Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944551 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2280 on: 03.05.2017, 18:36:07 »
Ето една - да купят две трамвайни мотриси или машини, които да мият релсите - една за тясното и една за нормалното междурелсие. В цял свят хората са намерили начин да си мият трасетата. Или имат специални машини или са си приспособили някой ремонтен трамвай за целта. Само при нас е научна фантастика да се мият релсовите пътища.

А няма ли такива мотриси в момента? Имам спомени че съм виждал някой от товарните 8X с цистерна отзад...

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2281 on: 04.05.2017, 10:09:59 »
Има ремонтен трамвай, който пръска обособените трасета против трева, но от много време не съм го виждал. Специален трамвай, който да е приспособен да мие трасетата никога не знам да е имало.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2282 on: 04.05.2017, 10:53:27 »
80 е с пръскачки. Той заедно с 81 и 82 си кротуват в Клокотница. 84, 85 и 89 могат да бъдат забелязани доста по-често.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2283 on: 04.05.2017, 10:57:28 »
Ако става дума за миене на трасета или мокрене на релсите против огъване от топлината, Красна използват една стара водоноска с изнесени тръби отпред.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2284 on: 21.09.2017, 18:44:27 »
Кой се оплаква от релсите в София. ? Тези не са трамвайни ама са доста , доста по зле от нашите  :crazy: :neznam: :D

https://www.facebook.com/ThisReallyAmazingThings/videos/1444898242260048/
« Last Edit: 21.09.2017, 20:18:51 by georgi64 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2285 on: 19.10.2017, 11:44:10 »
Относно карането по обособени трамвайни трасета и по-специално - в трамвайни тунели. Идиоти и блейки има и по света (Канада):
People just can't stop driving into the Union Station streetcar tunnel
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2287 on: 07.11.2017, 14:18:04 »
Интересни размисли за трамваите и градът.

Ще ме прощава авторът, ама си личи че учил някъде из соц-блока. Снимките му са само от бившите соц.-републики, тях ли ще ги взимаме за пример за устойчиво развитие на трамвайната инфраструктура? Най-новите тенденции са как интелигентно да се смеси трамвайния с автомобилния трафик за да има място за всички без да си пречат един на друг:



Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2288 on: 07.11.2017, 22:57:41 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2289 on: 08.11.2017, 11:10:19 »
Редовна трамвайна линия с интервал под 10 минути няма как да се съвмести с автомобилно движение без конфликт, единствената възможност да не се пречи на трамвая е пълно обособяване на трасето. :rolleyes: Още по-необходимо е за скоростни трамвайни линии с интервали около и под 5 минути. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2290 on: 08.11.2017, 11:57:03 »
Зависи от гледната точка, аз считам, МГТ следва да се движи с предимство, а това, че снимките са от бивши соц-страни, не е голяма болка. Унгария и Чехия също са бивши соц. страни, а развитието на транспорта им е на космическо ниво спрямо България.

Едно е предимство, друго е автономно трасе. По автономното трасе при интервал 10 минути означава, че 95% от времето трасето и пространството седи неизползвано. С интелигентни системи за контролиране на трафика и приоритетно смесване на двата потока може пространството да се използва много по-ефективно.

Offline MitkoVarna

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2291 on: 08.11.2017, 14:43:51 »
Най-новите тенденции са как интелигентно да се смеси трамвайния с автомобилния трафик за да има място за всички без да си пречат един на друг:



тази тендеция отдавна в София :)


Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2292 on: 08.11.2017, 15:17:03 »
Тук има 2 основни проблема:
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
2) Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2293 on: 08.11.2017, 16:14:04 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.
« Last Edit: 08.11.2017, 16:20:01 by blagun »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2294 on: 08.11.2017, 17:02:09 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2295 on: 08.11.2017, 17:35:37 »
С колко паяка разполага ЦГМ?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2296 on: 08.11.2017, 17:53:36 »

1) Паркриалите коли, ...Няма как да направиш левия завой на Вапцаров от лентата за автомобилите. Трябва или да се обособи отделен цикъл, или да се изгради още 1 лента.

На показаните две сцени се вижда, че има даже по-тесни участъци от това по Черни връх при нас, въпреки това потоците са добре синхронизирани. Изкуството се състои в това автомобилите и МГТ да се разделят в участъците в които се движат с различна скорост и да се съберат там, където скоростта им е горе-долу еднаква. Вижда се добре как се постига това - широките части на улицата се използват за спирки с перони и автономни трасета, докато в тесните трамвая се изнася до бордюрите. Конфликтните точки се регулират със светофари с отделни фази, които често са на много кратки разстояния.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2297 on: 08.11.2017, 17:57:00 »
1) Паркриалите коли, които няма кой да ги вдигне. Ако едно изволзване с паяк струва на общината да речем 30 лв., а минималната сума която взима без ДДС е 58 лв., ако един паяк взима 20 коли на ден средно, то това е печалба от около 600 лв. на ден. Не знам колко струва паякът, но според мен за година ще си избие парите и шофьорите ще се научат да не спират, където е забранено.
Няма по-доходно нещо от заскобяването. Докато паякът отнася един автомобил и се връща на изходна позиция, могат да се поставят стотина скоби. Глобата със скоба е наполовина на тази с паяка, а разходите - амортизационни отчисления на возилото и екипажа му, дневен разход на гориво са многократно по-малки. При това ВСИЧКИ нарушители ще са наказани, а не няколко от тях. Така шофьорите ще са наясно, че при нарушение наказанието е доста вероятно. Иначе от стотици спиращи на Черни връх "за малко" го отнасят 5-6 дневно. Да, паякът много радва подрастващите, но приложението му е оправдано само при брутално запречване на движението - примерно паркиране в габарита на трамвая и само ако процесът на евакуация няма да влоши повече пътната обстановка в околността.

Това е решението на проблема. И когато имаш 1 екип който работи в района, нещата ще се оправят за седмица.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2298 on: 08.11.2017, 18:41:35 »
Работещи на паяци към ЦГМ в прав текст са ми казвали, че им е абсолютно забранено да вдигат коли по Черни връх от Вапцаров до Сребърна.

Там са от равни по-равни !  ;)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2299 on: 09.11.2017, 12:04:56 »
Следващия път като нарушат забраната, ще снимам и ще кача снимката. Наистина е много рядко (като почти навсякъде в София), но се случва.