Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 115732 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4774
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #660 on: 03.08.2017, 09:30:02 »
Вероятно грешка - миналата събота видях Шкода с табела 7 на Опълченска.  :rolleyes: Завоят от Левски към Патриарха е невъзможен за съчленен тролейбус заради стесненията съответно ТБ7 няма как да се обслужва до Одеон, по-нататъшното удължаване е нецелесъобразно поради тежките задръствания. :rolleyes:

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #661 on: 03.08.2017, 16:39:24 »
Да, а още по-невъзможно го прави и, че самият триъгълник пред киното е заграден с ламарини. :devil:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15734
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #662 on: 04.08.2017, 11:12:31 »
Направи ми впечатление днес, че един Икарус с табели 7 се беше забил на Скобелев при Прага, където е разкопано и тролеите трябва да минат на дизел, за да преминат 5-те кьошета. Съответно стигна до там и спря на аварийни. Това планирано ли е било, или е станала някаква грешка, не знам как са се развили нещата после?
Нали Надежда обслужва двойката с Икаруси! Да не е спрял да чака авариен камион, който да го изтегли до Гешов!? ;)

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 944
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #663 on: 04.08.2017, 20:36:46 »
Нали за двойката минават през Цар Борис 3-ти? А този беше в задръстването на Скобелев пред 5-те кьошета. Прага е затворена, от къде да минат за Гешов? Там и място за авариен камион нямаше до оградите на Прага.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3097
  • TM 303
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #664 on: 13.09.2018, 14:14:26 »
Имам един технически въпрос към запознатите.
Skoda 26 Tr/27 Tr имат бутон, с който се активира функция за подгряване на контактната мрежа при обледявания. Има ли нещо вярно в това, че използването на тази функция, когато един тролейбус е в непосредствена близост до друг, води до силни колебания на напрежението в мрежата и съответно създава проблеми с електрониката на намиращия се в близост тролейбус - и ако е вярно, в техническите предписания за управление на тролейбусите от този тип това упоменато ли е, за да бъдат запознати водачите кога да използват безопасно функцията и кога това може да създаде опасност?
« Last Edit: 13.09.2018, 22:28:21 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 797
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #665 on: 13.09.2018, 22:44:43 »
Това откъде си го чул ,  Но ще пробвам защото ми се случва по някога  като има тролейбус зад мен да придърпва все едно си сгазил изолатор. Но може това да е от натоварването. Иначе излиза че някои знаят и нарочно натискат този бутон.По скоро е първото. :neznam:

Offline mitko359

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #666 on: 10.12.2018, 20:57:13 »
Кога ще се премести стрелката посока центъра след Орлов мост ? Смятам за нужно да се изнесат жиците над средна лента, така че тролеите възможно най-бързо да се престрояват за завой на ляво, а не да седят в средна лента и да чакат ресторант Грозд, че да минат в лява лента. :neznam:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • Системата ни убива
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #667 on: 10.12.2018, 21:23:47 »
И да са в лявата лента - файда никаква. Проблема е в РУ на кръстовището със СУ както и на Орлите.
Тролеите са бавни, не заради разписанията, а заради трафика в който се бутат.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3930
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #668 on: 10.12.2018, 21:58:15 »
Напротив, файда има и то голяма. Лявата лента обикновено е празна, но тролеите нямат избор освен да се редят в най-дългата средна колона. Това утежнява не само автомобилния трафик, който използва средната лента, но забавя и тролеите на 4 и 11, които, ако има 5-ца или 8-ца пред тях, не могат да направят десния завой на СУ даже и да е зелено и да няма коли пред тях.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10138
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #669 on: 10.12.2018, 22:03:38 »
Стрелката може да бъде единствено на сегашното си място, защото при наличие на спирката на „Орлов мост“ 8 и 5 няма как да се престроят в най-лявата лента за направо, за да хванат най-лявата на „Цар Освободител“ веднага след кръстовището. Това, което би могло да се направи е да се постави напречна греда между двата срещуположни осветителни стълба, за да може стрелката да се измести по-наляво, но едновременно с това не трябва да се нарушава и комфорта на 4 и 11. И разбира се трябва да се сложи нормална технологична стрелка, а не някаква нашенска имитация по стандарт от 70-те години.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1967
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #670 on: 10.12.2018, 22:55:14 »
Мястото е за бус ленти, и то плътно до кръстовището и от бус лентите отделна фаза само за тролеите със завой от най-дясна лента. Никакви други варианти не работят, защото в час пик колоната е до Орлов мост. От реорганизация на стрелките просто няма смисъл, проблемът ще се премести от 40 метра на 50 метра от светофара и това е.
« Last Edit: 10.12.2018, 22:56:53 by fafan »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10138
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #671 on: 10.12.2018, 23:13:22 »
Най-простото и може би най-ефективно решение би било правото от „Цариградско шосе“ към университета да не свети зелено, когато се пуска левият завой към НДК, а в същото време да свети зелено за бус лентата. Така тролеи и автобуси ще си минават свободно и ще могат да се престрояват без изчакване по направленията си, което касае най-вече ТБ 5 и 8.
« Last Edit: 10.12.2018, 23:22:45 by AGENT 006 »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1967
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #672 on: 10.12.2018, 23:22:13 »
Как да се направи всичко отдавна е измислено, само трябва някой при нас да го реализира.
« Last Edit: 11.12.2018, 01:31:18 by fafan »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10138
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #673 on: 10.12.2018, 23:36:09 »
Наблюдават се някакви плахи опити за това, но според мен нещата не се случват по правилния начин. Например случаят на Западен парк, който сме го коментирали тук и тук. Нещата не се правят последователно. Първо трябва цялостна програма кое как и защо ще се организира по специален начин за приоретизиране на движението на градския транспорт. Второ, общината трябва да стои зад тази си програма в публичното пространство и всички звена по веригата от ползващи се и зависими от тази нова система да са наясно с функционирането ѝ. Това трябва да става както преди, така и по време и след реализирането ѝ, да има откритост и съгласие, но лично на мен ми избива на смях, когато се опитам да съчетая тези две думи с дейността на Столична община. И на трето място работата на терен куца, защото не може да положиш жълтата маркировка върху бялата по един крайно нескопосен начин и да очакваш всичко да е наред след това. В обобщение няма яснота, няма информираност, няма последователност, няма изпипване на нещата, а само една хаотичност и неефективност.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5549
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #674 on: 11.12.2018, 00:02:01 »
Проблемът със стрелката там се решава изключително лесно. Тя се премества веднага след кръстовището на Орлов мост като се използва естественото отклонение 10 градуса надясно на мрежата, за да се разделят 5 от 8 и 4 от 11. Скорост на преминаване по двете направления - до 40 км/ч. Така още от там може 5 и 8 да се движат в лявата лента към СУ. Ползва се стрелка с дистанционно управление на съответните реномирани западно и средно европейски производители.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10138
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #675 on: 11.12.2018, 09:00:48 »
Каквото и да се направи стрелката на всяка цена трябва да бъде подменена със съвременна и поне в центъра всъщност това трябва да се направи с всички стрелки начело с разделителната За 2/8/9-1/5 на „Патриарх Евтимий“, разделителната на ВМА и на „Гешов“ за 2/9 и 8, разделителната за десен завой от „Сливница“ по „Опълченска“ към НДК и т.н.

Offline mitko359

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #676 on: 11.12.2018, 19:41:53 »
Напротив, файда има и то голяма. Лявата лента обикновено е празна, но тролеите нямат избор освен да се редят в най-дългата средна колона. Това утежнява не само автомобилния трафик, който използва средната лента, но забавя и тролеите на 4 и 11, които, ако има 5-ца или 8-ца пред тях, не могат да направят десния завой на СУ даже и да е зелено и да няма коли пред тях.
Това имах на ум. Стрелката е на същото място, ала жиците преди нея да са над средна лента.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #677 on: 11.12.2018, 19:53:51 »
Решението там трябва да е кардинално и аз го виждам по следният начин : Локалното между Орлов мост и Ректората трябва да се обособи като платно само за превозни средства на градският транспорт като при излизане на кръстовището се пропускат с предимство ! 

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #678 on: 11.12.2018, 19:57:49 »
Къде го видя това локално  :blink:

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #679 on: 11.12.2018, 20:03:16 »
Дето бяха подготвили трасето за " широкия" трамвай !  :D Трябва реконструкция , защото сега свършва до ул. Свети Климент Охридски !