Author Topic: Новини и публикации относно маршрутните таксита  (Read 64710 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Това със спирките наистина трябва да се направи. И със сигурност трябва да ги погнат за това спиране в началото на спирките или при самите кръстовища. Не знам защо така са се научили пътниците, но 70% от тях ги спират на такива места, при положение, че нищо не им пречи да застанат на близката спирка както си трябва. А бакшиша нали е готов за 1.50 всичко да направи...
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
трябва да се закрият маршрутките по остта на метрото, примерно да оставят само 1 и 3, а не да скъсяват или закриват линий като 112, тм 8, в бъдеще 85 и тн.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
трябва да се закрият маршрутките по остта на метрото, примерно да оставят само 1 и 3, а не да скъсяват или закриват линий като 112, тм 8, в бъдеще 85 и тн.
Хайде още един администратор на МГТ се роди! Маршрутните линии се самозакриват, там няма понятие като губеща и неефективна линия. Каква е твоята икономическа обосновка за твърдението? Защото считам, че собствениците на маршрутни линии са повече в час от теб.
Хайде вече да престанем с детските желания - всеки транспорт в София си има своето място.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
да возят въздух между Младост и Люлин, докато има линии които биха си били полезни като 11, 5 , 24 и тн,т.е. трябва да се обединят в няколко по общи маршрута (както стана с 51+81, 16+119, 84+284) и тн за икономисване. Примерно 42 за Лозен да минава през Младост,Горубляне и ГМ Димитров, а 6 и 36 да се закрият и тези които са изток запад и напълно дублират метрото. Примерно 24 защо да се закрива като от Овча Купел няма удобен превоз до Младост  примерно, не ченяма алтернатива ако се закрие тази линия. 6 на 99,8% дублира метрото, 36 и 42 могат да се обединят в един марштут и тн.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
42 от години е погребана т.е оптимизирана- обединиха я с 37, а в Нови Искърската част с 44.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Имам един въпрос, предварително се извинявам ако вече е дискутиран, но не намерих такова място.
Няколко пъти забелязвам на Западен парк една жълта маршрутка. Хора казаха, че срещу 1 лв. те кара по пътя на 56 до околовръстното. Та да ви питам знаете ли за нещо за нея, законна, незаконна?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
За 1 лев може да отидеш и от Лъвов мост до Бенковски, че и до Подгумер с 11 и 46, вместо да дупчиш сума ти билети, за да се возиш на 701 и разните там Икаруси от автостанцията, пред които маршрутката предлага комфорт като на лимузина.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
За 1 лев може да отидеш и от Лъвов мост до Бенковски, че и до Подгумер с 11 и 46, вместо да дупчиш сума ти билети, за да се возиш на 701 и разните там Икаруси от автостанцията, пред които маршрутката предлага комфорт като на лимузина.

Да, ама това са легални маршрутни линии. А онова, за което пиша са някакви бусчета, които дори и табели май нямат.

Сега видях, че не съм уцелил точната тема :(
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote
Спират само три от софийските маршрутки

Останалите 22 маршрутни линии ще продължат да действат поне до пускането на втория диаметър на метрото от ж.к. "Надежда" до "Хладилника"

От началото на август ще спрат превозите по три маршрутни линии в София - 1, 2 и 34, съобщи зам.-кметът на София Любомир Христов.

Те се движат съответно от "Младост-2" до "Люлин-5", от "Дружба-2" до "Обеля-1" и от с. Мировяне през град София за кв. Сеславци и маршрутите им се покриват този на метрото, обясниха от Столичната община.

В участъците, където не се дублират, ще бъдат пуснати допълнителни автобуси.

Останалите 22 маршрутни линии ще продължат да действат поне до пускането на втория диаметър на метрото от ж.к. "Надежда"  до "Хладилника", когато ще се мисли за нова транспортна схема, съобщи Би Ти Ви.

Догодина обаче общината мисли да прекрати договорите на още шест линии, а за останалите ще се обявят конкурси за нови маршрути.

Маршрутките, които засега няма да бъдат пипани, ще действат най-много още 2-3 години. Дотогава трасетата им ще бъдат напълно покрити от по-удобен транспорт.


Столичната община планира намаляване на броя на маршрутните линии, извеждането им от най-вътрешния градски ринг и центъра,както и въвеждането на довозващ вътрешноквартален транспорт, който да прави връзка с по-големите спирки и със станциите на метрото.

Освен това колите ще спират на само на определени места

От 48 линии преди няколко години, сега броят им е намален наполовина. Клиентите им също са намалели наполовина, заради удължаването на метрото.

Маршрутните таксита са критикувани основно заради неспазването на правилата за движение и опасното шофиране. Пътниците обаче признават, че са свикнали тях и не искат бъдат закрити.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3957291

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Значи големите приказки отпреди месец отново са били ала-бала. Очевидно маршруткаджиите са упражнили огромен натиск в общината. Това е България...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Значи големите приказки отпреди месец отново са били ала-бала. Очевидно маршруткаджиите са упражнили огромен натиск в общината. Това е България...
Какъв натиск да упражняват, след като общината не си написа домашното? Натиск може да се упражнява да се свърши някаква работа, а то просто никаква не се свърши.
Трябваше да се уточни нова схема. Имаше идеи за трансградски и довозващи маршрути. Имаше идеи за вътрешнокварталните да важат картите за ЦГМ или да има някакви комбинирани билети. Разбира се, трябваше да се обявят концесии със съответни условия и возила, осигуряващи цивилизован транспорт. Изобщо много работи, които надали ще бъдат изпълнени и в шестмесечната отсрочка, която си дадоха общинарите.
А горепосочените линии се самозакриха, както още дузина линии през последните години. Много ми е смешен аргументът, че маршрутът от Мировяне до Сеславци се покривал от метрото?!

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Натиск може да се упражнява да се свърши някаква работа, а то просто никаква не се свърши.

Големите приказки отпреди месец бяха, че на огромна част от линиите договорите за концесия изтичат, и че общината не възнамерява да ги удължава/подновява. Очевидно е имало натиск да се свърши работа, а именно да се удължат договорите. Юридически как е подходено идея си нямам, но щом сега зам.-кметът Христов казва, че статуквото с маршрутките се запазва до някакъв хипотетичен момент след изборите, договорите са удължени.


Относно тезата ти, че натиск може да се упражнява за да се свърши работа, ти давам кратък цитат от Наказателния кодекс за три вида престъпления, относими към натиска:

Quote
Чл. 219. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Длъжностно лице, което не положи достатъчно грижи за ръководенето, управлението, стопанисването или запазването на повереното му имущество или за възложената му работа и от това последва значителна повреда, унищожение или разпиляване на имуществото или други значителни щети на предприятието или на стопанството, се наказва с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 1975 г., изм.- ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който въпреки задълженията си не е упражнил достатъчен контрол върху работата на лица, на които е възложено управлението, разпореждането или отчитането на обществено имущество, и от това са последвали значителни щети на предприятието или на стопанството, се наказва с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.

***********

Чл. 282. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 75 от 2006 г., в сила от 13.10.2006 г.) Длъжностно лице, което наруши или не изпълни служебните си задължения, или превиши властта или правата си с цел да набави за себе си или за другиго облага или да причини другиму вреда и от това могат да настъпят немаловажни вредни последици, се наказва с лишаване от свобода до пет години, като съдът може да постанови и лишаване от правото по чл. 37, ал. 1, точка 6, или с пробация.

******

Чл. 301. (1) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 92 от 2002 г.) Длъжностно лице, което поиска или приеме дар или каквато и да е облага, която не му се следва, или приеме предложение или обещание за дар или облага, за да извърши или да не извърши действие по служба или загдето е извършило или не е извършило такова действие, се наказва за подкуп с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.

Т.е. "бъркането в носа" също е наказуемо.
« Last Edit: 15.07.2011, 00:48:54 by Sir Humphrey »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Oбщината е взела правилно решение - след като не може да направи читава транспортна схема, по-добре да не пипа едно от малкото удобства за пътниците.

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Е какъв е проблема с маршрутките разбирасе че трябва да останат за да има алтернатива, на който не му харесват да не ги ползва. За разлика от останалите кочини на градския транспорт тези поне са частни и работят на собствена сметка, а не се дотират от всички както другите.
Нарушавали правилника за дрижение ами това го прави поне веднъж на ден всеки шофиращ в София, да забранят и частните автомобили по тази логика, пълен абсурд.
А и имат едно голямо предимства само в тях и метрото почти НЯМА МАНГАЛИ защото няма как да не се плаща.
Дори само за това дали маршрутки дали автобуси на този принцип трябва да се увеличават колкото се може повече, особено в мангалските направления.
Писна ми да плащам за мангали и селски тарикати стига вече.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
За разлика от останалите кочини на градския транспорт тези поне са частни и работят на собствена сметка, а не се дотират от всички както другите.

Те пък душегубките се едни "цветя" направо.


Нарушавали правилника за дрижение ами това го прави поне веднъж на ден всеки шофиращ в София, да забранят и частните автомобили по тази логика, пълен абсурд.

Е да ама едно нарушение, а не непрекъснато да си в нарушение.

А и имат едно голямо предимства само в тях и метрото почти НЯМА МАНГАЛИ защото няма как да не се плаща.
Дори само за това дали маршрутки дали автобуси на този принцип трябва да се увеличават колкото се може повече, особено в мангалските направления.
Писна ми да плащам за мангали и селски тарикати стига вече.

Ми изгони ги и тях както ще бъдат маршрутките.  ;)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Според мен пък едно от най-големите предимства на маршрутките е че ти спират където си поискаш и много жалко че смятат да ги закотвят в момента....Аргументи като този че били представлявали опасност за участниците в движение според мен особено във София не вървят защото така или иначе почти непрекъснато има автомобили които също си спират където им падне плюс такситата които също щъкат непрекъснато...

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Не съм казал че са по добри, а че не са по-лоши от колите на градския. Но важното е че те не ми бъркат в джоба, а си изкарват парите сами. И возят на 1.50 от едиия до другия край на града че и до околностите и пак са на печалба. Нека операторите сами решат дали има смисал или не от линията а не някъкви чиновници смучещи от общинският бюджет. Грдския ти иска поне 2 или 3 билета за същото разстояние, да не говорим за времето на пътуване. И защо билета е цял 1 лв. за да плащам возенето на мангалите и гражбите на персонала и шефовете нали, не благодаря освен метро друг гр.транспорт не използвам, но за съжаление плащам и за него.

Е чак пък да са непрекъснато в нарушение стига бе ами да забраним и бусовете за зареждане на пример. Застани на произволно кръстовище без камера и ще видиш че всеки 3-ти минава на “дълго“ жълто. Избери си която и да е улица и пак толкова ще са паркиралите неправилно или сряли “аварийно“.
Не са нито по-добри нито по-лоши.
Това за мангалите не го разбрах. Но е факт че в маршрутките почти ги няма. Има поне 20 автобусни линии които могат да минат на този вариант или да има постоянна контрола в тях.
Ама то нали на контрольорите са забранили да проверяват чувствителните за мангалите линии и маршрути. За сметка на това в Студетски град всеки ден има хайки с полиция.„
И като ги питам защо не са в Филиповци, Факултета, Кр.Поляна и ...... отговора е в тези зони хайки са забранени.



Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Освен всичко в гадните маршрутки няма нормална система за таксуване - билетите да се продават по будките, а не от шофьорите в превозното средство да има апарат за валидация и редовни проверки от контрольори със сваляне на нередовните пътници. Нормалния транспорт трябва да е достъпен за всички, всеки да може да се вози гратис и ако го хванат да плаща солено. Също трябва да се въведе безплатно пътуване в маршрутките на служители на концесионерите по чистотата с легитимация оранжева жилетка, клошарите, служителите на МО, МВР, ГДИН, ЦГМ, СО, бившите пандизчии срещу представен документ от ГДИН за излежана ефективна присъда и т.н. :) В Студентски Град трябва да има постоянни хайки тип футболен отбор с Жандармерия - немалко студенти се возят гратис.  :)
« Last Edit: 18.07.2011, 08:41:21 by V.Peichev »

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Столичното кметство даде отсрочка за спирането на маршрутките

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=9828&sectionid=2&id=0000501

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote
Побеснял старец изби зъбите на шофьор на маршрутка,
65 - годишният използвал дръжка на пистолет

21.10.2011

Шофьор на маршрутка в София пострада след сбиване с 65-годишен мъж близо до Руски паметник, съобщи БНР. В момента водачът е в "Пирогов".
От полицията обясниха, че инцидентът е възникнал заради скандал за неправилно пресичане. По време на свадата пешеходецът извадил газов пистолет и стрелял. След това ударил шофьора с дръжката в лицето.
В отговор шофьорът блъснал 65-годишния мъж в близка витрина Полицаите отвели шофьора в Пирогов с избити от удара зъби, а пенсионера - за разпит в 6 РПУ.
http://www.novini.bg/news/28332-%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BD%D1%8F%D0%BB-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%86-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%B8-%D0%B7%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%88%D0%BE%D1%84%D1%8C%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%88%D1%80%D1%83%D1%82%D0%BA%D0%B0.html