Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944607 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #800 on: 13.08.2010, 15:11:14 »
като се приеме критерият 8 пътника на 1 m2,
Това ми се струва нереално.
Спред мен макс. 4 могат да се поберат в 1 м2, и то с клизма.
побират се и още как. на сайта на метровагонмаш капацитета на влаковете се изчислява при плътност 10човека/м2
Някъде в нашия форум пишеше за експеримент проведен във ВВТУ Т. Каблешков, 8 пътника на кв. м. е напълно реално и често се случва по натоварените линии в пик.

Да, някъде го бях написал ... Става дума за опит, при който в 1 m2 са влезли 12 души - курсанти в зимна униформа (с шинели).

Заблудата идва от факта, че всеки си представя 1 m като линеен размер, но 1 m2 вече е друго ...
Може да се провери лесно и у дома: застава 1 човек прав, а друг очертава правоъгълник около него, така, че нито една част от тялото да не излиза от правоъгълника. Площта на фигурата се изчислява по добре познатата формула (дължина х ширина), като дименсията е [m] ...
Например: ако приемем, че човек е "широк в раменете" 50 cm и "дебел" в корема 25 cm, т.е. дължината на правоъгълника е 0,5 m, а ширината е 0,25 m площта се получава 0,125 m2. Тогава в 1 m2 се събират точно 8 такива правоъгълника, респективно хора.

Ако и сега не е ясно (?!?) на срещата по случай 5 години на форума през зимата ще ви го демонстрирам ... ще трябва само ролетка, тебешир и някои да ни гледа сеира.
« Last Edit: 13.08.2010, 15:25:55 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #801 on: 13.08.2010, 16:22:12 »
Подлезът ще се затвори , а трамваят ще минава отгоре през надлеза , под детелината и ще излиза на съществуващото трасе при склада на батерии МАХ преди 8-ми Март.
Тия са луди...

Какво им пречи сегашното трасе, да не би да станат нови катастрофи като с 717 и да се застраховат? Не виждам причина да го затварят. А на двулентовите платна под детелината на ПГЖПТ само трамвай й липсва - вечер е абсолютна тапа там.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #802 on: 13.08.2010, 16:23:46 »
Те направо да го спрат този трамвай до Обеля и Илиенци и да оформят една линия от Обеля до Илиенци или Обеля до Гара Север и да домуват в неизползваното от години депо в Илиенци

Това звучи несериозно, но къде е това депо в Илиенци?

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #803 on: 13.08.2010, 16:46:13 »
Те направо да го спрат този трамвай до Обеля и Илиенци и да оформят една линия от Обеля до Илиенци или Обеля до Гара Север и да домуват в неизползваното от години депо в Илиенци

Това звучи несериозно, но къде е това депо в Илиенци?

В него се влиза от колелото на 11 и 12

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #804 on: 13.08.2010, 17:17:23 »
Ако и сега не е ясно (?!?) на срещата по случай 5 години на форума през зимата ще ви го демонстрирам ... ще трябва само ролетка, тебешир и някои да ни гледа сеира.

То че е ясно, ясно е. Но не е нормално. Това е някаква ексцесия. Не е редно да се тръгва от тая сметка при изчисляване на капацитет, а от някаква, която не обрича возещите се на смърт от задушаване.

Това ми припомни един виц на Слави (май единственият негов, който досега ми е харесал).
Около абитуриентските балове едно полско фиатче се движи по шосето на зиг-заг и един катаджия го спира. Стандартна процедура: дрегер, документите, изтрезвителното.
На следващия ден, след изтрезняването на компанията, шофьорът е  привикани да дават обяснения в районното. Катаджията казва:
- Такаааа. Според протокола от снощи имаме две нарушения: шофиране в пияно състояние - 2,8 на хиляда, и неправилен превоз на пътници - качили сте дванадесет души.
- Абе трябва да са били 13. Ако Пешо го е нямало, кой тогава ще е свирил на акордеона?
 :D :D

Offline сТУдент

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
    • http://www.hmsu.org
Re: Трамвайни трасета
« Reply #805 on: 13.08.2010, 18:56:46 »
Те направо да го спрат този трамвай до Обеля и Илиенци и да оформят една линия от Обеля до Илиенци или Обеля до Гара Север и да домуват в неизползваното от години депо в Илиенци

Това звучи несериозно, но къде е това депо в Илиенци?

В него се влиза от колелото на 11 и 12
Това доколкото ми е известно не е депо, а ремонтна база на Трансенерго и РП, и там правят стрелки, и други работи във връзка с поддръжка на РП
ЗА ПО ДОБЪР ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3953
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #806 on: 13.08.2010, 23:06:07 »
Разбирам обясненията, но не е правилно такива номинални стойности да се ползват за статистически цели.
------------------------

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #807 on: 14.08.2010, 09:34:14 »
Разбирам обясненията, но не е правилно такива номинални стойности да се ползват за статистически цели.

   Някъде (също) бях обяснил, че освен за "статиситика" критерия "брой пътници на 1 m2" се ползва за статични и динамични пресмятания на машината.
   За товарна единица ПС се приема нейната товароносимост, но за пътническата ...?
   Всеки пътник има свое собствено тегло, което за изчислителни нужди се приема 70 kg (в някои методики - 80 kg), както се видя 8 човека се събират на 1 m2, като се умножи по площта на пода на машината като е извададена площта на служебните помещения и площта заета от седалки се получава товароносимостта. Конструкторът трябва да направи якостните пресмятания при максимално натоварване и да предвиди резерв ...
   Ако се напише в паспорта на пътническа машина: "товароносимост 40 тона" какво ще си помисли човек ...? Как на прима виста да пресметне за колко пътници е тази машина? Затова, за улеснение на клиента се дава параметър, който е приложим и разбираем.
   Да, 8 пътника на 1 m2 звучи стряскащо, но направете опит с ваши приятели и ще видите, че 8 човека на 1 m2 не е толкова страшно. Да, всеки иска да се качи в ТМ и да седне или да стои прав, но да не се отърква в друг пътник - за това си има таксита в масовият градски транспорт "комфорт" има друго значение. От там и правилото: в женско сърце и във возило на градския транспорт винаги има място за още един. Сигурен съм, че и двамата (tm0 и Sir Humphrey), които спорите с мен, ако бързате ще се напънете да се качите в пълен трамвай без да пресмятате по колко пътници на 1 m2 има в момента вътре ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #808 on: 14.08.2010, 12:55:36 »
емм_1968 е направил перфектни сметки. Н о дори и да сложим, че се возят по 6 човека на кв.м., но и да добавим още по 4 на стъпалата, пак капацитетът на мотрисите излиза клонящ към 300.
П.С. забравих - и още 1-2 човека в кабината при ватмана :P
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #809 on: 14.08.2010, 17:51:57 »
Подлезът ще се затвори , а трамваят ще минава отгоре през надлеза , под детелината и ще излиза на съществуващото трасе при склада на батерии МАХ преди 8-ми Март.

Добре, разбрахме, колко дявола могат да се съберат в кабинката на трамвая. Сега да се върнем към трасетата.

Струва ми се малко вероятно да се инвестира в някакви временни трасета в подлез Надежда. Като е толкова зор, не могат ли пак да ги пуснат по Скопие? Ако има някакви работи, те ще са около МС Банишора, нататък нали къртицата си дълбае?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #810 on: 14.08.2010, 18:04:25 »
Мисля на Триъгълника трябва някак да се свържат през трасето към Илиянци.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #811 on: 14.08.2010, 19:12:06 »
Хубаво -по Скопие .А за Илиенци и Обеля?
Между другото мислех , че ще пуснат нещо вместо тм.1 , но не би .

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #812 on: 15.08.2010, 00:26:35 »
Хубаво -по Скопие .А за Илиенци и Обеля?
Не разбирам въпроса: става дума за ТМ12 и 1 (17) по маршрута си от миналата зима - ако се налага, разбира се.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #813 on: 15.08.2010, 13:30:29 »


Струва ми се малко вероятно да се инвестира в някакви временни трасета в подлез Надежда. Като е толкова зор, не могат ли пак да ги пуснат по Скопие? Ако има някакви работи, те ще са около МС Банишора, нататък нали къртицата си дълбае?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #814 on: 15.08.2010, 13:31:26 »
Това временно трасе ще обслужва Илиенци и Обеля и то няма да е в подлеза а отгоре.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #815 on: 15.08.2010, 18:19:00 »
Явно продължава неразбирането.
Нека наречем точка А мястото, където се сливат ТМ трасета от гарата и Скопие, точка Б - Триъгълника (трамвайния) на трасетата Надежда(бивше)-София-север.
1. Трасето от точка Б към София-север няма нищо общо с метрото.
2. В участъка от точка А до точка Б къртицата дълбае подземно метрото и тогава какъв конфликт ще е с трамвайното трасе? Даже би трябвяло вече къртицата да е загърбила този участък?
3. От Пета градска до точка А е в зоната на МС Банишора. Но при наложително временно отпадане на трамвая там ще се повтори сценарият от миналата зима/пролет и трамваите за Обеля/Надежда и Илиенци ще минават по Стамболийски.

Къде греша?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #816 on: 15.08.2010, 18:54:10 »
Доколкото знам другият вход на метростанция 5-та градска ще е точно между сп.Триъгълника и подлеза - където сега е котлована.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #817 on: 15.08.2010, 19:27:25 »
Доколкото знам другият вход на метростанция 5-та градска ще е точно между сп.Триъгълника и подлеза - където сега е котлована.
сп. Триъгълника е чак при разклона (бившия вече) Надежда/Илиянци. т.е. твърде далече от метростанция Банишора. Другият вход на метростанцията следва да е в близост до тролейбусното депо и Скопие, т.е. да се прави удобна връзка със спирката на ткрамваи 11 и 19, както и с тролейбусите.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #818 on: 15.08.2010, 19:46:34 »
И най-вече - сп.Триъгълника е оттатък жп линиите.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #819 on: 15.08.2010, 22:44:34 »
София 70 откъде черпиш информация за това временно трасе. Никъде другаде не пише затова. А и трасе отгоре по надлеза ми се струва невъзможно заради сложната организация на движението. Как си представяш трамвая да пресича автомобилното движение? Ако се налага да се спират трамваите през подлеза е по вероятно да пуснат заместващи автобуси, а не временно трамвайно трасе. А и МС Банишора е между Княз Церетелев и бул. Столетов и не може да е пречка.