Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 137002 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #80 on: 01.02.2018, 13:59:13 »
Така е,но някогашната спирка "Метростанция 2" беше на различно място от сегашната.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #81 on: 01.02.2018, 14:07:22 »
Не. Спирка Метростанция 2 е сегашната бул. Джавахрлал Неру. Спирка МС Люлин е наследник на спирка бул. Кр. Пресня, която беше на светофара при завоя към Панчо Владигеров. При пускането на метрото същата бе изместена назад при входа на метростанцията и преименувана.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #82 on: 18.02.2018, 11:35:39 »
Странно че през 80те години не е планиран трамвай по Вазов. Тъкмо тогава започва да расте новият квартал Левски, предназначен за работещи в Кремиковци. Трасето по Вазов се появява чак в ОУП 2009 преди решението за МД3.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #83 on: 18.02.2018, 12:53:48 »
Зелената ивица по средата на Ботевградско шосе е предвидена за бъдещо удължаване на 22. Проблемът е бил дългият период на строителство на Ботевградско и осъзнаването на грешката Кремиковци през 80-те.
The Grand Tour

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #84 on: 18.02.2018, 20:22:24 »
Няма логика - не е било планирано удължаване на ТМ22, а метро до Кремиковци. Мисълта ми не беше за комбината, а за квартал Левски, който е построен за нуждите на кремиковски служители. Странно че по онова време не е заложен трамвай по Вазов.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #85 on: 18.02.2018, 22:03:51 »
Напротив, точно трамваят е трябвало да стига до Кремиковци - затова е огромната зелена полоса от днешната станция Изток плътно до Интститута по металознание.
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #86 on: 19.02.2018, 11:02:48 »
Каква зелена полоса може да има там след като Института е на Шипченски проход, а от Ботевградкско ги дели цял един жп възел.
МД3 е трябвало да заеме мястото на трамвайното трасе по Ботевградско. Така че плановете са били по-скоро за метро до Кремиковци отколкото за трамвай.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #87 on: 19.02.2018, 12:24:49 »
Няма логика - не е било планирано удължаване на ТМ22, а метро до Кремиковци.
Когато правеха Ботевградско в сегашния му формат, Метролиния 3 все още беше предвидена по/под него. Пренасочването на метрото под Владимир Вазов се случи доста скоро - виж темите в раздела Метролиния 3. Дали и кога градът ще тръгне в посока Враждебна-Челопечене и т.н., е трудно да се предвиди (близостта до летищната писта е сериозен минус). При всички случаи Метролиния 3 е отворена за удължаване.
Владимир Вазов не е планиран за метро, може би защото жилищните комплекси са сравнително отдалечени от булеварда-ос. А и явно не е била замисляна голяма панелна експанзия в тази посока: кремиковски блокове има в Младост-4, в Дружбите, в Христо Смирненски и т.н., така че не имало проекти за сателитен "городок" по съветски почин (визирам злополучно известния Припят), в който да се концентрират всички арбайтери в комбината. Иначе щяха да изграждат городока още от 60-те.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #88 on: 19.02.2018, 12:29:50 »
Да, помня пренасочването на МД3 към Вазов. Преди това в ОУП 2009 при старото трасе на МД3, беше планиран трамвай по Вазов. Просто преди време дочух от едни колеги че Левски-В и Г са били проектирани с мисъл да бъдат заселени предимно с кремиковски. Затова се чудих защо не са предвидили пряка връзка на тези квартали с комбината, защото Ботевградско е отдалечено от тях.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #89 on: 20.02.2018, 10:56:47 »
Напротив, точно трамваят е трябвало да стига до Кремиковци - затова е огромната зелена полоса от днешната станция Изток плътно до Интститута по металознание.
Не иститута по металознание а института по Черна металургия който се намира след Ботунец на разклона за комбината. При построяването на пътя имаме разделителна зелена ивица която първоначално е предидена за трамвай за там. По късно е мислено в перспектива метрото да стигне до комбината Кремиковци, но някакви конкретни планове как да стигне дотам не е имало дали подземно или надземно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #90 on: 20.02.2018, 11:31:04 »
Е то ясно че надземно, посредата на булеварда. Трябва някой да е малоемен, за да прокопава тунел под полето  :D при все че всичко наоколо е празно и има чисто празна ивица посредата на булеварда. Макар че според мен по-правилно е линията да е от едната страна на булеварда, вместо посредата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #91 on: 21.02.2018, 18:08:40 »
От едната страна на Челопешко Шосе е Челопечене, от другата има промишлено строителство и няма как да се построи трамвайно трасе от едната страна. :rolleyes: При сегашното намаляване на населението в район Кремиковци и  фалита на комбината пътникопотоците са твърде малки за да е оправдано изграждането на релсов транспорт и надали ще нарастнат сериозно в близко бъдеще. :rolleyes:

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #92 on: 21.02.2018, 18:16:41 »
А ти къде прочете ,че ще се строи трамвайно трасе?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #93 on: 21.02.2018, 18:30:06 »
Той не чете, само пише. Мненията се генерират в псевдо случайна поредица и са в резултат от написана ключова дума в нечие мнение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #94 on: 21.02.2018, 20:43:03 »
Шегата настрана, но май си прав. Днес мисля че го засякох в dnes.bg, там пише с псевдоним "vlady" и стилът е много подобен на този тук, все едно пише някакъв робот, който не разбира съвсем какво са му казали  :laugh: .

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #95 on: 04.04.2018, 19:42:51 »
Извинете,какво означава СТЗ?

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #96 on: 04.04.2018, 20:11:02 »
Силнотоков завод Васил Коларов.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #97 on: 22.05.2018, 17:46:46 »
Извинете,през коя година е закрито трамвайното трасе по бул.Ал.Стамболийски(от пл.Св.Неделя до пл.Възраждане)?

Offline Trams13

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
  • Т6М-400(София 100) Трамвайни Линии 4,8,11,13,15,19
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #98 on: 22.05.2018, 18:39:00 »
 :arrow:
« Last Edit: 09.09.2019, 12:05:32 by Trams13 »
Градският транспорт,често и ежедневно ще си остане за мен-Удоволетворение,Наслада,Задоволяване на Света ! 5000 мои Фотографии,Снимки във https://flic.kr/ps/3xWSX6 и GTSofia.info ИСТИНАТА!Притежавам,имам 205 000 билети Център за Градска Мобилност ЕООД/Софийския Метрополитен ЕАД! Уважавам сайта Sofiatransport транспортна бази данни! Който пръв се ориентира той пръв Просперирa!

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #99 on: 22.05.2018, 18:56:33 »
По каква причина е била закрита трамвайна линия 21 през 2002г.?
« Last Edit: 25.05.2018, 00:37:17 by Трамвай 17 »