Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 130696 times)

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #700 on: 21.02.2019, 08:28:04 »
Защо солирисите спират изключително рязко ако им паднат прътовете в движение?
Защо при преминаване през стрелки се чува някакъв силен удар от прътовете? Същия звук се чува всеки път между кръстовището на Гешов и Григор Начевич преди център по хигиена посока ВМА, но няма стрелка. Какво има там? Лично не съм зебялазъл нещо необичайно.

Offline mitko359

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 145
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #701 on: 21.02.2019, 13:39:17 »
Спират рязко, за да не скъсат жиците, ако макарите не задържат прътите. Някои тролеи наистина са по-шумни при стрелките ала причина за това не знам. Може да няма стрелка там , където чуваш звук като от такава, а да има преминаване на друга подстанция (не знам правилно ли се изразявам) един вид преминава през изолиран участък.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5576
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #702 on: 21.02.2019, 14:07:28 »
При дерайлиране на токоснемателите уловителите би трябвало да ги свалят надолу за да не повредят мрежата. Все пак уловителите не винаги успяват и затова е предвидено аварийно спиране. Между отделните захранващи участъци обикновено с дължина около километър има секционни изолатори и при преминаване през изолатор се чува характерен шум. :)

Offline eco_power

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #703 on: 24.02.2019, 01:27:12 »
Маршрута си е напълно ясен. Няма нова линия, а ТБ 7 от Люлин по сегашния маршрут до Сливница /Опълченска, надясно по Опълченска до тунела на Ндк по маршрута на тб 1/5 , от там по маршрута на тм 6 до Спартак, продължа напред по маршрута на 102 и се съединява с тб 8 до Гоце Делчев. В темата за тб инфраструктура има карта. На практика няма откриване на нови спирки, а само покриване с част от сегашните маршрути на тб 7,тб 1/5, (тм 6), 102 и тб 8.
Ще ти бъда благодарен, ако ми кажеш къде мога да открия този раздел. Никога не съм попадал на него, поради което не съм знаел, че съществува изобщо.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2881
  • R.I.P 1210
    • View Profile

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #705 on: 10.06.2019, 17:33:58 »
Някой има ли представа какво строят вече повече от месец на обръщалото в Люлин 3? Да не би да е електростанция за зареждане на електробуси или само във фантазиите ми  :D
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #706 on: 12.10.2019, 13:52:26 »
Каде имаше линк към филмче за бързо минаване през тролейбусни стрелки  :neznam:

Offline Chezare

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 187
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #707 on: 12.10.2019, 14:18:18 »
В темата за Плевен, стр. 80

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #708 on: 13.10.2019, 01:55:28 »
Някой има ли представа какво строят вече повече от месец на обръщалото в Люлин 3? Да не би да е електростанция за зареждане на електробуси или само във фантазиите ми  :D
Да, за съжаление фантазиите не стават реалност. Реституирано е мястото и построиха магазин, който се опитват да дават под наем . А и малко неудобно е да го има там това. Веднага кофите за боклука ги запокитиха в платното за тролеите и зимата не знам как ще е ? :neznam: :( :(
« Last Edit: 30.10.2019, 11:55:36 by blagun »

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #709 on: 30.10.2019, 01:26:04 »
Какво ще рече това забива ел . спирачката на Икаруса ли ? Не съм забелязал  :eek: :neznam:
« Last Edit: 30.10.2019, 01:30:48 by georgi64 »

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #710 on: 30.10.2019, 08:09:04 »
Когато Шкодите използват ел. спирачка, връщат много напрежение в мрежата и в този момент, ако в същия сектор има Икарус, може (не винаги) да му повлияе на ел. спиране, ход и т.н. Най-често се случва да загубят ход или да изпуснат ел. спиране, което се връща, когато Шкодата отпусне ел. спирачката и може да се получи като забиване. Това като че ли се получава откакто ги има дългите, преди това не си спомням да са се случвали подобни неща. Друг е въпросът, че в депото изобщо не обръщат внимание на проблемите по електрониката на Икарусите и често обвиняват шофьорите,че си въобразяват или ги убеждават, че правят проблеми заради високото напрежение. :/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #711 on: 30.10.2019, 09:07:17 »
При рекуперация Шкодите повишават напрежението в мрежата до 800 В. Електрониката на Икарусите е предвидена за максимално напрежение от 720 В, над което сработва защитата и спира чопъра. Съответно тролеят губи ход и електрическо спиране.
Зарядните станции на кондензаторните електробуси също прекъсват зареждането заради пренапрежение ако в близост има Шкода в режим на рекуперация.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #712 on: 30.10.2019, 09:12:14 »
Това се усеща най - много на новото трасе на 7цата, като се тръгне от Гоце Делчев, та чак до началото на Арсеналски. Там е по - високо напрежението, отколкото на другите места и ако има една или понякога две Шкоди в същия сектор, от време на време се случва някой Икарус да загуби ход. Въпросът обаче е, защо ТИС - овете не си вършат работата, както трябва, все пак са създадени да регулират напрежението, а не просто всеки да си знае, че на Гоце Делчев е високо напрежението и трябва да внимава, особено при наличие на Шкода в сектора и ако стане нещо вината да е в шофьора? :help:
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #713 on: 30.10.2019, 12:09:20 »
Защото ТИСовете не могат да връщат рекуперираната енергия обратно през тях. Тоест той захранва участъка, но не може да поеме дошла от участъка допълнителна енергия и да я върне обратно през себе си в променливотоковата мрежа. За тази цел трябва да се модернизират, но никой не би го направил. Интересно е защо не сработва защита от пренапрежение на самия ТИС в такъв случай...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #714 on: 30.10.2019, 13:45:17 »
Защитата на ТИСа не мисля, че има отношение в случая. Дори ТИСът да изключи, напрежението в мрежата пак ще бъде 800 V щом в участъка има Шкода в режим на рекуперация.
А това, че ТИСовете не могат да връщат енергия обратно, е голям недостатък и похабява много енергия.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14434
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #715 on: 30.10.2019, 14:05:51 »
А една рекуперираща Шкода влияе ли на други Шкоди в секцията?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #716 on: 30.10.2019, 16:27:07 »
Вероятно не.
Напрежението при рекуперация може да се ограничи с параметър в софтуера, но явно за СЕ е по-лесно да залепят един лист с предупреждение вместо да се свържат с Шкода, за да променят този параметър.
« Last Edit: 30.10.2019, 16:35:29 by Sofia »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #717 on: 30.10.2019, 19:09:28 »
Ако изключи даденият участък, в него напрежението ще падне до 0, или в най-добрия случай ще стигне до нивото на рекуперация на Шкодата, което ниво не може да достигне 800V, още повече, ако има друг консуматор в участъка.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #718 on: 30.10.2019, 20:02:52 »
Всъщност се коригирам, при отпадане на напрежението в мрежата рекуперацията спира. Значи защитата на ТИСовете може би е разчетена за по-големи напрежения.
А нивото на рекуперация на Шкодата може да достигне 800 V. Tолкова е по техническа спецификация и щом задействат защитите на Икарусите, значи е над 720-750 V.
« Last Edit: 30.10.2019, 20:08:20 by Sofia »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3125
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #719 on: 30.10.2019, 20:29:42 »
Шкодата няма как да разбере, че ТИС е изключил, докато рекуперира.... реално в момента, в който напрежението стане по-високо от даваното от ТИС, изправителят се запушва и толкова.... не съм убеден, че има изобщо защита от превишаване на напрежението, различна от обичайните разрядници, които сработват при много по-високо стойности. Единственото логично решение би било шкодите да рекуперират до по-ниско напрежение, в краен случай да не рекуперират изобщо.