои отворена , слизаме да видим дали няма някой на вратата , качваме се и потегляме. Или още по-лесно - натискаме бутона за затваряне на вратите и ако светне зелена светлина на бутон отваряне  - смело тръгваме напред. Вижте  ,колко просто било!
Не си минал и метър с трамвай на ватманския стол , но определено си много добре запознат с проблематиките .
« Last Edit: 22.02.2023, 20:00:52 by София 70 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2673 on: 23.02.2023, 12:14:35 »
Реално ватманът не знае какво става във втория вагон, вратите се виждат само отвън.

Това важи до известна степен и за задните врати на дълъг трамвай когато е пълен, без да е състав. Това не може да е оправдание да не се пускат състави.


Обаче - като не ги виждаш и отвън?  :help:
Както Михайло ти е отговорил - На влаковете и Началник Влак и Кондуктор подават сигнал на Машиниста , който също гледа,преди да потегли. На Ромча и Луково спирките са в завой и Кондукторът слиза долу и гледа. То и ние можем така да правим - натискаме бутон за затваряне на вратите, натискаме за първа врата , да стои отворена , слизаме да видим дали няма някой на вратата , качваме се и потегляме. Или още по-лесно - натискаме бутона за затваряне на вратите и ако светне зелена светлина на бутон отваряне  - смело тръгваме напред. Вижте  ,колко просто било!

Еми на някои места по света това си е стадарт, и то на всяка спирка, не само на една проблематична:



Машинистът се повдига на всяка гара с лоша видимост от стола и гледа, не е залепнал за мястото си и не разчита само на камерите и блокировките (а те не са шунтирани просто ей така защото пречат на някой да стигне по-бързо до почивката).

Спирки в завой не са някакво българско чудо, невиждано по другите географски ширини. Ватманите в Базел защо не са тръгнали да протестират срещу чисто новите си Flexity 2, да си чул някъде от Базел да има ропот срещу това че мотрисите им там са твърде дълги и да настояват да им демотират задните секции че не виждат в огледалата последните врати на тази спирка?

« Last Edit: 23.02.2023, 12:18:23 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2674 on: 23.02.2023, 12:37:50 »
Проблема е и чисто нормативен, че изкарват все ватмана виновен. Най-лесно ще е просто да се промени една точка. Тези трамваи имат звуков и светлинен сигнал преди затваряне на вратите. Да се добави в наредбите, че след подаване на звуковия и светлинен сигнал качването и слизането е абсолютно забранено, по този начин отговорността ще се прехвърли на пътниците като нарушители-някой скача в последния момент след сигнала и вратата го затиска, сам си е виновен, отговорността си е негова. Подаден ли е сигнал, предупреден ли е-да всичко е точно. Да глобят пътника за нарушение на наредбата.

Друг вариант да има постоянен контрол в района. Ми да с един куршум 2 заека. Хем ще пази от гратисчии и вандализъм задните вагони и огледалата, хем на тази спирки ще подава сигнал на ватмана че всички са се качили.

Вариант 3- ами дали няма да е по-лесно просто да променят обслужването по линията и да пускат Инекони. Така и в тази част на София ще се движат нископодови трамваи с голям капацитет, и то едни от най-добрите и безаварийни в София с голям капацитет. Може и Швейцарските да пускат там, вместо да се чупят по Рожен, може и да разменят някой маршрут, например 18-ката с Инекон да е до Хладилника, а 10-тката да е до Журналист. Варианти много.
« Last Edit: 23.02.2023, 13:44:50 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2675 on: 23.02.2023, 12:48:41 »
Иво, съмнява ме в следващите 20 години да видим друг трамвай по линия 10 освен ЧКД.
Краставиците не можели, Инекон не можело, не знам какво не можело. Ами ако има желание, има и начини...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2676 on: 24.02.2023, 10:28:18 »
Махнали са преградите в люлинския тунел, Столичен електротранспорт в последната седмица усилено стяга трасето към Люлин. Днес сутринта мина 683 на проби, тъй че много вероятно съвсем скоро да върнат тм 8 до Люлин-5.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2677 on: 24.02.2023, 10:34:32 »
Махнали са преградите в люлинския тунел, Столичен електротранспорт в последната седмица усилено стяга трасето към Люлин. Днес сутринта мина 683 на проби, тъй че много вероятно съвсем скоро да върнат тм 8 до Люлин-5.

Събота и неделя щели да правят подбивка.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2678 on: 28.02.2023, 00:14:44 »
Развитие на трамвайната мрежа в югоизточните части на София

Бул. Г.М. Димитров

Във връзка с изпълнението на действащия ОУП на град София и развитието на Трети градски ринг Софияплан със съдействието на “Виаком Проект” ООД  изготви подробно комуникативно-транспортно проучване за преустройството на бул. Г. М. Димитров и бул. Асен Йорданов в участъка от бул. Драган Цанков до бул. Шипченски проход, включващо нови варианти за кръговото кръстовище с Цариградско шосе при „Площад на авиацията” (4-ти километър) като ключов елемент.

С висок приоритет беше зададено преминаването на трамвайното трасе по трети градски ринг при същевременно осигуряване на безконфликтни коридори за всички видове МГТ, достъпна среда за уязвимите участници в движението и добра пропускателна способност. 

В Подробното проучване бул. Г. М. Димитров и бул. Асен Йорданов се разглеждат по цялото им продължение  като улица II клас с две ленти за автомобилно движение в посока, широко локално платно за обслужване на прилежащите територии, централно разположено трамвайно трасе, двупосочна защитена велоалея от югоизточната страна и достатъчно широко пространство за придвижване на пешеходци.

Автомобилните платна са заложени със стандартна ширина от 3,5 м. Локалните платна са предвидени с ширина от 5 м, за да се осигури място за временен престой и паркиране.

Трамвайното трасе е разположено в средата на булеварда, с което се запазва единен облик по протежението на целия трети градски ринг. Заложени са спиркови перони с дължина 65 м. Създава се възможност трасето да е споделено за трамвайно и автобусно движение.

При кръстовището на бул. Г. М. Димитров с бул. Драган Цанков се предвиждат автобусни и трамвайни спирки, както и паркинг за велосипеди около изхода на метрото, което прави зоната много удобна за смяна на видовете транспорт.



От разгледаните варианти за организация на пространството при „Площад на авиацията“ като най-целесъобразен се доказва този, при който се обособява кръгово движение с радиус 51 м и директни връзки за отклоняване надясно. Трамваят е ситуиран в най-вътрешната част на кръговото, заобикалящ неговия център, като също така се създава възможността за обръщане на посоката и позициониране на мотриси за увеличаване на капацитета при събития в „Арена София“.



Бул. Климент Охридски:

С проекта се съживява някогашното трасе на трамваи № 2, 14 и 19 от бул. Г. М. Димитров, свързвайки ТУ и ЛТУ, до колелото в ж.к. Дървеница. Оттам е предвидено продължение на линията по бул. Климент Охридски, включително по частта от трасето, предвидено в ОУП и ПР, която е все още неизградена. Основен пункт на новото решение е кръстовището на бул. Климент Охридски и ул. Едуард Генов. Променя сe геометрията на ул. Едуард Генов с цел да се оформи по-функционално кръстовище и да се осигури възможност за преминаване на трамвая в посока към ново обръщало.

По бул. Климент Охридски се предвиждат 2 еднопосочни велоалеи от двете му страни, повдигнати на нивото на тротоара. На юг от новото кръстовище с Едуард Генов двете велоалеи се обединяват в една двупосочна, разполагана от източната страна на трамвайното трасе.



Трамвайното трасе продължава на юг в посока към СОП, където ще се предвижда оформяне на интермодален хъб.

Интермодален хъб София-юг

Интермодалните терминали (“хъбове”) за превоз на пътници в своята същност представляват пространство за организиране на връзката между различни видове транспорт по време на едно пътуване, което да предоставя на пътниците непрекъснат “безшевен” превоз. Нуждата от такива в големите градове от ранга на София е ясно изразена. Както показва световният опит, въздействието от развитието на такива хъбове се измерва във времето с десетилетия и в този смисъл очакваният позитивен ефект надхвърля значително хоризонта 2030 г. на Общия устройствен план.

Новият интермодален пътнически хъб “София - юг”, съчетаващ на едно място,  в удобна пространствена взаимовръзка на автогара, лифтова станция, спирки на няколко линии на МПОТ, водещи към различни части на града и буферен паркинг ще допринесе за по-устойчивата градска мобилност и по-добрата свързаност както в града, така и към Витоша и региона.


Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2679 on: 28.02.2023, 00:31:35 »
Болните амбиции на някои хора за "съживяването" на този трамвай не спират да ме учудват.
Бих препоръчал играта "Cities skylines", там такива идеи биха се осъществили, без софиянци да плащат дебела цена за един погребан трамвай, който трябва да си остане такъв.