Author Topic: Разделителните колчета на кръстовищата  (Read 41863 times)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Е единия вариянт е да не навлизат, но другия е по-лош - навлизат още от началото и излизат чак след последното колче..

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
навлизат още от началото и излизат чак след последното колче..
По-вероятно е точно така да става. Никой няма да седи и да гледа свободната бус-лента.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Такива колчета могат да наслагат и около трамвайните линии, където минават по шосе-като за начало по бул.Христо Ботев, бул.Черни Връх, бул.Мария Луиза, бул.Цар Борис ІІІ в Княжево и др.
То ако въпросните трамвайни трасета не бяха разчетени за нерелсов транспорт, щяха да ги изпълнят като автономни. Но габаритът на булевардите не позволява свободно движение при наличие на спрели автомобили, нито пък безопасно изпреварване.
А дали автомобилите имат или нямат място, го определя не Иво, а ЗДвП.

Заграждането на БУС-лентата може само да влоши положението. Колите ще си влизат, но няма да могат да излязат даже и при добро желание да се ометат. Друг е въпросът, че автобусите напускат БУС-лентата - примерно около Плиска и още преди Полиграфията - за престрояване за ляв завой на А76, 84, 204, 604.

За колчета плаче бул. Св.Наум в трилентовата му горна част, бул. В.Левски от Орион до Дондуков (при това по-височки, за да не ги прескачат пешеходците)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email


Обърнете внимание и на 'трайността' на маркировката - булевардът беше открит преди ... 2 седмици !!!!!
« Last Edit: 30.09.2008, 19:40:02 by Repcho »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Това хубаво но на 8-ми декември можеше да направят по още една паркинг лента от двете страни (ако ще и синя зона да са) разширявайки булеварда с около 2 м към парка.

Продължава да не се мисли за по проблема с паркирането който е повсеместен. :angry:



А относно маркировката, ето какво каза светилото на транспорта в софия през пролетта:

Quote
Нов вид пътна маркировка ще бъде полагана по вече ремонтираните булеварди и улици в столицата,
това съобщи заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов, цитиран от Zagrada.bg .

Новата маркировка ще бъде от стъклени и керамични перли, които ще осигурят по-добра видимост във всяка част на денонощието. Боите с вложени перли са 16 вида в бяло, жълто, синьо и червено.

Тази година в общинския бюджет са предвидени един милион лева за подновяване на пътната маркировка, посочи Стоилов. Новите бои са по-скъпи от обикновените, но гаранция е по-голямата им трайност. Освен това при последващото им опресняване ще се налага само частично полагане, обясни той.
« Last Edit: 01.10.2008, 11:50:31 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Според мен няма нужда от паркинг зона-под УНСС има доста голяма полана, където може да се паркира и там паркират доста коли.Даже оня ден като минавах оттам имаше коли доста навътре-паркирани на около 20-30 м.навъртре насред поланата, така че място за паркиране си има много. Същото важи и за горната част на Студентски град, също има празни поляни, където може да се паркира.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Ти добре ли си ? Поредното безумно твърдение - защо да се прави паркинг, като има поляна "под" унсс, абсолютни глупости. Като стане кално и се влоши време-просто нямам думи. Интересно е и къде я видя тая поляна, но не си струва да започвам спора, темата е за колчетата

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Ааа твърдо против съм за сметка на парковете да се правят паркинги, за това реаргирах така.Поляна има от страната към Дървеница, където има и един строеж, всеки ден там има паркирани десетки коли точно насред тревата и калта. Става въпрос за времето към 10-11 часа сутринта. Но немога да приема да се прави паркинг за сметка на кракивият парк срещу УНСС.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Иво, ходи го предлагай това в Германия - ако ги приложат тогава ела да ни ги разправяш тия. До тогава ги пази за себе си тези идеи ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Добре, ако се сетя ще направя снимки щом не вярвате, че поляната се ползва за паркинг и паркират по 30-40 коли там, понякога насред тревата и калта. Даже по дъждовете един беше заседнал в калта и го изтеглиха със ЗиЛ. Но както и да е, спирам с оффтопика.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Мисля, че никой не оспорва факта, че в тревата могат да спират автомобили. Лошото е, че по този начин те се разбиват по-бързо, а тревата бива изпомачквана. Ако се асфалтира един паркинг точно вляво от УНСС такъв проблем не би имало. Другото решение е да се смали преподавателският паркинг, който е наполовина пълен, ама заема страшно много излишно място.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Добре, ако се сетя ще направя снимки щом не вярвате, че поляната се ползва за паркинг и паркират по 30-40 коли там, понякога насред тревата и калта. Даже по дъждовете един беше заседнал в калта и го изтеглиха със ЗиЛ. Но както и да е, спирам с оффтопика.
Е значи по твоите думи излиза, че нито паркинга е паркинг, нито поляната е поляна. Ето защо решението е изграждане на един паркинг, който би могъл да обслужва не само Унсс, но и Бонсист, ЛТУ, защо не и ТУ

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Най-добре един подземен - под парка. Съвсем сериозно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е значи по твоите думи излиза, че нито паркинга е паркинг, нито поляната е поляна. Ето защо решението е изграждане на един паркинг, който би могъл да обслужва не само Унсс, но и Бонсист, ЛТУ, защо не и ТУ
Разбира се, несериозно е поляна да е паркинг. Странно как най-великите икономически капацитети от УНСС не приложат законите на пазарната икономика върху паркинга на ВУЗ-а си, а го раздават като при командния социализъм.
Иво, споко, паркчето пред параклиса на Елена Костова няма да стане паркинг. По-скоро там ще върви бъдещото трамвайно трасе.
Бонсист си има паркинг (пълен с продукцията на КИА), около ТУ има доста терен, също и около ЛТУ.

Обратно на темата за колчетата. Видях изпълнението на Сребърна-Г.Делчев-П.Ю.Тодоров. Може да е ефектно, но не ефективно. Определено завиващите от Сребърна наляво по ГД са в пъти повече от продължаващите направо по ПЮТ (вкл. А83). Биха могли да постъпят както на Кл.Охридски и Осми декември - две ленти да са за наляво, а една - за направо. Пък тогава да сложат колчета.
Изобщо в случаите, когато дадена хоризонтална маркировка (и даже сигнал на светофар) масово се нарушава, следва внимателно да се разгледа казуса и да се нанесат корекции, ако е нужно.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Мисля, че не е толкова лесно да направят 2 ленти за ляв завой към Гоце Делчев, т.к. има островче със стълб за контактната мрежа (ако не се лъжа). А относно левия завой от Кл.Охридски към 8-ми декември има прадокс-според табелата преди кръстовището са 2 ленти за ляво и 1 за направо, но според хоризонталната маркировка са 1 за наляво и 2 за направо :)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Обратно на темата за колчетата. Видях изпълнението на Сребърна-Г.Делчев-П.Ю.Тодоров. Може да е ефектно, но не ефективно. Определено завиващите от Сребърна наляво по ГД са в пъти повече от продължаващите направо по ПЮТ (вкл. А83). Биха могли да постъпят както на Кл.Охридски и Осми декември - две ленти да са за наляво, а една - за направо. Пък тогава да сложат колчета.
Изобщо в случаите, когато дадена хоризонтална маркировка (и даже сигнал на светофар) масово се нарушава, следва внимателно да се разгледа казуса и да се нанесат корекции, ако е нужно.

Там си е наистина малоумно. За ляв завой е една фаза и една лента. За направо са две фази и две ленти, т.е 4 пъти по-голяма пропсукливост. В обратна посока десния завой към Хладилника е също две фази и две ленти, т.е 4 пъти повече коли могат да минат, но като се връщат чакат яко. Същото е и с левия завой в посока Ив.Вазов - 1 лента и 1 фаза. Единствено идващите от Ив.Вазов имат малко по-нормална обстановка - 1 фаза и 2 ленти за направо, но 1 лента за десен завой с 1 фаза, вместо възможните 2. Просто там си плаче за реорганизация, ама няма кой да я направи :(

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
според табелата преди кръстовището са 2 ленти за ляво и 1 за направо, но според хоризонталната маркировка са 1 за наляво и 2 за направо :)
Светофарът е меродавен! Хоризонталната са я оклепали нещо!

Offline don_angelitto

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Първо искам да кажа, че това е един от най-интересните и полезни форуми, които съм срещал. :)

Не мога да не коментирам тази тема, защото живея на самия бул. "Гоце Делчев". Движението на цялото т-образно кръстовище е толкова зле организирано, че просто плаче за промяна. Лошо са настроени фазите на светофара, които по-скоро затрудняват градския транспорт, отколкото да му помагат. Единствено 83 печели от десния завой на светофара в посока Хладилника, и то само ако няма задрсътване. В обратната посока губи много време при левия завой, а 74/76/тб8 губят изключително много време за левия завой в посока Центъра (точно затова те правят нарушение). Режимът на светофара може да се оптимизира и за идващите от бул "П. Ю. Тодоров", като се добави още една зелена фаза за десния завой.

Трябва да ви кажа, че до преди 2-3 години режимът на светофара беше различен! И ми се струва, че беше по-добър за трафика (и особено за ГТ). Даже първия път като минах с колата, не знаех, че са го сменили и понеже не вярвах на очите си, :) смело си потеглих на червено и за малко да катастрофирам. :)

Да кажа няколко думи и за колците. По принцип горещо одобрявам подобен род мерки, защото в София цари хаос в движението. Но ми се струва, че в случая погрешно е избрано мястото, откъдето да се започне с въвеждането на ред. По мои наблюдения много повече коли от ул "Сребърна" завиват наляво вместо да продължат направо. И не виждам защо им се пречи на хората да си правят ляв завой от две ленти, при положение че бул "Гоце Делчев" спокойно поема колите от двете ленти и по никакъв начин не се забавя движението. Да не говорим, че 83 винаги завиваше от "грешната" лента и сега колците го забавят допълнително...

И накрая искам да кажа, че е безумие да се слагат светофари на всяка крачка, защото те само допълнително натоварват движението. Не може на всяка глуха уличка да се слага светофар- има си знаци "път с предимство" и "път без предимство", които вършат отлична работа. В тази връзка- СВЕТОФАРЪТ на УЛ "СРЕБЪРНА" и УЛ. "ЛУИ АЙЕР" Е АБСОЛЮТНО НЕНУЖЕН!!! Аз от 15 години живея там, където живея :) и трябва да ви кажа, че задръствания почнаха да се образуват, чак СЛЕД като го сложиха. А сега, моля ви се, гледам, че са ТУРИЛИ (с извинение) и нкв светофар на кръстовището на "Сребърна" с ул "Козяк". Ужас и безумие!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Точно там, са сложили и едно ел.табло, което ти засича и изписва скоростта с която се движиш-гледах го янколко пъти като пътувах с А83 от бул.Гоце Делчев посока Хладилника.

Иначе колкото и да съм твърдо ЗА тези колчета, не отричам, че преди да ги сложат задръстването беше по-малко защото се редяха в двете ленти, а сега имат само една за ляв завой. Можеше просто колчетата да се сложат малко по-вдясно, така че да има две ленти за ляв завой. Все пак ул.Сребърна и бул.Гоце Делчев са като заметсник на околовръстното.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Когато има една лента, трябва колите да са в една лента, дори и да е по-дълго чакането. Пререждането, бутането и т.н. само изнервят шофьорите и ги озлобяват един към друг, а по неопитните даже се стресират. А всъщност в София даже няма чак толкова коли , поне спрямо други градове. Просто тук движението е изключително бавно и хаотично - в западна европа отдавна са се научили, че като има много коли , за да няма трафик са важни само две неща
1. всички да спазват правилата, защото добри или лоши те създават ред и позволяват да се случи номер 2
2. а именно - всички да карат бързо и с еднаква скорост. На запад като светне зелено всички бързо ускоряват и карат заедно примерно с 60 докато не стигнат друго червено където заедно спират. Тук един тръгва веднага със свистене на гуми, друг се заблеял и се мотае, на трети му изгасне колата, четвърти нещо друго. Между светофарите един кара с 80, друг с 50, трети с 30. Затуй и 5 коли да има в БГ и става задръстване