Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944565 times)

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #840 on: 22.08.2010, 16:14:04 »
Бул. "Черни връх" - пешеходна зона?
От vesti.bg 22.08.2010 14:21
Предложението на "Граждани за София" е внесено в Софийската община, но досега на него е реагирала само Комисията по транспорта
Един от основните булеварди в столицата - "Черни връх", да стане пешеходна зона, предлага проект, внесен в ресорните комисии в Столичната общината.


Това каза арх. Димитър Димитров от Сдружение "Граждани за София".
Ако се преосмисли и преработи настоящият проект за строеж на Метростанция 11, може да се изгради пешеходна зона с транспортен тунел, смятат от сдружението.
Освен, че няма да са нужни повече от предвидените 32 млн. лева, строежът на метрото по булеварда няма да пречи и е технически възможно, отбеляза арх. Димитров. Според него, всичко може да стане, чрез "естественото включване към строителния график".
Той обяви, че дори може се съкрати графикът с изграждането на пешеходната зона и тя може да е готова през пролетта, т.е. от 6-9 месеца по-ранно от пускането на самото метро.
"Сега проектът предвижда дълбоко метро, а пространството между терена се запълва с подземни паркинги - около 600".
"Идеята е метростанцията да бъде изтеглена в южна посока и тя да бъде по-висока - така, приближавайки я към терена, няма да има нужда да се изкопават 38 -- 40 000 куб. м. земна маса, ще се икономиса труд, стомана и бетон.
"С промените метрото ще стане по-близко, по-плитко, колите ще се движат спокойно отдолу, а хората ще получат възможно най-хубавата пешеходна зона отгоре. Едно спокойствие, което липсва на града", категоричен е арх. Димитров.
Според авторите на проекта, метростанцията трябва да бъде повдигната с 4-5 метра, което ще направи ненужно и изграждането на подземен паркинг, а на негово място те предлагат да се прокара транспортен тунел.
В схемата са включили и още един паркинг за около 900 коли под РУМ-а, а върху него, според тях, може да се изгради нов търговски комплекс и нова жилищна сграда с повече от 100 апартамента.
"С парите, предвидени за метростанцията и подземните гаражи, може да се реализира по-удобна и енергийноефективна метростанция, транспортен тунел, който да подобри качеството и да осигури максималната безопасност, което пък ще направи възможно появата на новата пешеходна зона", смятат от "Граждани за София".
Новите възможности, които ще осигури прокарването на този тунел, според арх. Димитров, са изграждането на площад с фонтани, водни каскади, пазар, амфитеатър, детска зона и др.
Според авторите на проекта, той ще осигури на София една "уникална пешеходна зона, подобрена транспортна схема и метро по-близо до терена, с по-добри енергийни и техникоексплоатационни показатели".
Досега обаче на предложението е реагирала единствено Комисията по транспорта. Няма реакция на кмета Йорданка Фандъкова.
Затова от инициативния комитет с отворено писмо търсят подкрепата на посланика на САЩ у нас и на българския министър-председател.
По-дългосрочните идеи предвиждат и преименуване на булеварда от "Черни връх" в "Южен", но засега това все още е проект, обясни арх. Димитров.
Оказва се обаче, че не всички софиянци, които живеят в квартал "Лозенец", са на едно мнение за проекта.
Диана Захариева от "Сдружение за защита на район Лозенец" заяви, че те като цяло подкрепят създаването на пешеходната зона, но има неща в проекта, за които са абсолютно против.
Те смятат за недопустимо изграждането на високи сгради, както е предвидено, както и на амфитеатър в двора на техникума, или пък изграждането на многофункционална концертна сграда.

Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #841 on: 22.08.2010, 18:37:53 »
Идеята като цяло е добра. Като няма да има трамваи, по-добре пешеходна зона, отколкото паркинги, трасета за коли и т.н.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #842 on: 22.08.2010, 18:45:10 »
Не става ясно как точно вдигането на станцията с 4 метра ще направи паркинга ненужен...?
И как някой си представя, че при напълно готов проект в процес на изграждане може да се говори за подобни радикални промени?
Като оставим настрана горното, целта е май само да се вдигне малко шум.
Кучетата се разлаяха, керванът отдавна е отминал...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #843 on: 22.08.2010, 19:05:12 »


Докато кучетата лаят, се възстановява трамвайното трасе преди Арсеналски.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #844 on: 22.08.2010, 19:11:40 »
БРАВО!!! Една чудесна новина. Да можеше да го ремонтират още от Хилтън.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #845 on: 22.08.2010, 19:11:51 »
Не става ясно как точно вдигането на станцията с 4 метра ще направи паркинга ненужен...?
И как някой си представя, че при напълно готов проект в процес на изграждане може да се говори за подобни радикални промени?
Като оставим настрана горното, целта е май само да се вдигне малко шум.
Кучетата се разлаяха, керванът отдавна е отминал...
Тази дописка си е за съответната тема: "Пешеходни зони по трасето на МД2". Но като видях автора на "предложението", се отказах да правя Copy-Paste. "Архитект" Димитър Димитров е отдавна позната на форума патология, да се коментират предложенията му е, все едно да се коментира асфалтиране на Луната.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #846 on: 22.08.2010, 19:13:34 »
Докато кучетата лаят, се възстановява трамвайното трасе преди Арсеналски.
Правят ли разклонение пред ССЦ?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #847 on: 22.08.2010, 19:53:27 »
Разклонение няма да се прави. Ще се монтират само криви към Арсеналски.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #848 on: 22.08.2010, 20:32:59 »
Колко ще ми е странно като пуснат свободно движението на Хемус. Хем имам чувството, че беше вчера като го затвориха, в същото време имам и чувството, че цяла вечност е затворено.  :D

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #849 on: 22.08.2010, 21:19:17 »
Извинявам се, ако вече е обсъждано, но какъв е последния вариант след като приключат копането по Черни връх, ТМ6 остава до басейна Спартак, а ТМ9 ще върви по Джеймс Баучър, както досега, но ще върти на Хладилника, така ли?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #850 on: 22.08.2010, 21:23:22 »
Извинявам се, ако вече е обсъждано, но какъв е последния вариант след като приключат копането по Черни връх, ТМ6 остава до басейна Спартак, а ТМ9 ще върви по Джеймс Баучър, както досега, но ще върти на Хладилника, така ли?
Така ще е до 2012. Кръста-Хладилника ще е трамвайно трасе и по-нататък, докато не се реализира удължаване на МД2 нататък. Дале ще е 9, 10 или и двете, още е рано да се предполага.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #851 on: 22.08.2010, 21:28:56 »
Дали ще зацепят пак разцепените двойки Т6А2 тогава? Гледам, че на половината са им свалили електрическите контакти от автосцепките отпред, голяма част пък нямат контакти отзад..

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #852 on: 22.08.2010, 21:39:16 »
Електрическите контакти на Шарфенберговите автосцепки се качват точно за 5 минути.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #853 on: 22.08.2010, 22:00:38 »
Да, ако все още са налични някъде... а не са използвани за части.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #854 on: 22.08.2010, 22:37:36 »
За части на кое?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #855 on: 22.08.2010, 23:21:58 »
Никва идея. Не знам и каква е логиката да им ги свалят, но е факт. Ако е за пазене на механизмите направо да бяха махнали целите автосцепки, не само електрическите контакти.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #856 on: 22.08.2010, 23:23:10 »
Какви контакти бе човек. Не мога да разбера какъв акъл даваш като май сам не разбираш за какво се говори  :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #857 on: 22.08.2010, 23:39:28 »
Автосцепката се състои от механическа и електрическа част. Механическата се оставя по обясними причини. Електрическата се демонтира ако не се предвижда вагонът да бъде зацепван с цел експлоатация в система много единици.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #858 on: 22.08.2010, 23:47:04 »
Е това донякъде отговаря на въпроса ми. В такъв случай дано зацепят обратно вагоните, на които е оставена тази възможност.

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #859 on: 23.08.2010, 08:12:08 »
Не е за тази тема ..., но щом сте отворили дума ще кажа, че има нещо вярно в написаното до сега.

Автосцепката (на български "автоматичен спряг") освен за механична твърда връзка между ТМ предава и електрически сигнал чрез т.нар. електрическа муфа (ел.глава - разг.). Липсата на някои (все повече) електрически муфи е поради ПТП на ТМ. Понеже няма резервни части за ремонта им повредените муфи се демонтират и автосцепката остава "гола".
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.