Доклокото разбирам точно в това се състои смисъла на тези разделителни колчета - насила (а не чрез страх от закона) да накарат шофьорите да спазват лентите. И понеже по едно от най-невралгичните места за ГТ - бус ленатата по Цариградско към Орлов мост не се предприема нищо затова бе и моето предложение. Вярно е че престрояването на автобусите ще е проблемно, но то и сега си е така - А76 след спирката на полиграфията и в момента се ръчка в двете колони автомобили чакащи в задръстването.
Разликата би била единствено за шофьорите на колите, които рискуват да карат в БУС ленатата. И като ги причака един КАТ-аджия накрая съм сигурен че за няколко дена нещата ще влезат в релси. Сега текста в Закона за движение по пътищата забраняващ движение в БУС лентите се използва единствено ако има ПТП с кола.
Друг мит, който същестгвува за използването на БУС лената от колите е този, че така се повишава съвкупната пропусквателна способност на кръстовището. Което също не е вярно, защото БУС лената свършва далеч преди него и единствената полза остава пререждането от страна на по-нахалните шофьори