Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944410 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #560 on: 30.09.2009, 11:46:20 »
Това не е никакъв проблем, защото от Алабин до Стадиона няма никакви криви и Гурко върви прав като конец.
Съгласен съм с Емо и Етнис, че Гурко е напълно безалтернативна за автомобилно пресичане на южната част за зона Ц. Наивно е да се каже - хайде всички автомобили да ходят зад околовръстното.
Освен това ще трябва да се прави сложно пресичане на Перловската река и бул.България. За около 500 м трамвайното трасе трябва да е по канала - т.е. гарантирано опустошаване на дърветата пред Юнак. Всичко това няма да излезе по-евтино от прекарване на трамвая под Графа.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #561 on: 30.09.2009, 12:20:08 »
Ами ще ти дам пример с Барселона.Там главната улица е "Ла Рамбла".Тя е по дълга от Витошка и има метростанции в двата си края.Никой не е ревнал че разстоянието е дълго и дай да направим спирка по средата.Златин иска трамваите да останат по Витоша само за заради спирката на Солунска.Сакън да не се преуморят от ходене.А и друг пример от Барселона там трамваи има освен метро но в центъра са подземни.


Малко над километър е дълга тази улица и има 3 станции на нея: Drassanes,  Liceu, Catalunya, разстояните е около 500 метра между станциите. Искам да има трамвай, ако не метро, защото хората трябва да имат превоз, не виждам защо в Дружба ще имат, а в центъра - не!

Ами защото има метро.Ако е необходимо може да има метростанция на Солунска.
Е, метрото да не е маршрутка да спира през 100 метра... По-скоро концепцията на метрото е да те закара от определена точка на града до друга максимално бързо. А за из центъра си има тролеи и трамваи, които спират на другите спирки. Същото е както навремето имаше бавни и бързи линии. Сега бързата линия се явява метрото.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #562 on: 30.09.2009, 12:22:06 »
Това не е никакъв проблем, защото от Алабин до Стадиона няма никакви криви и Гурко върви прав като конец.
Съгласен съм с Емо и Етнис, че Гурко е напълно безалтернативна за автомобилно пресичане на южната част за зона Ц. Наивно е да се каже - хайде всички автомобили да ходят зад околовръстното.
Освен това ще трябва да се прави сложно пресичане на Перловската река и бул.България. За около 500 м трамвайното трасе трябва да е по канала - т.е. гарантирано опустошаване на дърветата пред Юнак. Всичко това няма да излезе по-евтино от прекарване на трамвая под Графа.

Е нали уж улицата била тясна за прокарване на тунел за нормалнорелсови трамваи под нея?

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #563 on: 30.09.2009, 12:23:37 »
Ами ще ти дам пример с Барселона.Там главната улица е "Ла Рамбла".Тя е по дълга от Витошка и има метростанции в двата си края.Никой не е ревнал че разстоянието е дълго и дай да направим спирка по средата.Златин иска трамваите да останат по Витоша само за заради спирката на Солунска.Сакън да не се преуморят от ходене.А и друг пример от Барселона там трамваи има освен метро но в центъра са подземни.


Малко над километър е дълга тази улица и има 3 станции на нея: Drassanes,  Liceu, Catalunya, разстояните е около 500 метра между станциите. Искам да има трамвай, ако не метро, защото хората трябва да имат превоз, не виждам защо в Дружба ще имат, а в центъра - не!

Ами защото има метро.Ако е необходимо може да има метростанция на Солунска.
Е, метрото да не е маршрутка да спира през 100 метра... По-скоро концепцията на метрото е да те закара от определена точка на града до друга максимално бързо. А за из центъра си има тролеи и трамваи, които спират на другите спирки. Същото е както навремето имаше бавни и бързи линии. Сега бързата линия се явява метрото.

Като цяло си прав, но за тази цел трябва за започват да изграждат трамвайни трасета в София. Срамно е в Скопие да има трамваи, а в София - не.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #564 on: 30.09.2009, 12:26:03 »
Е нали уж улицата била тясна за прокарване на тунел за нормалнорелсови трамваи под нея?

Е кой е казал че трябва да е нормалнорелсов и 1009мм си вършат чудесна работа
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #565 on: 30.09.2009, 12:33:02 »
Е нали уж улицата била тясна за прокарване на тунел за нормалнорелсови трамваи под нея?

Е кой е казал че трябва да е нормалнорелсов и 1009мм си вършат чудесна работа

А кой е казал., че трябва трамваят да е в тунел...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #566 on: 30.09.2009, 12:56:31 »
Ами ще ти дам пример с Барселона.Там главната улица е "Ла Рамбла".Тя е по дълга от Витошка и има метростанции в двата си края.Никой не е ревнал че разстоянието е дълго и дай да направим спирка по средата.Златин иска трамваите да останат по Витоша само за заради спирката на Солунска.Сакън да не се преуморят от ходене.А и друг пример от Барселона там трамваи има освен метро но в центъра са подземни.


Малко над километър е дълга тази улица и има 3 станции на нея: Drassanes,  Liceu, Catalunya, разстояните е около 500 метра между станциите. Искам да има трамвай, ако не метро, защото хората трябва да имат превоз, не виждам защо в Дружба ще имат, а в центъра - не!

Ами защото има метро.Ако е необходимо може да има метростанция на Солунска.
Е, метрото да не е маршрутка да спира през 100 метра... По-скоро концепцията на метрото е да те закара от определена точка на града до друга максимално бързо. А за из центъра си има тролеи и трамваи, които спират на другите спирки. Същото е както навремето имаше бавни и бързи линии. Сега бързата линия се явява метрото.
Принципа за бързи и бавни лини кото се дублират беше отречен.Едва ли живеещите на Солунска са привърженици на бавния транспорт.Никой не се качва на някакъв транспорт за да се придвижи по бавно.В центъра има задръствания и не може да набутваме огромен брой линии защото само увеличаваме задръстванията.Максимално трябва да се стремим към подземен  транспорт в Центъра

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #567 on: 30.09.2009, 14:32:05 »
На всеки който му е удобен,но пътниците да не са милиарди.По голямата част ще отиде на метрото,но дай да оставим и трамвая че на някой му е далече метростанцията.Целта на метрото е да се вкара движението под земята и да се облекчи центъра.Като оставим и трамваите дублиращи метрото какво облекчение правим.София е единствения град който няма пешеходна централна градска улица.Улици като Витоша и Граф Игнатиев не могат да станат пешеходни именно заради трамвая.Специално трамваите от Хладилника и Дървеница колко си заслужава да ги има при условие че имат свръхзаобиколен машрут през Семинарията а и много бавен през гората.Не е ли нормално да се разшири Черни връх с премахване на трамвая след като има метро отдолу.
 

Хайде прочети пак какво съм писал и тогава прецени дали разсъжденията ти е редно да ги пращаш към мен конкретно ;) 

И се спрете с това 'защо да няма метро под Витошка и трамвай отгоре му' - няколко пъти се дебатираше по темата. Не виждам смисъл да се преповтаря периодично.
« Last Edit: 30.09.2009, 14:36:41 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #568 on: 02.10.2009, 17:29:06 »
Абсолютно безмисленоо беше трасето по Струга ,така нареченото временно обръщало .
Можеше 9 да пътува до Орландовци ,както беше преди да се построи Струга ,1 и 6 можеше да са една линия с маршрут Иван Вазов -централна гара - Лозенец и 7 както някой беше предложил до Орландовци с премахване на 2 линия .
Можеше , ама нейсе .Важното е да се потрошат пари за ненужно нещо .
Сега , ако дай боже се пусне движението през 5-та градска си остават разбитите панели .
Разбира се все още има време да се подменят релсите , но тромавите процедури не биха го позволили . Трасето по Никола Жеков явно умишлено се забавя . Нямам идея за що , но е факт , че половината беше направено за 30 дни , другата половина ще бъде направена за 60 дни .

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #569 on: 02.10.2009, 17:54:50 »
Абсолютно безмислено беше трасето по Струга ,така нареченото временно обръщало .


Един маневрен коловоз винаги е от полза ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #570 on: 02.10.2009, 19:11:04 »
Да наистина е хубаво да има повече коловози! Там например може да се използва за резервен трамвай! :) А иначе дано се сменят панелите при пета градска, защото там са много разбити и много е неприятно друсането!
« Last Edit: 13.08.2010, 23:15:03 by Petko21 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #571 on: 03.10.2009, 13:48:58 »
Напълно излишно беше да се сменя кривата срещу автогарата.

А трасето по Струга ще изкара още 2 год., така, че хич не е ненужно.

Типични примери - ако бяха взели да сменят оная крива целият Ботев остава без транспорт. А като вземат да сменят стрелки на Мария Луиза и Козлодуй, то тогава всичко от Възраждане, през гарата и Мария Луиза до Съдебната палата остават без трамвай.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #572 on: 05.10.2009, 09:28:53 »
Не можах да намеря в коя тема скоро се обсъждаше скоростта на бг трамваите, но вече в късите "инекони" има километраж. Спорно е колко е верен, но вчера 718 е вдигнал 41 км в правата между Строителния техникум и Журналист
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #573 on: 05.10.2009, 10:25:33 »
Не можах да намеря в коя тема скоро се обсъждаше скоростта на бг трамваите, но вече в късите "инекони" има километраж. Спорно е колко е верен, но вчера 718 е вдигнал 41 км в правата между Строителния техникум и Журналист


Това, че са преминали основен ремонт не означава, че са станали ТМ от друг тип. Тяговото оборудване е същото, т.е. и скоростните показатели са непроменени - конструктивната скорост е същата. Ето технико-експлоатационните данни на ТМ тип Т6М 700:

- Междурелсие: 1 009 mm
- Дължина на ТМ, в т.ч. прикачните съоръжения: 20 750 mm
- Максимална ширина на коша: 2 250 mm
- Бази на модулите между централните болтове на талигите: 2 × 6 300 mm
- База на талигите: 1 600 mm
- Дължина на конзолните части: 3 700 mm
- Височина на покрива от глава релса (под тара): 3 140 mm
- Височина на стъпалата от глава релса (под тара)   : 350 mm
- Височина на пода на коша от глава релса (под тара): 930 mm
- Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 700 mm
- Работна височина на токоприемника от глава релса:
        минимална: 4 140 mm
        максимална: 5 900 mm
- Собствено тегло (тара) на ТМ: 25 000   kg
- Тягова мощност – ТЕД тип Т100М: 2 броя
обща продължителна: 200 kW
обща часова: 230 kW
- Конструктивна скорост: 60 km/h
- Максимално преодоляван наклон: 70 ‰
- Тягово напрежение в контактния проводник: 600 V  (-20 %; +30 %)
- Напрежение в спомагателните и управляващи вериги: 24 V
- Минимален радиус на вписване в крива: 18 m
- Пътниковместимост – седалки в салона: 32 места
номинална – 5 пътника / m2: ≈ 120 места
максимална – 8 пътника / m2: ≈ 192 места
- Средно ускорение при потегляне от място с номинално натоварване: 1 ms-2
- Показател за плавност на хода (по Шперлинг): < 3,25

Предполагам, че това е офтопик, но отговарям на друго мнение ...
« Last Edit: 05.10.2009, 10:30:24 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #574 on: 05.10.2009, 11:02:14 »
emm_1968, благодаря за техническите характеристики, ама не видя ли, че ИНЕКОНИ е в кавички. Похвално е, че си технически грамотен и добре се изразяваш, ама значението на някои пунктуационни знаци ти куца. Не го приемай като заяждане, а като най-обикновен безобиден коментар.

И за да не е изцяло оффтопик, някой гледал ли е в ОУП дали фигурира отново изграждането на колело на надлез Надежда (на ТМ 9)?
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #575 on: 05.10.2009, 11:38:56 »
някой гледал ли е в ОУП дали фигурира отново изграждането на колело на надлез Надежда (на ТМ 9)?

Ето ОУП от 10.08.2009: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=OUP-2009_10000_2009-08-10/.

Не е ясно, дали обръщалото е трамвайно или шосейно.
Все пак според мен няма нужда от обръщала през по-малко от километър - при това гаровото също е до метростанция.
« Last Edit: 05.10.2009, 11:45:59 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #576 on: 05.10.2009, 13:21:51 »
Бг трамваите редовно си вдигат 40-45.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #577 on: 05.10.2009, 13:52:10 »
emm_1968, благодаря за техническите характеристики, ама не видя ли, че ИНЕКОНИ е в кавички. Похвално е, че си технически грамотен и добре се изразяваш, ама значението на някои пунктуационни знаци ти куца. Не го приемай като заяждане, а като най-обикновен безобиден коментар.

И за да не е изцяло оффтопик, някой гледал ли е в ОУП дали фигурира отново изграждането на колело на надлез Надежда (на ТМ 9)?

Просто уточнявам, че конструкцията не се изменя, а само външния вид.
Видях (и разбрах) кавичките, а какво ми куца (например - доходите) е въпрос на друг разговор.
... и ти не се връзвай ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #578 on: 09.10.2009, 22:21:53 »
Имам две лаишки питания  :rolleyes:
1. От къде се внасят релсите за нашите нужди (доколкото знам в България жп релси не са се произвеждали никога).
2. Колко "размера" релси се поддържат в наличност (и колко съществуват по принцип) в зависимост от радиуса на кривата?

momchilmm

  • Guest
Re: Трамвайни трасета
« Reply #579 on: 12.10.2009, 02:49:08 »
Не знам колко от вас са запознати, но тези релси дето минават само от едната страна на паметника са всъщност старото трамвайно трасе. Впоследствие е изградено това, което заобикаля паметника от двете му страни. Така че не се надявайте в тези "локални" релсови платна да тръгне трамвай. Просто релсите са си останали там, както на още много места в София.
Руски паметник наистина се нуждае от ремонт. И релсите по Македония също. Но най ме дразни това обръщало на Руски паметник - само гюрултия, без функция.