Author Topic: Разделителните колчета на кръстовищата  (Read 41862 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
2. а именно - всички да карат бързо и с еднаква скорост. На запад като светне зелено всички бързо ускоряват и карат заедно примерно с 60 докато не стигнат друго червено където заедно спират. Тук един тръгва веднага със свистене на гуми, друг се заблеял и се мотае, на трети му изгасне колата, четвърти нещо друго. Между светофарите един кара с 80, друг с 50, трети с 30. Затуй и 5 коли да има в БГ и става задръстване

Това е така и не е така.
Ще предам мнението на един немски колега с голям шофьорски стаж из цяла Европа. Колкото и фрапантно да звучи той много пъти е казвал че в България и Румъния се кара по-добре отколкото в Германия. Защото хората внимават един за друг, докато в Германия ако направиш някаква грешка ще те отнесат без да се замислят
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Внимават, защото в този хаос нема как да не внимаваш. Но когато всички спазват елементарни правила то няма нужда толкова да внимаваш - всичко става с лекота. Първият път като карах в Будапеща не успявах да се движа с трафика, после като свикнеш и виждаш колко хубаво работи всичко - при много повече коли и също толкова тесни улици като тук, там 10 км през града се минават с пъти по-бързо, дори в пиков час. Да не говорим вече за Германия, Холандия и т.н. В южните държави не съм карал, но наблюденията ми се че там са по-като нас :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
То за това сигурно на някои големи булеварди си има знак с преполъчителна скорост-например по бул.Александър Малинов е 35 км/час. Вместо един да изпреварва, друг да се бави, ако карат заедно с 35 км/час може би ще има ефект. Някъде другаде гледах, ама немога сега да се сетя на кой булевард имаше препоръчителна 30 км/час.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Първо искам да кажа, че това е един от най-интересните и полезни форуми, които съм срещал. :)

Не мога да не коментирам тази тема, защото живея на самия бул. "Гоце Делчев". Движението на цялото т-образно кръстовище е толкова зле организирано, че просто плаче за промяна. Лошо са настроени фазите на светофара, които по-скоро затрудняват градския транспорт, отколкото да му помагат. Единствено 83 печели от десния завой на светофара в посока Хладилника, и то само ако няма задрсътване. В обратната посока губи много време при левия завой, а 74/76/тб8 губят изключително много време за левия завой в посока Центъра (точно затова те правят нарушение). Режимът на светофара може да се оптимизира и за идващите от бул "П. Ю. Тодоров", като се добави още една зелена фаза за десния завой.

Трябва да ви кажа, че до преди 2-3 години режимът на светофара беше различен! И ми се струва, че беше по-добър за трафика (и особено за ГТ). Даже първия път като минах с колата, не знаех, че са го сменили и понеже не вярвах на очите си, :) смело си потеглих на червено и за малко да катастрофирам. :)

Да кажа няколко думи и за колците. По принцип горещо одобрявам подобен род мерки, защото в София цари хаос в движението. Но ми се струва, че в случая погрешно е избрано мястото, откъдето да се започне с въвеждането на ред. По мои наблюдения много повече коли от ул "Сребърна" завиват наляво вместо да продължат направо. И не виждам защо им се пречи на хората да си правят ляв завой от две ленти, при положение че бул "Гоце Делчев" спокойно поема колите от двете ленти и по никакъв начин не се забавя движението. Да не говорим, че 83 винаги завиваше от "грешната" лента и сега колците го забавят допълнително...

И накрая искам да кажа, че е безумие да се слагат светофари на всяка крачка, защото те само допълнително натоварват движението. Не може на всяка глуха уличка да се слага светофар- има си знаци "път с предимство" и "път без предимство", които вършат отлична работа. В тази връзка- СВЕТОФАРЪТ на УЛ "СРЕБЪРНА" и УЛ. "ЛУИ АЙЕР" Е АБСОЛЮТНО НЕНУЖЕН!!! Аз от 15 години живея там, където живея :) и трябва да ви кажа, че задръствания почнаха да се образуват, чак СЛЕД като го сложиха. А сега, моля ви се, гледам, че са ТУРИЛИ (с извинение) и нкв светофар на кръстовището на "Сребърна" с ул "Козяк". Ужас и безумие!

Светофарът на Козяк е колкото полезен, толкова и вреден. По Козяк ставаха огромни задръствания а на самото кръстовище често имаше ПТП-та - изнервени да се включат по Сребърна или засичат, или навлизат в насрещната лента. Този на Луи Айер прави повече проблеми, отколкото решава.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
То за това сигурно на някои големи булеварди си има знак с преполъчителна скорост-например по бул.Александър Малинов е 35 км/час. Вместо един да изпреварва, друг да се бави, ако карат заедно с 35 км/час може би ще има ефект. Някъде другаде гледах, ама немога сега да се сетя на кой булевард имаше препоръчителна 30 км/час.
На доста булеварди с много светофари има такива табели, но какъв е ефекта(примерно по Малинов), когато си се движиш с 35 км/ч и пред теб автобуса спре на спирката, без да влезе в джоба? Спираш и ти, и всички зад теб и ето ти пак задръстване.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
А автобуса не спира в джоба защото някой реши да се строи мол на спирката, като табела за паркинг (такъв има) липсва и на никой не му се занимава и остава таралясника в джоба

Като цяло ако се използва пълната пропускливост на булевардите положението ще е по-добро

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Като цяло ако се използва пълната пропускливост на булевардите положението ще е по-добро

На същото мнение съм. Това важи особено за бул. По центъра - Стамболийски, Ботев Мария Луиза и др.
Относно колчетата мисля че може да се изпробва да се сложат напролет такива по бус-лентата на Цариградско посока Орлов мост. Например от Яворов до спирката на полиграфията. И сле това в последните 50-60м преди сирката на Орлов мост.
Ако някой се изкуши да влезе още от началото на БУС лената спокойно един полицай може да го причака от другия край, като той просто няма къде да избяга.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
По Цариградско може да се експериментира единствено в отсечката БТА-Орлов мости то на няколко стотин метра след БТА, т.к. е масово явление тролеите да не се прибират напълно в джобовете и при едно евентуално отделяне на бус лентата с колчета това ще предизвика опашки от автобуси,които да чакат зад неприбралото се возило

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
тролеите да не се прибират напълно в джобовете и при едно евентуално отделяне на бус лентата с колчета това ще предизвика опашки от автобуси,които да чакат зад неприбралото се возило

A сега все едно рейсовете не чакат в безкрайната колона автомобили в БУС лентата. Вярно е че тролеите не спират в джоба, но е редно наред с възпитанието на шофьорите на колите да се приложи такова и върху шофьорите от ГТ.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Например от Яворов до спирката на полиграфията.
2. И сле това в последните 50-60м преди сирката на Орлов мост.
1. В голяма част от отсечката лентата не е БУС, а излизаща за локала към БТА и ускорителна за идващите от ТВ кула и после от Румънското посолство.
2. В тази отсечка, че даже и много по-рано от нея А76, 114, 204 и 604 се престрояват за ляв завой на Орлов мост.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 просто трябва да има фуражка и да сурвака народа в бус лентата. И ако има пропуснати, те да получават честитка със снимка по пощата :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
1. В голяма част от отсечката лентата не е БУС, а излизаща за локала към БТА и ускорителна за идващите от ТВ кула и после от Румънското посолство.
2. В тази отсечка, че даже и много по-рано от нея А76, 114, 204 и 604 се престрояват за ляв завой на Орлов мост.
1.Taка де, колчетатата ще са само където има бус лента - около 180 м вкл спирката мерено с Гугъл Ърт
2. Оставя се едно разтояние от около 250м за престрояване на автобусите и още толкова пак с колчета
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1.Taка де, колчетатата ще са само където има бус лента - около 180 м вкл спирката мерено с Гугъл Ърт
2. Оставя се едно разтояние от около 250м за престрояване на автобусите и още толкова пак с колчета
Няма смисъл да търсиш от 10 кладенеца вода. Просто мястото не е подходящо за подобна хоризонтална маркировка, а излизането на автобусите от някакво прозорче е ужасно опасно и контраефективно.
Безсмислено е да се разсъждава фуражково - ние да заградим кое-що, пък задръстванията кучета ги яли. Хората са измислили евтина и проста схема, както каза Боро - камери, разпознаване на номера и честитки. Само ние не си оправихме нормативната база в това отношение. Ние тук няма да открием топлата вода с неадекватен хардуер, примерно пиломатите по Графа (давам го като пример, обсъждането е в друга тема).
Идеята в най-чист вид работи в казуси като пред УНСС и може да се разшири за повечето булеварди с едно платно и по 2-3 ленти във всяка посока.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Доклокото разбирам точно в това се състои смисъла на тези разделителни колчета - насила (а не чрез страх от закона) да накарат шофьорите да спазват лентите. И понеже по едно от най-невралгичните места за ГТ - бус ленатата по Цариградско към Орлов мост не се предприема нищо затова бе и моето предложение. Вярно е че престрояването на автобусите ще е проблемно, но то и сега си е така - А76 след спирката на полиграфията и в момента се ръчка в двете колони автомобили чакащи в задръстването.
Разликата би била единствено за шофьорите на колите, които рискуват да карат в БУС ленатата. И като ги причака един КАТ-аджия накрая съм сигурен че за няколко дена нещата ще влезат в релси. Сега текста в Закона за движение по пътищата забраняващ движение в БУС лентите се използва единствено ако има ПТП с кола.

Друг мит, който същестгвува за използването на БУС лената от колите е този, че така се повишава съвкупната пропусквателна способност на кръстовището. Което също не е вярно, защото БУС лената свършва далеч преди него и единствената полза остава пререждането от страна на по-нахалните шофьори
« Last Edit: 21.11.2008, 08:07:36 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Аз съм твърдо ЗА да се преградят БУС-лентите с колчета. Както по Цариградско, така и по бул.България и по бул.Цвятко Радойнов. Точно това е решението на проблема-така автобусите ще пътуват доста по-бързо и няма да се набутват в задръстванията. А завиването на 76, 204 и 604 може да се реши по много лесен начин-ами прави се отделна секция на светофара за бус-лентата и като дойде автобуса си натиска копче на дистанционно и си завива наляво.
бус-лента може да се построи и по бул.Евлоги Георгиев-място има достатъчно, като пак с отделна секция на светофарите за автобусите. Така ще се осигури бързо придвижване до Младост и Дружба и за 20-25 мин.ще се стига зо Центъра.
Също така с такива колчета трябва да се преградят и релсите по бул.Христо Ботев и Черни Връх-така на трамвая няма да ме су пречкат и ще се движи бързо и винаги навреме. Дори може и с 60 ком/час да се движи насред центъра, като няма кой да му се пречка няма проблем. Ще бъде осигурено бързо и удобно придвижване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
така и по бул.България
По бул. България няма и не може да има бус-ленти, слава Богу тъпият опит беше навреме стопиран. Хайде без бус-екстремизъм! Виждате много добре какво става на България, като се затвори една лента. Това за трамвайните трасета е меко казано, глупаво. Специално на Хр.Ботев да бяха ги направили вдясно, но не би!
Посочи ми европейска столица, където БУС-лентите да са твърдо разделени от другите еднопосочни!
« Last Edit: 20.11.2008, 23:18:41 by blagun »

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote

Посочи ми европейска столица, където БУС-лентите да са твърдо разделени от другите еднопосочни!
Благуне, а ти ми посочи друга европейска столица, където толкова да не се спазва правилника колкото при нас.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Благуне, а ти ми посочи друга европейска столица, където толкова да не се спазва правилника колкото при нас.
Всички на юг от Алпите - Рим, Атина, също и нестолици като Флоренция, Солун, Марсилия, да не говорим за Неапол. Парижан(к)ите също са далеч от стриктността.
Сетих се още нещо за колчета - в малките улички на Мадрид няма знаци и паяци - там всичките тротоари са оградени с колчета, пък който иска - нека си паркира на тротоара!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Определено от изброените столици нито една не може да ни съперничи.   
The Grand Tour

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Определено никакви колчета няма да оправят положението. Камери, честитки и невъзможнсот да си платиш общиснкте данъци докато не си платиш глобата :). Пък и ако чакаш една стабилна лихва с по 10% на месец да кажем :). Снимката с камерата не можеш да я обжалваш като акта.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я