Author Topic: Новини и публикации относно маршрутните таксита  (Read 64714 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Всеки си намира майстора рано или късно, евала на дядката  :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
« Last Edit: 28.04.2014, 05:38:30 by difian »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4298711
Както още през лятото отбелязахме, генерирането на радикално нова маршрутна схема изисква неимоверен мисловен напън от общината и надали той ще бъде осъществен и до края на 2012. По-добре да направят конкурси по оцелелите маршрути, за да принудят операторите да обновят автопарка и то най-добре с по-едри бусчета.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote
Маршрутките няма да минават през центъра на София

Забраната ще влезе в сила догодина, с договорите с новите обслужващи фирми

След намаляването на сегашните маршрутни линии в столицата от 24 на 16, догодина тези превозни средства няма да минават през центъра на столицата. Това съобщи днес зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
 
Конкурсът за превозвачите, които ще обслужват 16-те линии, се очаква да приключи втората половина на 2012 г. В края на тази година трябва да се внесе документацията за провеждането му за разглеждане от комисиите на Столичния общински съвет.
 
Новите компании, които ще поемат обслужването на маршрутните линии, ще сключат тригодишни договори. До приключването на конкурсите общината ще се възползва от възможността да сключи шестмесечни договори с превозвачи, които проявяват интерес за превоз по съществуващите в момента 24 маршрутни линии, каза Христов.
Любомир Христов

Мария Владимирова
 
Столичната община не се е отказала от идеята си за довозващ транспорт, който ще е с 16 до 20 линии, но той ще е в системата на останалия градския транспорт и ще е включен в електронната система за таксуване на пътниците. Целта на кварталните автобуси ще е превозването на пътниците от различни части на даден квартал до станциите на метрото, както и до основните спирки на градския транспорт.
 
Според Христов този вид транспорт може да се възложи за обслужване от общинската "Столичен автотранспорт" или да се търсят други превозвачи. Финансирането им обаче ще е целево от системата на градския транспорт, докато маршрутките се финансират от билетите си.
 
След три години ще отпадне необходимостта от маршрутните линии, тъй като дотогава ще е готов проектът за интегрирания градски транспорт. През пролетта на следващата година се очаква да започне строителството на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летище "София" от първия лъч на метрото, а през 2014 година ще бъде дадено начало на строителството на третия лъч на метрото, които след влизането им в експлоатация ще доведат до отпадането на маршрутните линии, каза Христов.
http://www.livenews.bg/Marshrutkite-nyama-da-minavat-prez-tsentara-na-Sofiya-23861

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Айдеее, новата транспортна схема я пратиха за 2015....

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Айдеее, новата транспортна схема я пратиха за 2015....
Тогава ще платят на поредния консултант. А кога ще заработи тази схема.... Абе новата маршрутна схема ще е готова 2 месеца след въвеждане на новата система за таксуване.

Положителното е, че за половин година им светна, че довозващ и презградски транспорт са различни неща и не върви да бъдат обединявани под общ знаменател.

Разбира се, проумяването на една глупост често води до други глупости. Ако центърът имаше адекватни рингове - да забранят маршрутките в центъра. Но в момента примерно от К.Величков до Пам.Левски се стига по-бързо с минаване през центъра, отколкото по ринга през Сточна гара. Така че тази забрана нито с нещо ще облекчи трафика, нито ще прочисти въздуха - просто отчитане на дейност. А това, че маршрутите стават неудобни за пътниците - ами те пътниците ги няма в конспекта. Важното е да се правят бомбастични изказвания за медиите  :angry:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
И един трагичен инцидент: :(
Quote
Маршрутка блъсна и уби 22-годишно момиче в столицата. Инцидентът е станал преди два дни, научаваме обаче едва днес.

Мариана и приятелите й имали резервация за заведение в Студентски град, където трябвало да отпразнуват 14-ти февруари. Около 22 часа са почти пред входа на ресторанта.

Мариана и компанията й вървят по пътното платно срещу движението, тъй като тротоарът е покрит със сняг. Успоредно на тях се движи автобус с бавна скорост. Идващата зад него маршрутка решава да го изпревари. Точно тук маршрутното такси удря в гръб Мариана.

Свидетел на смъртта й, точно на Свети Валентин, става нейният приятел, 22-годишният Симеон Прусийски.

Фаталната маршрутка се движи по линия 18. Пред полицаите шофьорът Димитър Димитров обяснил, че не е видял компанията. 

„Късно е забелязал пешеходците. Твърди, че се е движил с ниска скорост. Не е употребил алкохол, от 2005 г. няма нарушения,” каза Йоана Трендафилова, разследващ полицай от СДВР. 

Пътният участък е тесен, а изпреварването е забранено. Експертиза ще установи дали освен всичко друго, шофьорът не се е движил и с висока скорост.

Шофьорът на маршрутката не е задържан. Отказа коментар по телефона.

Практиката показва, че при подобни случаи - причиняване на смърт по непредпазливост - ако обвиняемият има чисто съдебно минало, най-често получава условна присъда.

http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/1361793105-Stolichna_marshrutka_ubi_momiche.html

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Интересно как няма нарушения от 7 години. :eek:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Само дето не е в Студентски град, а по бул.Кл.Охридски след Дървеница - до старото (и бъдещо) трамвайно обръщало. Заведението е явно "789". Там осветлението е кошмарно и се чудя, с кой акъл маршруткаджията е тръгнал да изпреварва. По-нагоре към складовете няма пешеходци и видимостта е по-добра. Ограничението и забраната за изпреварване е заради частната гимназия "Васил Златарски".

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
На последното заседание на Столичния общински съвет е прието решение, свързано с маршрутките. Последните ще бъдат отдадени на концесия, ще се обслужват от автобуси, като някои от линиите ще са с изменени маршрути.
------------------------

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
На последното заседание на Столичния общински съвет е прието решение, свързано с маршрутките. Последните ще бъдат отдадени на концесия, ще се обслужват от автобуси, като някои от линиите ще са с изменени маршрути.
Безспорно идеята да са автобуси е добра, но все пак трябва да са от размер "Миди".
Линия 10: Банкя-Златните мостове вече офиицално е разцепена на две - 10 и 12. Може би линия 12 - Руски паметник-Златните мостове трябваше да е с по-удобна начална спирка спрямо метролиниите: примерно пл.Възраждане или министерство на земеделието.
Линия 20 от Негован и Чепинци е отрязана до Сточна гара, преди отиваше към Подуене, Слатина и Винарово колело. В този и вид практически дублира автобусните линии. Поне да отиваше до метрото на Лъвов мост.

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Значи ли това,че вече ще спират само по спирките и ще бъдат нанесени върху спиркознаците?

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Дали маршрутка № 32 ще пътува като е затворено кръстовището на Семинарията?  :neznam:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Сигурно ще минава покрай зоопарка и Ф. кутев/Сребърна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Намерих актуален списък на маршрути и интервали (от сайта на СОС). Ще се опитам в скоро време да ги извадя като текст, най-добре и да ги вкараме в сайта.
Линиите са 5, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 20, 22, 27, 29, 32, 35, 37, 40 (Р.Паметник - Волуяк, честно казано такава не съм виждал никога), 46 и 48.
 :arrow:
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От Гьорев, споделено в другия форум. В думите му има препратка към този и намек, че снимката ще се хареса и тук, затова си позволявам да я споделя:

Quote
В оня форум има някаква ненавист към маршрутките, сигурно и тук частично има подобни настроения. Поздрав за заинтересованите:



Снимката е от една площадка за "разкостване" на излязли от употреба МПС в района на Враждебна.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
На изхода на Перник към Радомир има морга с доста повече маршрутна скрап.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Quote
Маршрутките в София изчезват след 3 години

С модернизирането на градския транспорт, както и с разширението на метрото, маршрутките в столицата постоянно изчезват.
„Приключи конкурсът за 17 линии, но две от тях след това сами се отказаха да изпълняват превози”, коментира пред "Новинар" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

По думите му този вид транспорт постепенно ще спре да функционира в следващите три години. Трафикът в София ще стане ултрамодерен, тапите ще се стопят, времето за придвижване ще намалее с 30 процента.

Специалната система за управление на движението в столицата за 10 млн. евро се предвижда да започне да се изгражда още в средата на тази година. 

Христов обясни, че умната система, която ще управлява трафика, ще действа на 130 – 160 кръстовища в града – вътре в обхвата на околовръстния път. В различните часове на денонощието времето на червения и зеления сигнал на светофарите ще бъде различно. Ще отпадне и ръчното управление, чрез което ще се освободят служители на пътна полиция за други дейности.

Системата ще действа и при кризисни ситуации. Тя ще пропуска с предимство линейки и пожарни коли. Планира се това да става чрез дистанционно подаване на сигнал до светофарните уредби, на които ще бъдат монтирани и камери. Умната система ще топи задръстванията на бул. „Цар Борис III”, при Ректората на Софийския университет, на Орлов мост и др.

Източник.
vasko - оригиналът! :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Не знам как ще изчезват, при положение, че последните дни засичам чистак нови маршрутки. Линиите не мога да кажа, но доколкото видях са Джъмпери с регистрационни номера СВ 9ХХХХ АА.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Покрай вас по 27-ма линия има Пежо боксер с новия фейс. Доколкото ги загледах седалките са с високи облегалки, но не знам колко на брой. Плъзгащата врата е по-малка от тази на предишните бусове. Някой ако ги пробва да сподели мнение :).

Също 11 линия е пообновена :arrow:
Най-после се сещам да пиша, по линията от скоро са пуснали нови бусове (номерата им са серия ХС) Пежо Боксер. Може би са изкупили  промоционалните последни бройки в наличност от старата версия преди новия фейслифт.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.