Author Topic: Новини и публикации относно маршрутните таксита  (Read 40164 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Или пък може, пък другата "конкурентна" услуга да е със съмнителна добавена стойност, отиваща за разни глупости, нямащи отношение към поддръжката, заплатите на шофьорите и т.н...
« Last Edit: 14.11.2017, 20:01:13 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1055
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
И в крайна сметка някой може ли да обобщи с днешна дата колко линии останаха на маршрутките освен 5,27 и 35,които видях скоро и които със сигурност работят?
Аз преди известно време по-нагоре в темата бях изброил оставащите линии,но явно нещата са се променили от тогава и то като забелязвам с бързи темпове са промените.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Никой не закрива зорлем маршрутки. Всички се закриват сами поради липса на пътници.
Това не е вярно! Закриват се постепенно всички линии, без значение от натоварването.
11 и 46 бяха на цена 1лв., мислите ли че са били празни?
Разредиха пълната 37, скоро и нея ще закрият, както направиха с 18 и 22 например.
А по какъв механизъм СО разрежда или закрива линии?

Според мен по-скоро на операторите не им се рискува да инвестират в нови маршрутки, след като нямат дългосрочен договор, а само анекси за удължения. Просто бусчетата се скапват след брутална експлоатация и ето ти - разреждане и закриване. Когато изправните бусове на оператора намалеят и не могат да обезпечат поне 30-минутен интервал - линията дава фира.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
И в крайна сметка някой може ли да обобщи с днешна дата колко линии останаха на маршрутките освен 5,27 и 35,които видях скоро и които със сигурност работят?
Днес мернах една 16-ка в движение.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
11-та още не са я закрили и се движи - снощи качваше хора по Будапеща към Сливница.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
37 също се движи още.

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3121
  • 2660
    • View Profile
Но в Нови Искър се говори, че ще я спират.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Сутрин я гледам доста пълна. През останалото време сигурно не е рентабилна (освен вечер).

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
16 e редовна и е най- бързата връзка на Дружба-2 с НДК, Руски паметник и Опълченска. Метрото не го броим към квартала, то спира в полето, до моста за Летището :D

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3121
  • 2660
    • View Profile
Вчера беше последния ден на линия 37.

Offline atanas_sofia

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
 При цена на билета 1,60 е пълна простотия е закриването на маршрутни линии. В много случаи маршрутките спестяват време и пари на хората. Елементарен пример - ако на студент му е изтекла картата с маршрутка ще се предвижи за 1,50 от Студентски град до гарата, а с градски транспорт ще му струва минимум 3,20.
« Last Edit: 03.04.2018, 09:55:14 by atanas_sofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако имаше достатъчно пътници, нямаше да закриват маршрути.  Щом въпреки че е по - евтино няма пътници, значи че не стават. Иначе и аз ще дам елементарен пример: ако имаше адекватна система за таксуване с един билет можеше да се стигне да гарата, от която и да е точка на града. От Студентски град до гарата се движи директен автобус.
« Last Edit: 03.04.2018, 10:01:28 by RADOCVET »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Има и нещо друго: превозвачите накупиха нови бусове при подписване на концесиите преди години. Сега нови концесии не се подписват, а се удължават с анекси сроковете на подписаните. При това положение превозвачите не могат да рискуват в закупуването на нови бусове и след 3-4 месеца да бъдат натирени. Затова карат с наличните, докато разходите за ремонти не станат по-големи от приходите. Както и при другите возила от МГТ, след като читавите бусове останат под критичния минимум, линията се закрива - никой няма да чака маршрутка през 60-90 минути (а и концесионно задължение е осигуряване на даден интервал).
Би трябвало да се дадат на концесия вървежни линии, които няма да отпаднат след пускането на Линия 3.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
    • Email
Айде айде спират маршрутки заради метрото е тва е

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12076
    • View Profile
    • Email
А пък и кой в 21-ви век ще ползва този примитивен транспорт, товарен бус, преправен на автобус. И най-раздрънкания и стар автобус на ЦГМ е по-удобен от който ид а е такъв бус, нормално никой да не иска да ги ползва. Адски неудобни са, още едно време хората ги избягваха освен ако не бързаш много, защото преди се спестяваше доста време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Иво, карай го една идея по-полека с изопачаването на фактите. Почти всички, ако не и всички микробуси се предлагат в няколко разновидности на каросериите/кабините, включително и в комбинирани варианти, за превоз на пътници или товари. Пътническите версии могат да са с две седалки-кресла отзад, могат и да са като икономична класа на нискотарифна авиолиния... В редица градове в Западна Европа, които даваме за пример за прилично уреден публичен транспорт, се ползват такива микробуси. И в повечето случаи, разликите с нашите е почти в едната електронна табела... Така че, това не са товарни бусове. ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12076
    • View Profile
    • Email
По северното черноморие и из Добруджа ги ползват и за междуградски транспорт мосово-ама направени баш като туристически автобус, със широки седалки с накланящи се гърбове, с телевизор в салона, с индивидуални духалки над всяка седалка, че дори и седалките са повдигнати леко нависоко и се образува коридорче посредата. В един имаше даже масички на гърбовете на седалките  :D

Но все пак си е на ресорно окачване и си вози като камион, ако си най-отзад като друсне може да скочиш до тавана :D. Това е като навремето автобусчетата на Чавдар правени на шаси от ЗиЛ и Газ. Хубава каросерия и салон, ама си вози като камион. Личи си че не е пълноправен автобус и няма как да вози плавно и гладко като нормален автобус, колкото и луксозно изпълнение да е.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Има достатъчно микробуси с пневматично окачване за превоз на пътници, всеки утвърден производител предлага такива модели.  :rolleyes: Надали за пътници в Западна Европа се купуват такива с ресорно окачване заради по-ниската цена. :rolleyes: