Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944446 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2720 on: 14.04.2023, 13:30:47 »
Където са пипали унгарци (на Петте кьошета), релсите нито изкачат, нито панелите се кривят.
Където са пипали "разбирачи" се получава това на снимката. Просто трябва да има компенсатори на линейното разширение, които или ги няма, или не работят правилно.
А реално релсите как са прикрепени към блоковете - заварки, планки ?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2721 on: 14.04.2023, 14:35:18 »
С гумени уплътнения, набити между релсите и ламаринените улеи на панелите, по никакъв друг начин. Температурните разширения се компенсират с компенсатори - на дадено разстояние релсата свършва "косо", новата започва по същия начин, и се застъпват за около 30тина сантиметра. Настоящият проблем на панелните трасета в София се състои в това, че панелите са силно обрушени, нивото помежду им се различава, релсите са силно износени, назъбени, и с множество скъсвания. Компенсаторите не са в изправно състояние и съответно не могат да обират тези разлики. Отделно с годините, при поява на такъв проблем, практиката е релсата да се среже, да се постави обратно в леглото си, и съответно да се закрепи не обратно с гумените уплътнения, а с гайки, заварени за ламаринените улеи, понякога и за самите релси. И така до следващото нагряване и следващото щръкване някъде по трасето. Лятно време с водоноски поливат релсите с цел охлаждане, но това има силно кратковременен ефект.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2722 on: 14.04.2023, 15:31:45 »
Преди ремонта на Дондуков също беше станало така веднъж, имаше май такъв случай през годините и на Мария Луиза и на шипченски преди ремонта. Не е като да не се е случвало поне веднъж на година че да не обърнат внимание на компенсаторите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2723 on: 14.04.2023, 16:16:37 »
...и в Люлин

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2724 on: 14.04.2023, 16:56:32 »
Иво, в България, тези, които обръщат внимание, че нещо не е като хората или че може и да в по-добре, ги наричат “хейтъри”, “жълтопаветници” и т.н. Тези, който си затварят очите и се сипят където трябва са директори, заслужили дейци и т.н. Първите ги призовават да вървят пеш, вторите се возят на служебни автомобили и им е все тая. Ако стане нещо се ръси със захар, вика се ходжа да прекади или са виновни уникалният ни климат, пръчките на Хан Кубрат и т.н. :)
« Last Edit: 14.04.2023, 17:59:46 by difian »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2725 on: 14.04.2023, 18:29:56 »
Да , то е луканка - режи, па яж!
« Last Edit: 16.04.2023, 19:57:21 by София 70 »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2726 on: 14.04.2023, 18:49:17 »
С гумени уплътнения, набити между релсите и ламаринените улеи на панелите, по никакъв друг начин. Температурните разширения се компенсират с компенсатори - на дадено разстояние релсата свършва "косо", новата започва по същия начин, и се застъпват за около 30тина сантиметра.
Като познавам начина на изграждане на релсо-траверсовата скара при конвенционален железен път си мисля, че нещо не е в ред с този монтаж. Не отричам факта, че трамвая е много по-лек транспорт, респективно изискванията към пътя са по-ниски, но все пак не би ли следвало да се гарантира здравина. Виждам, че новото скоростно трасе на 1009 мм по България го направиха класическо с релсо-траверсов път, което ме навежда на мисълта,че може би класическия монтаж има някои преимущества.
Тогава каква е идеята на този странен монтаж, какво се пести при него и реално има ли някакви плюсове?
Видях написано по-горе, че има места където това работи безпроблемно - как го решават там

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2727 on: 14.04.2023, 18:53:12 »
И на това ти се отговори - спазва се технологията… Тук и при самите бетонови елементи и при поставянето на релсите в тях се прави от пишман-майстори както им дойде.

На България скоро след края на ремонта минаха с Пласера и натрошиха траверси и избиха скоби, така че и там не ОК и класически направено и поддържано….

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2728 on: 15.04.2023, 07:07:26 »
При почти напълно обособени трасета като България технологията с панели няма реални преимущества, тя е за улично полагане. :rolleyes:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2729 on: 15.04.2023, 11:49:16 »
Наскоро имаше рубрика на музея за ГТ на Прага и пишеше, че е и там е било неуспешен експеримент и постепенно изчезват.В Прага и в Будапеща трасетата с панели не са разрешени за автомобилно движение. Нашите панели може би не са били добре вибрирани, ако въобще са вибрирани и затова не са издържали.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2730 on: 15.04.2023, 12:27:03 »
В Прага има панелни трасета от 2017 и 2019 г, така че едва ли са точно експеримент, още по-малко неуспешен, щом продължава вече 40 г.
По-скоро са си изяснили точно в кои случаи са удачни и в кои не толкова и не ги ползват навсякъде.

И за автомобилното движение не е вярно. В Прага, Пилзен и Либерец има много улици със сравнително нови панели и автомобилно движение.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2731 on: 15.04.2023, 12:54:09 »
Объркал си повечето са като на Екзарх Йосиф по ж.п. технология не са такива панели и леки релси.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2732 on: 15.04.2023, 13:24:11 »
Ето три, които определено не са ЖП, а класически панели с безшийкови релси. Първото е Прага, а другите две Либерец.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2733 on: 15.04.2023, 21:30:40 »
Не ми изглеждат нови трасета. Не съм на 100% сигурен, но и вече няма производство на такива релси правили са се в Острава.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2734 on: 15.04.2023, 22:08:48 »
Точно тези не са нови, но всеки панел е надписан отгоре с година на производство, която за съжаление не се вижда на гугъл снимките. Тези на втората снимка от горните трябва да са около 2000 г, защото от тогава е нормалното междурелсие по тази улица.
В Пилзен съм виждал 2013 г, а в Прага 2017 и 2019, а тези на прикачените снимки отдолу са от 2020 г.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2735 on: 15.04.2023, 22:23:11 »
Улеят е трапецовиден, или? С по-тясната страна отгоре?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2736 on: 15.04.2023, 22:25:35 »
Точно тези не са нови, но всеки панел е надписан отгоре с година на производство, която за съжаление не се вижда на гугъл снимките. Тези на втората снимка от горните трябва да са около 2000 г, защото от тогава е нормалното междурелсие по тази улица.
В Пилзен съм виждал 2013 г, а в Прага 2017 и 2019, а тези на прикачените снимки отдолу са от 2020 г.
Страхотно е да се видят изцяло нови панели от този тип. Явно хората работят доста старателно и си изпипват технологията. А между другото съм благодарен, защото не съм ги виждал как изглеждат на чисто

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2737 on: 15.04.2023, 23:27:13 »
Улеят е трапецетовиден и марките бетон нямат общо с нашите и старите измишльотини. i
The Grand Tour

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2738 on: 16.04.2023, 04:04:38 »
Това, предполагам, е като на Екзарх Йосиф, панелите са само капаци...
По рейс и по жена не се тича!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2739 on: 16.05.2023, 10:40:31 »
Забелязвам от известно време интересна (не в добрия смисъл на думата) тенденция с някои лубрикатори, като например този в тунела на Манастирски ливади запад и този преди спирката на Хан Кубрат. Явно греста, която слагат, няма нищо общо с това, което трябва да е. Първо, отдалеч мирише брутално на горяло машинно масло, ама наистина задушливо. Второ, върху главите на релсите се е образувал дебел мазен филм, който, за разлика от смачкани листа и друг боклук, не се отмива при дъждовно време, а при едно погрешно движение и непреценено по-рязко спиране трамваите се пързалят по-лошо и от есенно време, и лошото е, че и пясък не помага. Но... явно е евтинко. :help: