Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944507 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #860 on: 23.08.2010, 10:12:14 »
Добре в момента по Обелски път е една релса и преминаване с изчакване като по Черни връх, а автомолилното движение заема част от бившето трамвайно трасе където ще е естекадата или е еднопосочно с изчакване в двете посоки? Пост 700!!!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #861 on: 23.08.2010, 10:14:30 »
Е това донякъде отговаря на въпроса ми. В такъв случай дано зацепят обратно вагоните, на които е оставена тази възможност.
Предполагам, че на последните зацепени, които работеха по 9, тази възможност им е оставена с цел по-нататъчно улеснение, когато трябва да се зацепят наново, но на титулярите по 18 е отдавна премахнато. Но нека по-запознатите да кажат.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #862 on: 23.08.2010, 10:15:25 »
Добре в момента по Обелски път е една релса и преминаване с изчакване като по Черни връх, а автомолилното движение заема част от бившето трамвайно трасе където ще е естекадата или е еднопосочно с изчакване в двете посоки? Пост 700!!!
Къде т'ва да е една релса там?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #863 on: 23.08.2010, 14:02:58 »
нали е един коловоз по обелски път, а на старото трасе са почнали да строят естекадата?

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #864 on: 23.08.2010, 15:31:40 »
Не. Два коловоза са си и се разминават. Въпросът е като се върнат отпускарите и започне интензивно отново движението там, че ще започнат пак задръствания от край до край ('щото го нема байпаса към моста)...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #865 on: 23.08.2010, 20:09:30 »
Хубава снимка :fan:
Отново строят пътя по-български... без траверси... Интересно ми е, дали има някакво ръководство/наредба, с която да се регулира поставянето на трамваен релсов път.
Дано трамваите продължат да се движат по този маршрут и след пускането на метрото!
« Last Edit: 16.08.2011, 22:53:16 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #866 on: 23.08.2010, 20:22:53 »
Траверсите нямат работа тук... те са съвсем друга технология за съвсем други случаи.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #867 on: 23.08.2010, 20:29:41 »
Интересно ми е, дали има някакво ръководство/наредба, с която да се регулира поставянето на трамваен релсов път.

Да, има.

Някъде по-рано в тази тема съм цитирал нещо от тази Наредба, като съм цитирал и точното й име.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline сТУдент

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
    • http://www.hmsu.org
Re: Трамвайни трасета
« Reply #868 on: 23.08.2010, 20:47:54 »
Относно тази наредба, какъв горе-долу се води живота на трасе градено по начина на снимката, и каква част от трасетата в София се вписват в норматива ? Другия ми въпрос е панелите или този тип полагане са по рентабилни ?
ЗА ПО ДОБЪР ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #869 on: 24.08.2010, 02:33:43 »
Доколкото знам има части от трасета, които се "калибрират" всяка пролет и есен. Да, много е интересно как се полагат релси върху дървени трупчета, наглася се стандартното разстояние с напречните ограничители  и накрая се излива бетон върху арматурната подложка - едва ли точно такава е технологията и стандартът за качество в другите държави.
Някои от чешките трамваи имат калъфи на свързващата електро-механична част и предполагам, че там всичко е цяло. Изненадан съм, че не се възстановяват/ внасят с конкурси от производители резервни части и въпросните. Сравнително здрави и предпочитани се оказаха CKD трамваите, а сега излиза, че някои не могат да работят и в състави. Защо трябва да има титулярни трамваи по определени линии и зачисляване на водачи с превозни средства? Не е правилно това. Проблемът с техническите изисквания за модела мотриса и трасетата е ясен и не се коментира. Това ли е причината да е имало 2020-2019, а не 2019-2020?
Много време ще мине, докато стане възможно възстановяване на релсите до Хладилника.
Смятам, че инициативата от будните граждани за уж спестяване на средства от дълбочината на станцията и предвидения паркинг, под маската на пешеходна зона с екстри и със загрижената подкрепа на архитект, си е чиста далавера. Ако са събирали подписи и данни от граждани, кой знае какви детски приказки са разказвали, какви медени и розови обещания и уверения са се ляли. Надявам се номерът да не мине, а хората да са повече реалисти. Паркингът трябва, проектът е одобрен и приведен в действие с финансови разчети. Пешеходните зони са в парка, планината, курортите, въобще сред непокътнатата природа. Уникални неща вече няма!
По Ломско шосе още сега е ад и трябва да има дежурни регулировчици и някаква по-добра организация - единицата виси и пълзи със сантиметри в задръстванията, автомобилният трафик е напрегнат, пешеходци въобще не са предвидени да минават.
« Last Edit: 24.08.2010, 02:45:54 by tm0 »
------------------------

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #870 on: 24.08.2010, 09:53:10 »
Казва се  " Прикрепена езда " така всяко возило , било то трамвай,тролей , автобус или др. има един или двама водачи , които го експлоатират и поддържат , грижат се за дребни ремонти и най-важното знаят му " болежките " ! Защото повярвай ми , колкото и да е типизиран подвижния състав всяка еденица си има така да го нарека " характер " ,това са дребни особенности при управлението й !

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Трамвайни трасета
« Reply #871 on: 24.08.2010, 13:00:49 »
Абсолютно съм съгласен. А и ако дадено возило си има постоянни шофьори е много по-добре от тези, които нямат. Започне ли да се кара от много хора, става барака за отрицателно време, защото друго е да знаеш, че ако не го вкараш в сервиза утре пак ти ще се мъчиш ;)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #872 on: 25.08.2010, 15:39:15 »
Всички хора имат полза от градския,дори и тези които не го ползва,мкар и индиректно.Дали защото служителите им или клиентите им ще достигнат до тях с него,дали защото на пътя няма д аима задръстване,защото други са препдочели градския.Така че данъците им си отиват там където трябва.Въпроса е д ане се разхищават с лека ръка все едно сме швейцария.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #873 on: 25.08.2010, 22:56:15 »
Сефте...то нашата полиция как спазва закона...Ако ще се хващаме за това кое е законно и кое не,то самата ни конституция,не беше подписана от всички,така че е спорно до колко изобщо сме правова държава.

Ако за да се защити благото и интереса на мнозинството се използва сила,то аз съм ЗА!
В крайана сметка,ако лекарите не режеха гангренясалия крайник,защото по този начин пациянта ще остане инвалид,то същия този пациент нямаше да живее.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #874 on: 27.08.2010, 09:34:10 »
Нека им тракат сега постоянно по цял ден като много знаят  :D
По-лесно би било да се вземе нов ПС, който да не трака, отколкото да пренареждаме целия ТМ транспорт, за да не пречи на никого в града, но понете това е скъпо, по-лесно е да го оставим на доизживяване и в един момент просто да го спрем... :rolleyes:
I'll be back®

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #875 on: 27.08.2010, 09:40:40 »
По-скоро бих се съгласил да сложат релси по Свети Наум до Семинарията - оттам трасето се сещате къде отива (може да се направи линия Дървеница ...

По Св.Наум трябва зъбчата железница или фуникуляр ;)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #876 on: 27.08.2010, 19:33:20 »
Ти минавал ли си по Св. Наум?
Ще поставим нов световен рекорд за наклон на релсов път без зъбна рейка.
Там трамвай не може да мине!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #877 on: 27.08.2010, 20:35:29 »
честно, не съм мислил за наклона...  8) на Свети наум ми е даскалото, на джеймс баучер ми е факултета, така че мястото ми е до болка познато
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #878 on: 01.09.2010, 01:53:04 »

Идеята за трамвай е толкова идиотска, колкото преместването на трамвая от "Графа" по "Гурко"...

Интересно ми е да разбера на какво основание твърдиш това?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #879 on: 01.09.2010, 08:14:28 »

Идеята за трамвай е толкова идиотска, колкото преместването на трамвая от "Графа" по "Гурко"...

Интересно ми е да разбера на какво основание твърдиш това?
И според мен тази идея не е блестяща.
От една страна става добре, тъй като Графа се освобождава за пълноценна пешеходна зона.

Но:
- ангажира се Гурко, която е единствената автомобилна улица между Царя и ринга, пробождаща идеалния център.
- в и бездруго натоварените кръстовища на канала с Граф Игнатиев и Гурко се включва и трамвай. Сега само пресича, по-нататък ще трябва да направи два завоя
- измества се транспортната ос - зоната на Попа се оголва (а и метростанция нямат намерение да стоят там, поне засега), а новата трамвайна ос се придвижда към СУ, който се обслужва от достатъчно друг транспорт - метро, автобуси, тролеи. Нещо повече - вътрешността на южната половина на зона Ц: Ботев-Патриарх Евтимий-В.Левски-Гурко-Алабин остава само с ТБ9.
- удължава се маршрутът на трамвая, а оттам - по-големи транспортни разходи, повече време за пътуване до/от Лозенец, Хладилника.
« Last Edit: 01.09.2010, 10:47:48 by blagun »