Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 944600 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1200 on: 10.03.2011, 16:01:16 »
На мен най-близката трамвайна спирка ми беше на 600м от къщи, а сега метростанцията ще е на 500.  :)
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1201 on: 10.03.2011, 16:03:27 »
A aз от личен опит казвам, че тези разстояния са изключително големи. особено зимно време. А за баба ми са направо непостижими! Но знам какво ще отговориш - когато пуснат МД 2 тя няма да има тия проблеми, защото ще е на оня свят. Е от такива егоисти много хора в центъра не могат да изживеят и последните си дни, месеци  или години поне на спокойствие.
Тези разстояния са напълно нормални за която и да е точка на града, неразбирам защо точно на това място да са изключително големи. Възразявам срещу твърдението ти, че съм егоист, това че имам вина за "последните нещастни дни" на възрастните хора смятам за абсурдно. Винаги съм се отнасял с голямо разбиране и повече съжаление към хората с проблеми и ще чакам да си върнеш думите назад!

Лично според мен, най-разумно би било да се запази трасето по Витошка и 7-цата да бъде с маршрут Съд. палата - Борово. Смятам, че това би удовлетворило в най-голяма степен всички страни.

Първо, защото там поне 20 г. е имало спирака на трамваите и второ, защото живея наблизо и имам пряк поглед, какъвто мнозина нямат.
За другите си думи - не съм посочил поименно кой е егоист, но за мен такъв е всеки, който смята, че 400-500 метра са напълно нормално разстояние за ходене пеша за възрастни/инвалиди/ и др. в неравностойно положение.
А 7-ца с маршрут Съд. палата - Борово по Ботев ли или по Витошка?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1202 on: 10.03.2011, 16:11:25 »
Написано е "Витошка".
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1203 on: 10.03.2011, 16:14:53 »
Опа, моя грешка - недочитане. Тази идея ми допада.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1204 on: 10.03.2011, 16:36:09 »
  Aз не мечтая а се дразня май ти говоря на слонски и ти се заяждаш като вадиш от 9 кладенци вода...
Нерентабилно е трасе по Витошка...
За всяко нещо кладенец номер едно е законът, ако за тебе е номер 9, кажи ми кои са другите 8
ПС: Слагай малко препинателни знаци и разделяй изреченията, че и слон твоя слонски няма да го разбере. Аз като човек пък съвсем не го разбирам...
« Last Edit: 10.03.2011, 16:44:25 by Nicky »

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1205 on: 10.03.2011, 16:39:46 »
Емо, кое е по-лесно - да минеш 300 метра и да ползваш асансьор/елеватор и метро или 100 метра и да се катериш на трамвай?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1206 on: 10.03.2011, 20:20:21 »
Да много са добре по 5, с окопани бандажи, очукани от всякъде, доста пъти чупят пантографи. Ако това му викаш добре здраве му кажи! Могат да се пуснат по абсолютно всяка друга линия с нормално обръщателно съоръжение.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1207 on: 10.03.2011, 23:55:11 »
Във Виена линиите се обслужваха от „шахматно“ наредени дювази и модерни, изцяло нископодови мотриси. Така инвалидите разчитат на редовен транспорт.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1208 on: 11.03.2011, 10:16:38 »
Удължаването на ТМ8 до Съдебна Палата беше голяма грешка - забива се в задръствания, трасето не е обособено, дублира метрото при много по-ниска скорост -  под 40km/h. Вместо това трябваше по-бързо да се въведе читаво таксуване по време или на разстояние стимулиращо прекачванията с цел икономия на време. Дори в момента прекачване на метрото дори с малко вървене пеш спестява значително време спрямо таралянкането с трамвая. При нормално таксуване по време или на разстояние ще стане почти празен след станция Вардар, тикой няма да иска да се таралянка вместо да спести поне 20 минути с прекачване и евентуално малко ходене пеш. По Витоша нещата са още по-зле за трамвая - дублажа е 100% и трасето не позволява дори 40km/h метрото вдига 90 без проблем.  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1209 on: 11.03.2011, 10:53:08 »
Удължаването на ТМ8 до Съдебна Палата беше голяма грешка - забива се в задръствания, трасето не е обособено, дублира метрото при много по-ниска скорост -  под 40km/h. Вместо това трябваше по-бързо да се въведе читаво таксуване по време или на разстояние стимулиращо прекачванията с цел икономия на време. Дори в момента прекачване на метрото дори с малко вървене пеш спестява значително време спрямо таралянкането с трамвая. При нормално таксуване по време или на разстояние ще стане почти празен след станция Вардар, тикой няма да иска да се таралянка вместо да спести поне 20 минути с прекачване и евентуално малко ходене пеш. По Витоша нещата са още по-зле за трамвая - дублажа е 100% и трасето не позволява дори 40km/h метрото вдига 90 без проблем.  :)

хайде тоя път много, ама много се издъни - къде са тия задръствания. имам чувството, че ти изобщо не четеш постовете. Малко ли снимки направих, за да ви докажа, че задръствания няма и дори и никой не ме обори.
И ако е било грешка удължаването на тм 8, то защо сутрин в посока центъра не можеш да си намериш място в трамвая и едвам се затварят вратите?

П.С. Обаче най-лошото е, че като се говори на гората колко са бавни трамваите и как пъплят в задръстванията те вярват, т.к. нямат пряк достъп до тях. И на база на тези лъжи ББ и Фандъкова сега правят реклама на МД2 и хората вярват. Жалка картина.
« Last Edit: 11.03.2011, 11:14:14 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1210 on: 11.03.2011, 11:16:31 »
Метрото у нас е ограничено на 80 км/ч. И не е никаква грешка да има помагаща линия. И метрото и ТМ8 се пукат по шевовете.

А за прекачването на метрото: от 10-та поликлиника до паметинка Левски - с автомобил се стига за 15-20 минути. С трамвай+метро - 25-30 без ходенето пеша, а с колата си пред вратата.
От 10-та поликлинка до крайна станция Младост 1 - с кола - 20-25 мин (делничен ден след 10 ч за всички примери) - с трамвай+метро - двойно. Правен многократно експеримент. Та не се чудете, защо хората си ползват колите :)
I'll be back®

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1211 on: 11.03.2011, 11:22:00 »
Дублирането на метрото с трамвай е грешка във всички случаи - трамваят има много по-ниска скорост и пропускателна способност. Вагоните в метрото позволяват без проблеми да се повиши скоростта на 90km/h дори и в момента да е 80 както и да се съкрати интервала до 2 минути с преконфигуриране на АЛС. :)  В пиковите часове от К. Величков до Съдебна Палата има практически непрекъснато задръстване по Стамболийски, Ботев и Аладин. Да не говорим за постоянното изчакване на тичащи пътници от което се губи повече от минута, в метрото такова безобразие няма. Предлагам на трамваите да се инсталират камери около вратите, да се заснема и записва всяко изчакване на тичащ пътник и глоба 20-30лв. за ватмана при всеки такъв случай, при 3 и повече нарушения - маневра в депо или дисциплинарно уволнение. СПИРКИТЕ СА ЗА ЧАКАЩИ НЕ ЗА ТИЧАЩИ!!!
« Last Edit: 11.03.2011, 11:28:33 by V.Peichev »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1212 on: 11.03.2011, 11:35:38 »
Аз не мога да разбера защо се правиш на ударен. Задръствания няма. Доказвал съм го и с ежедневните си снимки. Разстоянието от Македония до бул. Вардар по разписание е 17 мин. Обикновено се взима за 15. Трамваите имат много повече спирки и създават явно преимущество пред метрото, защото вероятността да се наложи на човек да ходи пеша е мнохо по-малка, отколкото ако пътува с метро. И най-вече - слиза и се качва на земята, а не 30 метра под нея.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1213 on: 11.03.2011, 11:37:55 »
... Да не говорим за постоянното изчакване на тичащи пътници от което се губи повече от минута, в метрото такова безобразие няма. Предлагам на трамваите да се инсталират камери около вратите, да се заснема и записва всяко изчакване на тичащ пътник и глоба 20-30лв. за ватмана при всеки такъв случай, при 3 и повече нарушения - маневра в депо или дисциплинарно уволнение. СПИРКИТЕ СА ЗА ЧАКАЩИ НЕ ЗА ТИЧАЩИ!!!
Да, това винаги ме е дразнело, а най-фрапиращото е, че седмицата примерно често чака тичащи през платното отгоре на бул.България и през линиите, вместо през подлеза... И над 100 човека висят да чакат един, при това груб нарушител на ЗДвП.
И за да не е пълен офф-топик, винаги съм се чудил защо когато е обособявано трасето по България с огради, са спестени по 4-5 пана оттях - оградата свършва до подлеза и продължава след него... Ако се свържат двете огради няма да има възможност да се минава отгоре и да се създават предпоставки за тежки катастрофи...

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1214 on: 11.03.2011, 11:40:36 »
Емо тактически заобиколи въпроса след изявлението с инвалидите. Нищо, аз пак ще го напомня.  :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1215 on: 11.03.2011, 11:41:15 »
За мен пък това е поредното предимство на трамвая - ще махнеш на ватмана и вероятно той ще те изчака. Докато при метрото няма да стане.
Лошото е, че по Стамболийски говедата с колите не спазват правилника и преминават по платното докато има спрял трамвай с отворени врати.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1216 on: 11.03.2011, 11:42:53 »
Изчакват и в метрото. Е, не ако тръгнеш от стълбите, но ако си на перона, в повечето случаи изчакват.
I'll be back®

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1217 on: 11.03.2011, 11:44:54 »
Емо, кое е по-лесно - да минеш 300 метра и да ползваш асансьор/елеватор и метро или 100 метра и да се катериш на трамвай?

Естествено, че второто. За един трудноподвижен човек, който за 3 мин. минава 100 метра е много по-лесно да се качи едно, две или три стъпала в трамвая, отколкото да се бъхти много по-дълго разстояние, за да се натъкне на перфектния асансьор на МС Сердика или да се пребие на ескалатора, до който също много лесно се стига.

Изчакват и в метрото. Е, не ако тръгнеш от стълбите, но ако си на перона, в повечето случаи изчакват.

Похвално. не знаех затова. Обаче тичането по стълбите вече е много опасно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1218 on: 11.03.2011, 11:49:17 »
Емо посочи още един проблем - ако трудноподвижния човек върви до метростанция и ползва асансьор не пречи на останалите. Ако се качва по стъпалата в трамвая може да причини 20-30 секунди, че и минута задръжка от която страдат всички останали пътници.  :(

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1219 on: 11.03.2011, 11:57:42 »
Трамваите са с толкова раздути разписания, че се чудят къде да си убиват времето. А аз базирам моите тези точно на разписанията, а не на това какво би било. Дават 7 мин. от Македония до Мола, като вземеш разстоянието за 3 мин. и половина трябва поне 90 сек. да чакаш на спирката на Опълченска, за да не бъде ватмана в нарушение. През това време изпуска светофар и ако стои с отворени врати, дали шофьорите на леките коли ще спазят правилото да не преминват?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/