Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 137007 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #140 on: 16.04.2019, 21:00:20 »
Това мяза на жепейските блокове срещу Първа Раб. болница и седма поликлиника....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #141 on: 16.04.2019, 21:06:05 »
Точно там е. 1954. Блоковете са построени предната година.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #142 on: 17.04.2019, 01:48:28 »
Никога, ама никога нямаше да позная местото. Да разбираме ли, че тогава булевардът се е казвал Ломско шосе или е някаква грешка? Не знам коя година го преименуват на Георги Димитров.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #143 on: 17.04.2019, 09:20:59 »
Вероятно след Опълченска се е казвал така. Тогава не е имало надлез Надежда и бул. Рожен към Илиянци, т.е. е бил изходен само в посока Лом. После вече след Триъгълника булевардът е кр стен Станке Димитров.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #144 on: 17.04.2019, 10:20:30 »
Мисля, че още от чупката при гарата е ставал Ломско шосе. По картите информацията е противоречива - на места няма нищо, на други пише Мария Луиза/Г. Димитров. На доста места съм го срещал тази част да си я водят Ломско шосе още отпреди войната.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #145 on: 17.04.2019, 21:54:20 »
На една моя доста изпокъсана карта от 1966-а, участъка от чупката при гарата до сегашния надлез не е обозначен, предполагам, трябва да се подразбира Георги Димитров. Участъка от сегашния надлез до Хан Кубрат е обозначен като Лев Толстой. След това булевардът продължава като Станке Димитров. Не се сещам точно откъде продължава като Ломско шосе.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #146 on: 17.04.2019, 23:00:50 »
Имам въпрос. Къде е било обръщалото на трамваи 4 и 11 до пускането на трамвайното движение по бул. Овча Купел през 1987?  За съжаление, гореспоменатата карта от 1966-а е доста съдрана и захабена. Освен това, като много малък съм си драскал по нея и на места е доста неясна. Виждам, че ТМ4 не завива по Константин Величков (тогава трамвайно движение по него няма), а продължава по Стамболийски заедно с ТМ10 и 11 (не се сещам дали нямаше още една линия). После, не съм сигурен, но ми се струва, че е по днешния Алеко Туранджа (или около), 4 и 11 се отклоняват, включват се по Комунстически Манифест. Обръщалото, доколкото мога да видя е някъде при прелеза при Вардар, където през осемдесетте стана тежката катастрофа с ТМ4 и локомотив серия 55. Всъщност, отдавна не съм я гледал тая карта, някъде съм я забутал, та за някои работи вероятно ме лъже паметта.
Нация от лошо гледащи директори

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #147 on: 17.04.2019, 23:21:38 »
Преди банята в Овча Купел,  някъде точно след като започваше ул. Обиколна ако не се лъжа. До преди няколко години дори стълбовете и част от релсите си седяха, макар и релсите да бяха засипани с пръст, но си личеше. Не съм минавал скоро оттам, нищо чудно терена още да седи празен и под прахта и релсите още да си седят. Ако терена още си е техен може би не е трябвало да махат мрежата и да вадят релсите за да може да се ползва при ремонт, или да въртят там закъснели трамваи.
« Last Edit: 17.04.2019, 23:26:49 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #148 on: 17.04.2019, 23:28:04 »
Точно на кръстовището с Президент Линкълн е било обръщалото. Там, където трасето преминава от едната страна на булеварда в другата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #149 on: 17.04.2019, 23:34:24 »
Именно, иначе до 1970-та трамваят е продължавал по Стамболийски, след което по Алеко Туранджа, покрай Тина Киркова.
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #150 on: 18.04.2019, 15:27:07 »
Дори преди разкопките за метрото ,преди година още стояха парчета релси. Там съм подкарал за пръв път трамвай , през 1986 -та .

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #151 on: 19.04.2019, 14:41:52 »
Карта за градския транспорт на композитора Петко Стайнов. Вижда се маршрутната схема. Подписите на тогавашния директор Кайраков и на тогавашния кмет ген. Владимир Вазов.

Ето и още една карта, но само за една линия.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #152 on: 19.04.2019, 15:24:38 »
Много интересно са отбелязвали маршрутите, за които важи картата.

Между другото се чудих какво имат предвид под отсечката ЖП-училище, Ал. Болница, излизаща на Тотлебен. Може е би е малко неточно обозначено, би трябвало да се има предвид отсечката между кръстовището на Витошка и Скобелев до Иван Вазов.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #153 on: 19.04.2019, 22:40:46 »
Грешка в картата е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #154 on: 21.04.2019, 22:46:20 »
По всичко изглежда, че колелото е строено в самото начало с останалата част от линията до Дървеница. Снимката е от 1973, колелото е построено вече

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #155 on: 21.04.2019, 22:51:28 »
Интересното за това трасе е, че е строено с релси втора употреба. Явно още като сравнително ново е било в лошо състояние.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #156 on: 22.04.2019, 00:20:38 »
Явно още като сравнително ново е било в лошо състояние.
Едва ли е било толкова брутално криво в завоя. По-скоро е сканирана нагъната снимка. Бордюрът има абсурден вид.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #157 on: 22.04.2019, 09:59:58 »
По-скоро е снимано от Перник.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #158 on: 24.04.2019, 22:34:52 »
На две неща не съм виждал снимки до сега. Самото колело на Христо Ясенов и старото колело на Семинарията.
А тук с малко въображение се вижда и колелото при Хемус. Бая дървета са унищожили през 80-те.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #159 on: 25.04.2019, 00:32:51 »
Тази снимка трябва да е от началото на 1970-те, преди началото на строежа на НДК. Вижда се май гара Перловец, там където ще се изгради бул. България след няколко години. Хотелът трябва да е чисто нов, до него има спрял автобус от 1950-те години. Наистина колелото не се вижда, можем само да си представим, че е някъде из дърветата в ляво, където ще бъде бул. Арсеналски.