Името на предприятието е "Софияплан", а не "София_план"
А дали въобще са осъществими някои от нещата, които са скицирали?...
Това не е "скица", а цялостен проект с всичките му части в съответствие с изискванията на Наредба 8 към ЗУТ. В новината са приложени графики, които визуализират за масовата публика основните акценти на разработката. Не е удобно да се споделят файлове в подобен вид:
Иначе идеята на този план е именно да докаже, че дадено предвиждане е възможно. Съгласно чл. 51, ал. 6 от Наредба 8 към ЗУТ:
"С подробните комуникационно-транспортни планове на градски магистрали, артерии, улици, кръстовища и възли се проучват, определят и решават разположението, капацитетът и параметрите на съставните елементи на разработваните обекти" - т.е. с тези планове се разработват в детайл предвижданията на макрониво (ОУП), в който не се гледа регулационно, а и физически могат ли да се съберат всички елементи на комуникационно-транспортната система, дали надлъжните и напречните наклони са в нормативни граници, дали теренните и геоложките условия позволявят да се случат нещата...
На базата на изготвения и приет ПКТП се правят ПУП-план за (изменение на) регулацията, едва след това се извършват очуждения и се изготвя инвестиционнен проект, по които да се реализират нещата. И без преминаване през всички тези стъпки не може - не можеш да строиш върху частен имот ей така, не можеш да строиш някъде, където не си проверил първо, дали въобще наклонът позволява трамвайно трасе, ще може ли трамваят да завие, ще има ли спирки на подходящо място, каква организация на движение може да се постигне...
Та в контекста на горното, ПКТП за трасето на т.нар. "Западна тангента" не разглежда трамвайната мрежа като цяло в София, а само за дадения участък. Името на планираната улица отдавна не е актуално, тъй като тангента няма как да се случи, тъй като заложеното в ОУП трасе към Княжево физически не може да се реализира. Но от извършените преброявания, транспортно прогнозиране и моделиране, необходимостта от нова връзка между Люлин и Овча купел има, а още по-важното е, че с плана се доказва възможността за съчетаването с трамвайно и велосипедно движение!
В крайна сметка какво ще е бъдещето на трамвайното трасе в тунела? В проекта се виждат стрелки и в двете посоки на пробива на 397-ма - на запад и изток, тоест се предполага че трасето в тунела остава? В други ПУП-ове преди трасето беше маркирано за отпадане за сметка на това през Модерно предградие, нещо чувало ли се е оттогава по темата или все още важи ПУП-а в който няма трасе в тунела? Последните промени бяха някъде към 2009-2010 ако не ме лъже паметта и оттогава е мълчание по темата...
Къде какви трамвайни трасета като цяло да се планират и надяваме се - да се реалзират е задача на бъдещото изменение/актуалзизация на ОУП. И да се надяваме, този път за КТС и за трамвайната система да има систематичност в разработването, а не просто "колкото да има нещо". В ПКТП-то са заложени стрелки и в двете посоки - като възможни. В посока към тунела дали ще има линия е въпрос на оперативно решение, по-важна е връзката на северозапад към обръщалото в Люлин 5 и към метростанция Люлин. Линия по това трасе би се ползвала и за довозване до метрото от живущите около Индира Ганди.
... Аз в превръщането на квартални артелии като „Монтевидео“, „Индира Ганди“ и „Ген. Асен Николов“ в единен магистрален булевард от СОП до „Сливница“ виждам само проблеми. Нали затова новата магистрална част на булевард „Рожен“ се измества от квартал „Илиянци“, докато стария път се оставя с функцията на локална пътна артерия, а тук се набутва магистрален булевард през жилищна зона.
Планираните Южен обход на Люлин ("Д-р Петър Дертлиев" - нов) и "Президент Линкълн" ще оберат паразитния трафик, които ще заобикаля Люлин и Овча Купел. Предвиденият габарит и на Индира Ганди и на Монтевидео не са за "магистрали". Но това са най-кратките и естествени места, по които да преминава трамвая и да прави важни връзки. ПУП-ът за Овча купел почти е влязал в сила, в него трамвайното трасе е предвидено до обръщало на Суходолска, която също в момента се препроектира. Там има университет, нова национална индустриална зона и съществуващи производства. С ПКТП-то трамвайнта линия се удължава към Люлин, а обръщалото се запазва като резервно или за обръщане на линии с по-често обслужване на по-натоварения участък от Овча купел към Тодор Каблешков... Обследвано е както автомобилното движение, така и трамваят, идващи от Суходолска/Овча купел да отиват към Панчо Владигеров, но е по-трудно и нерентабилно за реализация. Автомобилното движение би се преразпределило по Южния обход на Люлин, а трамваят ще цепи по най-директното трасе към центъра на Люлин и връзката с метрото.
Хубаво е "Софияплан" да начертаят цялото бъдеще трасе на обиколния трамвай, ако все още не са го направили. Трасето в Люлин е интересно.
Наскоро се сподели тази схема:
Защото такъв няма?
Значи информацията е неофициална. И трасето по Каблешков не съм го срещал като описание на маршрута от и до. Единствено, преди десетина години имаше план на един известен западноевропейски урбанист за линиите на ГТ в София. Там фигурираше ТМ24 по Каблешков с точно описано трасе.
Тук не става дума за габарита на превозните средства, а за самото довозване.
Предвид достата окастрени линии не можем да говорим за довозване или за превозване, а за чисто извозване на пътниците от кварталите. Безумно е един трамвай да е от никъде за никъде.
Нали в тази тема пишем за трасета, а не за маршрути? Ако не бяха двете междурелсия в София, което си е голям проблем, особено много и за ринговото трасе, можеше да имаме неограничени възможности за маршрути (разбира се и при адекватен брой допълнителни съоръжения като обръщателни колела, връзки във всички направления при пресичания на трасета, ...), които лесно се променят оперативно.