Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944614 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1020 on: 19.10.2010, 20:02:36 »
В Саудиска Арабия имали следната дилема: дали за 10M $ да докарат айсберг с прясна вода, или за същите пари да си направят пречиствателна станция, като взимат вода от морето...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1021 on: 19.10.2010, 23:14:40 »
И като зачеквате парите - колко пари се наляха в тоя МД2, а колко щяха да отидат да се подменят трамваите в София, заедно с трасетата, които да бъдат обособени.
Как не ми прочете подписа толкова време?!? ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПАРИТЕ ЗА МД2 НИ ИДВАТ НЯКАК БЕЗПЛАТНИ, а нали се вижда какво става с парите, които се хвърлиха за Инекон-ите - ОТИШЛИ СА НЯКАК НА ВЯТЪРА. Как не проумяваш че по-добре 5 линии да останат, но да са по читави трасета, с модерни мотриси и адекватен пътникопоток, отколкото да продължава вечната агония с полуразпадналите се Трамказан-ски изчадия, дето в една друга тема ти обясняваха (запознати), че трябва да се радваш, когато им работят спирачките.
Исках да кажа че няма да има толкова голям пътникопоток колкото има МД1, а за кръгчето че ще обикаляме чак до Облея, защото надали ще бъде направена удобна връзка с МД1.
Е т'ва "изби рибата", една вярна сричка няма, но важното е, че има мнение!
« Last Edit: 19.10.2010, 23:19:44 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1022 on: 20.10.2010, 01:33:35 »
Абсурдно е да се настоява за "директна връзка с МД1", когато има директна връзка с МД2 (на тм7 от борово, за което ти говориш). В смисъл наистина е абсурдно :) прекачванията в рамките на метросистемата не са НИКАКВО усилие. Най-много да извървиш петдесетина метра. Там не вали, не е студено, влаковете са редовни, никой не закъснява, изобщо направо не знам как може да се твърди, че е резонно да се запази тая гнидава трамвайна витошка за да се спести прехвърляне за една спирка от мд2 на мд1. Сигурно си се разхождал из европейски градове с големи метро-мрежи - ако ми кажеш че там не ти се е налагало постоянно да се прехвърляш между линиите на метрото и ти е правело КАКВОТО и да е впечатление, здраве му кажи.

Аз лично пък се кефя да се прехвърлям - виждам повече линии и повее станциите, а в софия дори са шарени за разлика от виена париж лондон и барселона примерно ;Р

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3954
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1023 on: 20.10.2010, 02:25:58 »
Точно така, европейските пари се дават преференциално за метрото. След като започне да се експлоатира метродиаметър 2, ще видим доста добри резултати - и най-важното - заемите ще се изплатят, даже и ще сме на печалба. Моето мнение е, че по бул. "Витоша" трябва да върви трамвай, ако се възстанови трасето по "Ломско шосе" и "Черни връх" изцяло. Същите аргументи за и против са валидни навсякъде. Не смятам, че това ще стане. Никой от политиците официално не се е заел да декларира категорично какво няма да има. Всички говореха и още продължават само да изтъкват плюсовете на метрото, за да го наложат. Трамваят само се предполага тихомълком, че няма да се възстанови. За пореден път ще напиша, че трамваите са нужни на София там, където няма да има метро, а това, че не започнаха да се правят трасетата по проектите лека-полека е от липса на средства и безкрайни обещания. Сега имаме криза на трамвайни линии (не че имаме много годни мотриси за тях). Въртим се в омагьосан кръг да измисляме коя линия къде да  ходи, а просто припокриваме маршрути, които една линия с повече коли би могла да обслужи. Ето последният пример с трамвай 23. Като не можаха да отчуждят терените и се направи компромис и то на принципа на проба-грешка, а не на мнението и интересите на хората. Дано от догодина това се промени. Нали сами виждате как никой няма откъде да извади или вземе в заем толкова много пари, че да се купят нови трамваи и да се подменят/ изграждат трасета! То и сега не му е времето, докато толкова метростанции се строят, че да сменяме и релси, но без нови дестинации просто не може. Не искам да издребнявам да питам кой колко е висок, колко тежи, на колко години е, че не може да отиде до хранителния магазин, работа, киното с повечко ходене или има клаустрофобия. Много трудно приемаме новите неща. Не ми харесва да губим времето си в задръствания като можем да се движим в огромния град много по-бързо и екологично. Имам особено мнение за това в какъв коловоз ни вкарва днешния живот, което не мога да приема, не защото е ново, а защото това е фатална грешка за хората, но не му е тук мястото.
------------------------

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1024 on: 20.10.2010, 09:50:36 »
Забелязани са поставени нови трамвайни релси не бул.Ломско шосе в района на ул.Кубадин .моля някой ако живее в района да потвърди или опровергае информацията .
Не съм видял , затова не съм сигурен какво е положението .

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1025 on: 20.10.2010, 10:27:04 »

По тази схема пътуването от гарата до НДК би било 12 мин.
Айде, още веднъж за последно, че по-добре с радиото да полафим:
По тази схема става точно така, както си го написал, но това е преди 0730 и след 2100 в повечето случаи. Наваксват се разни задръствания, но ако целта ми са 5те кьошета примерно, тунела на НДК-то не ме топли.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1026 on: 20.10.2010, 10:31:52 »
Нали прочете условията. Трамвайното трасе е обособено и върху линията не могат да навлизат коли.
Между другото ми прави много добро впечатление нешо, което никой от вас не е споделил (защото не му е изгодно) - по Ботев явно камерите доста са стреснали шофьорите и трамвайните линии от Възраждане към Македония са почти празни, докато двете ленти отстрани са пълни с коли.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1027 on: 20.10.2010, 10:46:43 »
Камерите не са стреснали никого . Има засилено полицейско присъствие по Христо Ботев.
Именно поради тази причина , на 30-ти след ПТП-то ми с лек автомобил не чакахме КАТ ,защото те бяха отсреща .

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1028 on: 20.10.2010, 10:49:21 »
Камерите не са стреснали никого . Има засилено полицейско присъствие по Христо Ботев.
Именно поради тази причина , на 30-ти след ПТП-то ми с лек автомобил не чакахме КАТ ,защото те бяха отсреща .

Похвално. факт е, че коли по линията в този участък почти няма.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1029 on: 20.10.2010, 12:38:01 »
Нали прочете условията. Трамвайното трасе е обособено и върху линията не могат да навлизат коли.
Между другото ми прави много добро впечатление нешо, което никой от вас не е споделил (защото не му е изгодно) - по Ботев явно камерите доста са стреснали шофьорите и трамвайните линии от Възраждане към Македония са почти празни, докато двете ленти отстрани са пълни с коли.


А пресечките на Ботев къде ги забравяш?  Колите се движат не само по Ботев - някои го и пресичат. Ще ги отрежеш с този бордюр, за да въведеш още повече трафик в Ботев или бордюра ще е само между пресечките, че трамвая пак да си се тътри?

И не говоря за Сливница, Тодор Александров и Стамболийски - Цар Симеон и Пиротска също са със светофари. Това са общо седем светофара от Клокотница до заветния ти тунел - Сливница, Цар Симеон, Пиротска, Тодор Александров, Възраждане, Македония, Петте кюшета - седем светофара. Ако се въведе истемата за пътуване по време, никой нормален човек няма да седи в трамвая и да се надява да не го  хванат седемте светофара и да се бута с колите и пешеходците, а ще се качи в метрото и ще стигне от гарата до Кемпински за 8 минути.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1030 on: 20.10.2010, 13:13:00 »
Времената за пътуване посочени от Емо са възможни само при пълно обособяване на трасето По Ботев на естакада, иначе светофарите ще забавят сериозно трамвая - Опълченска, Ботев, Струга, Клокотница, Цар Симеон, Пиротска, Ал.Стамболийски, Т.Александров, Македония, Е.Георгиев, Арсеналски и т.н.  :) Цената на подобна естакада е сравнима с метрото и по-трудно ще се намери финансиране, също пропускателната способност е пъти по-ниска.  :(

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1031 on: 20.10.2010, 13:14:22 »
Аз затова съм заложил и доста време, ако нямаше светофари, то времето щеше да е с 4-5 мин. по-малко. Достатъчно е като тръгне от Пиротска на трамвая да му се дава зелена вълна на Т. Александров и Стамболийски и после с дистанционно от ватмана да превключва светофара на Петте кьошета.

А това може да се приложи (поне с бордюрите) и сега, но наистина си мисля, че в София се води кампания, която е в подкрепа на леките коли.


П.С. Само едно нещо от вчера - за МД 1 не отричам, че свързва Запад с Изток, но в едната страна са Люлин, Обеля, а в другата са Младост и Дружба.
Но за МД2 от север свързва Надежда, който не е кой знае колко голям квартал на фона на Люлин + Обеля и Младост + Дружба, но на юг достига до Кръста, където бих казал, че живеят има няма 20% от живеещите в Люлин и то на доста по-голяма периметър от една страна и от друга - това място е на 6 мин. път с трамвай от НДК. Е затова твърдя, че там хич, ама хич не е нужно метро.


В празничен ден или към 20 часа делник, без коли по трамвайните линии, дори със светофари тези времена се постигат. Правили сме го няколко пъти от Надлеза до Хладилника за 25 мин, вместо за 32.

« Last Edit: 20.10.2010, 16:16:23 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1032 on: 20.10.2010, 13:35:28 »
Аз вече се отказвам - наистина по-успешен диалог ще осъществя с радиото.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1033 on: 20.10.2010, 15:54:00 »
Аз вече се отказвам - наистина по-успешен диалог ще осъществя с радиото.
Разгеле!
Учудвам се как имате нерви да предъвквате едно и също нещо дни наред.
И противниците веднъж като тръгне МД-2 ще се убедят за невероятната полза от него и постепенно ще се забрави за трамвая по Витошка.
Нима вече не свикнаха пътуващите с 1 и 7 с маршрута по Ботев!?!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1034 on: 20.10.2010, 16:02:03 »
.......
Но за МД2 от север свързва Надежда, който не е кой знае колко големи квартали на фона на Люлин, Обеля и Младост с Дружба, но на юг достига до Кръста, където бих казал, че живеят има няма 20% от живеещите в Люлин и то на доста по-голяма периметър от една страна и от друга - това място е на 6 мин. път с трамвай от НДК. Е затова твърдя, че там хич, ама хич не е нужно метро ..........
И какво би предпочел - да има само един метродиаметър, така ли? Метросистемата ще обслужва всички граждани и гости на столицата.
Дори с това непрекъснато говорене как за МД-2 няма да има достатъчтно пътници, както за МД-1, се натресе идеята МД-3 въобще да не е класическо метро.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1035 on: 20.10.2010, 16:10:48 »
Последното ти изречение страшно много ме радва и се надявам да се реализира. Във всеки случай Овча Купел Би генерирал повече пътникопоток, отколкото Лозенец, Хладилника, които не са и комуникативно място :)
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1036 on: 20.10.2010, 16:13:03 »

Но за МД2 от север свързва Надежда, който не е кой знае колко големи квартали на фона на Люлин, Обеля...


Хахахаха, не, не, стига вече де, моля ви се.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1037 on: 20.10.2010, 16:27:57 »
МД2 засега ще стига само до Кръста, но ще се удължава след това към Хладилника и после към Студентски град. Така че хайде наново със сметките  :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1038 on: 20.10.2010, 16:34:38 »
Това за Студ. град си е сферата на фантазиите.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1039 on: 20.10.2010, 16:40:23 »
Аз пък съм за закриването на трамвайното трасе по Витоша , защото тогава трамваите ще минават по Ботев , което от своя страна ще ми подобри значително транспортното обслужване и връзките с юг-югозападните квартали Гоце Делчев , Бели Брези ,Мотописта и др.
Какво сте вперили очи в този голям базар НДК там не съм стъпвал от години и нямам и намерение да ходя ! Последния път като влязах в Халите щях да припадна от цени в Кауфланд , Метро и даже в Била е поне с 20% по-евтино , така че освен бабички реститутки друго няма да видите там ! Всички бедни бабички пенсионерки обикалят от тъмни доби столичните пазари в търсене на евтина и качествена стока , но обикновенно ги продават по- отделно та обиколките им са свързани с бая ходене , висене по спирките и прекачвания , което май им се отразява даже здравословно . Доста често ги гледам при спирането на превозно средство на ГТ как чевръсто се устремяват към вратите и свободните места вътре , че чак се чудя откъде им идва тази вътрешна енергия ,нещо като учителя Йода се явяват !
Ами за сега толкоз от мен , повече може би утре.