Доколкото знам има части от трасета, които се "калибрират" всяка пролет и есен. Да, много е интересно как се полагат релси върху дървени трупчета, наглася се стандартното разстояние с напречните ограничители и накрая се излива бетон върху арматурната подложка - едва ли точно такава е технологията и стандартът за качество в другите държави.
Някои от чешките трамваи имат калъфи на свързващата електро-механична част и предполагам, че там всичко е цяло. Изненадан съм, че не се възстановяват/ внасят с конкурси от производители резервни части и въпросните. Сравнително здрави и предпочитани се оказаха CKD трамваите, а сега излиза, че някои не могат да работят и в състави. Защо трябва да има титулярни трамваи по определени линии и зачисляване на водачи с превозни средства? Не е правилно това. Проблемът с техническите изисквания за модела мотриса и трасетата е ясен и не се коментира. Това ли е причината да е имало 2020-2019, а не 2019-2020?
Много време ще мине, докато стане възможно възстановяване на релсите до Хладилника.
Смятам, че инициативата от будните граждани за уж спестяване на средства от дълбочината на станцията и предвидения паркинг, под маската на пешеходна зона с екстри и със загрижената подкрепа на архитект, си е чиста далавера. Ако са събирали подписи и данни от граждани, кой знае какви детски приказки са разказвали, какви медени и розови обещания и уверения са се ляли. Надявам се номерът да не мине, а хората да са повече реалисти. Паркингът трябва, проектът е одобрен и приведен в действие с финансови разчети. Пешеходните зони са в парка, планината, курортите, въобще сред непокътнатата природа. Уникални неща вече няма!
По Ломско шосе още сега е ад и трябва да има дежурни регулировчици и някаква по-добра организация - единицата виси и пълзи със сантиметри в задръстванията, автомобилният трафик е напрегнат, пешеходци въобще не са предвидени да минават.