Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 139598 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11369
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #720 on: 18.10.2020, 00:05:15 »
Какво би се случило, ако двата токоснемателни пръта на един тролейбус се свържат с проводник фаза?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4847
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #721 on: 18.10.2020, 00:51:08 »
Няма проводник фаза. Има положителен и отрицателен проводник. Фазов проводник би имало при променливотокови контактни мрежи. Но ако се закачат и двата пръта за положителния, би следвало да не стане нищо, тъй като високонапреженовата инсталация (изправна) не би следвало да има какъвто и да е контакт до каросерията. Или максимално опростено казано - от положителния прът изолиран кабел влиза в управлението на ТЕД, след което от управлението влиза в самия ТЕД, а от ТЕД  излиза и отива с изолиран кабел в минусовия прът. С произтичащите от това и спомагателни вериги - компресор-генераторна група, отопление и т.н. свързани по аналогичен начин. Нисконапреженовата инсталация от друга страна се изгражда подобно на тази на автомобил и е независима от високонапреженовата. "Заземяване" на каросерията към минусов прът, ако въобще е направено, следва да става през някаква защита от дивотия като "връзване на минусовия прът към плюс". Например през диод по посока каросерия-прът, който да не позволи протичане на напрежение от пръта към каросерията. В противен случай шофьора ще светне в момента, в койта пусне въжето и се хване за макарата.
П.П. на практика не трябва да стане нищо.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #722 on: 18.10.2020, 16:16:50 »
Както каза Михайло, поне от гледна точка на безопасност няма да се случи нищо. Високоволтовата част на електрооборудването е галванично разделена от нисковолтовата част, тоест между двете не може директно да протече ток. Тъй като различните части на нисковолтовото оборудване са замасени към каросерията, свързването ѝ към отрицателния прът, включително през диод, би довело до загуба на галванично разделяне. Дали закачане на двата пръта към положителния проводник ще доведе до повреда в електрооборудването, по-скоро бих предположил, че не. Обръщане на поляритета е по-рисковано ако тролейбусът има строго определен плюс и минус (например Икарусите).

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8953
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #723 on: 18.10.2020, 16:20:16 »
високонапреженовата инсталация
Бих казал  - високоволтовата инсталация.