Разбирам обясненията, но не е правилно такива номинални стойности да се ползват за статистически цели.
Някъде (също) бях обяснил, че освен за "статиситика" критерия "брой пътници на 1 m
2" се ползва за статични и динамични пресмятания на машината.
За товарна единица ПС се приема нейната товароносимост, но за пътническата ...?
Всеки пътник има свое собствено тегло, което за изчислителни нужди се приема 70 kg (в някои методики - 80 kg), както се видя 8 човека се събират на 1 m
2, като се умножи по площта на пода на машината като е извададена площта на служебните помещения и площта заета от седалки се получава товароносимостта. Конструкторът трябва да направи якостните пресмятания при максимално натоварване и да предвиди резерв ...
Ако се напише в паспорта на пътническа машина: "товароносимост 40 тона" какво ще си помисли човек ...? Как на прима виста да пресметне за колко пътници е тази машина? Затова, за улеснение на клиента се дава параметър, който е приложим и разбираем.
Да, 8 пътника на 1 m
2 звучи стряскащо, но направете опит с ваши приятели и ще видите, че 8 човека на 1 m
2 не е толкова страшно. Да, всеки иска да се качи в ТМ и да седне или да стои прав, но да не се отърква в друг пътник - за това си има таксита в масовият градски транспорт "комфорт" има друго значение. От там и правилото: в женско сърце и във возило на градския транспорт винаги има място за още един. Сигурен съм, че и двамата (tm0 и Sir Humphrey), които спорите с мен, ако бързате ще се напънете да се качите в пълен трамвай без да пресмятате по колко пътници на 1 m
2 има в момента вътре ...