Не разбирам защо за летището трябва да има обезателно, ексклузивно и задължително само летищна линия, която да не може да се ползва и за вътрешноградски превоз.
Няма ли в Берлин летищни линии? Със сигурност има. В Париж има няколко специализирани линии които са удобни за някои гари или Дисниленда. Или бързото метро RER.
Метрото от Летище София е удобно за много дестинации, да речем, Люлин, Младост. Иначе, на Летището може да има и обикновени линии, стига да са ефективни и да не създават излишен трафик. Някогашната маршрутка 30 си беше направо панорамна - да стигнеш от Летището до Филиповци без прекачване като по пътя можеш да разгледаш Цариградско, Дондуков, Стамболийски.
Връзката НБУ-Щурград едно време се осъществяваше с маршрутки, особено 27. Ако трамваят по Каблешков стане реалност, може да мине в близост до НБУ, но това вече е една друга тема.
1. В Берлин летището не е в града, а извън него.
2. Летището се обслужва от гара за градски, регионални и междуградски влакове.
3. До летището на Берлин няма развиваща се офис и промишлена зона, както е в София.
И въпреки това, Берлинското летище е крайна спирка за 5 автобусни линии, само една от които е експресно-летищна.
По първа точка няма място за коментари.
По втора - по-голямата част от този пътникопоток се предполага да е поет от метрото, въпреки че метрото не е междуградски превоз.
По третата - в София се изисква различно решение, предвид регионалната особеност. Летищната офис и промишлена зона има нужда от градски транспорт, който да я свързва с останалите части на града. А след като ще планираме допълнителни автобусни линии до тази зона, защо крайната им спирка да не е летището?