Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 27678 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2658
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #160 on: 03.05.2019, 17:17:05 »
Още малко снимки от delcampe.net . Не се продават скъпо. Ако някой има желание да ги откупи и сканира във висока резолюция за всички ни - ще сме му благодарни :)

Някои от тези снимки е възможно да са били пускани и преди.

А защо пред СУ е имало трамваи, а сега има само тролейбусни линиии? Нали някогашната сграда просто е разширена до сегашния и вид. Ако не се лъжа най-близката трамвайна линия до СУ е при паметника Левски?!

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5730
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #161 on: 03.05.2019, 17:33:21 »
Така е преценено през социализма. Първоначално изчезват линиите по Цар Освободител през центъра до СУ и те са захранени от бул. Дондуков.  До лятото на 89-та година се обслужват участъците с теснорелсови трамваи към Подуяне - линия 3 и към обръщалото на Гео Милев по Шипченски проход - линия 4. След това частта с трамвая от Паметника Левски до Иван Асен е отрязана и не се ползва, заради прокарването на нормалното междурелсие. При прокарването на етапи на нормалното междурелсие от депо Искър към центъра има обещание да се прокара нормалнорелсов трамвай по Иван Асен (за да замести линия 4 в този участък), който в едноколовозно трасе в локалното на Цар Освободител да достига СУ. Панелите в това локално даже са поставени. Но по Иван Асен нищо не е построено. Накратко това е историята. Нека някой да допълни или поправи, ако съм допуснал грешка или изтървал нещо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #162 on: 03.05.2019, 18:22:13 »
Още 88-а година, когато широкият трамвай стигна до Подуене, отрязаха четворката и десетката до ж.к. Яворов - колелото беше малко преди Румънското посолство. Даже при Ректората правеха ремонт - баща ми се възмущаваше (тогава работеше в Инжстрой и редовно ходеха по обектите да ремонтират аварирала техника), че сега го правят, пък догодина пак ще го развалят....Така и стана лятото на 89-та, след ремонта на Заимов (Мадрид), 20-ката почна да върти на Паметника Левски, заедно с тройката и четворката, а десетката още тогава я отрязаха до Младежкия театър. Иначе тройката още 86-та година го махнаха от Паметника и го прекараха по Бирюзьов (Дондуков) и Димитър Полянов (Кракра), само в посока Ректората трамваите останаха временно оттам. Просто бяха решили, че оттам трамвай няма да минава заради задръстванията, които ставаха, осигурявайки така още по една лента в посока....По Иван Асен 2-ри поводът беше, че имало много блъснати деца особено в тесния участък преди Орлов Мост - изскачали от входовете на сградите и директно се забивали в трамвайите. А действителната причина - един голям партиец, който живее там - композиторът Георги Костов, от когото цялата Музикална Академия беше пропищяла, много му били дрънчали трамваите на главата. Същият този Георги Костов беше министър на културата по времето на Жан Виденов и замалко да събори камбаните "Знаме на мира", бяха ги взели всичките и откарали незнайно къде.....
« Last Edit: 03.05.2019, 18:29:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8448
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #163 on: 03.05.2019, 19:17:59 »
Още 88-а година, когато широкият трамвай стигна до Подуене, отрязаха четворката и десетката до ж.к. Яворов - колелото беше малко преди Румънското посолство.
Тук си в голяма грешка .Колелото на Ситняково го демонтираха още след като разкопаха пред Румънското. Изкопите бяха изключително дълбоки . Не знам защо са били толкова дълбоки, вероятно за подлеза на Черковна . 4 въртеше на Паметника Левски а 3 и 10 на Подуене . Колелото на 20 беше в градинката - https://www.google.bg/maps/place/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%BA%D0%B0+%E2%80%9E%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0+%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D1%83%D1%8F%D0%BD%D0%B5%E2%80%9C/@42.6961266,23.355187,49a,58.7y,255.79h,47.75t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40aa8585e6c5da4f:0xde5b01335a624aef!8m2!3d42.6969012!4d23.3547546?hl=bg

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #164 on: 03.05.2019, 20:03:52 »
По едно време 10-тката въртеше на Подуене, но за много кратко. Изкопите са били дълбоки точно заради подлезите. Но точно по това време подпукаха и Заимов от Паметника до Подуене - баща ми все там го мотаеха - почнаха есента на 88-а година, 213 и 313 ги прекараха през Ситняково, после лятото на 89-та, когато ремонтът приключи, 313 го оставиха оттам за постоянно...Следващият предвиден огромен ремонт беше Подуене и Ботевградско шосе, който знаете се проточи повече от пет години. Подуене беше едно от местенцата, където при тогавашния недостиг на коли редовно си имаше огромни задръствания......89-та година пък, точно преди промените, подбараха тунелите под надлез Надежда около Триъгълника, до Месарницата - трамваите ги възстановиха два дена след пленума на 10-ти ноември. Също правеха голям ремонт и на Цариградско, както и на пистата на летището.....самолетите бяха от/до Пловдив....
« Last Edit: 03.05.2019, 20:07:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2766
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #165 on: 03.05.2019, 23:35:44 »
По едно време 10-тката въртеше на Подуене, но за много кратко. Изкопите са били дълбоки точно заради подлезите. Но точно по това време подпукаха и Заимов от Паметника до Подуене - баща ми все там го мотаеха - почнаха есента на 88-а година, 213 и 313 ги прекараха през Ситняково, после лятото на 89-та, когато ремонтът приключи, 313 го оставиха оттам за постоянно...Следващият предвиден огромен ремонт беше Подуене и Ботевградско шосе, който знаете се проточи повече от пет години. Подуене беше едно от местенцата, където при тогавашния недостиг на коли редовно си имаше огромни задръствания......89-та година пък, точно преди промените, подбараха тунелите под надлез Надежда около Триъгълника, до Месарницата - трамваите ги възстановиха два дена след пленума на 10-ти ноември. Също правеха голям ремонт и на Цариградско, както и на пистата на летището.....самолетите бяха от/до Пловдив....


Добре,
Дайте със задружни усилия да сглобим цялата картинка около развитието на тм.3, 4, 10, 20 и 22.
Сложил съм въпросителни, където имам нужда от помощ.

На 9.9.1987 откриват тм.20 до Гео Милев, където прави връзка с 4 и 10.
Не знам колко време е такава конфигурацията, но относително скоро след това (кога?) започва строежът на трасето от Г.Милев
до гара Подуяне. 4 и 10 са скъсени (до Рум.п-во или до пам.Левски и гара Подуяне ?) и някъде около 1988 (кога точно?) 20 достига до
гара Подуяне, където (вероятно за кратко) прави връзка с тм.3.
От есента на 1988 започва ремонтът на Заимов и 3 и 4 остават до пам. Левски, а 10 до Мл. Театър (правилно ли е?) и през лятото на 1989,
тм.20 достига до пам.Левски, където прави връзка с 3 и 4.
През 1992 (или 1993 ?) започва реконструкцията по Дондуков и съответно 3 и 4 са скъсени до Мл.Театър, а 10 е преместен до н-з Надежда,
за да не се струпват прекалено много линии.
В началото на 1993 (кога точно ?) е открито нормалнорелсовото трасе и тм.20 достига до Мл. Театър.
На 15.9.1995 са пуснати 21 и 22.
Нататък вече е ясно.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8410
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #166 on: 04.05.2019, 00:05:19 »
След спирането на 4 и 10 до Гео Милев, реално се закрива трамвайното движение по Иван Асен II.
След удължението на 20 до Пам. Левски, 10 остана до Мл. театър.
По спомен връзката на 20 и 3 на Подуяне не беше за много кратко.
Имам ясни спомени за Т6Б5 на колелото на Подуяне, тоест удължението към Пам. Левски е било най-рано късната есен на 1989, но по-скоро пролетта на 1990.
Реално връзка с 20 винаги са правели не повече от две теснорелсови линии - 4 и 10 на Гео Милев, 3 и 10 на Подуяне, 3 и 4 на Пам. Левски, 3 и 4 на Мл. театър.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2766
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #167 on: 04.05.2019, 00:35:19 »
След спирането на 4 и 10 до Гео Милев, реално се закрива трамвайното движение по Иван Асен II.
След удължението на 20 до Пам. Левски, 10 остана до Мл. театър.
По спомен връзката на 20 и 3 на Подуяне не беше за много кратко.
Имам ясни спомени за Т6Б5 на колелото на Подуяне, тоест удължението към Пам. Левски е било най-рано късната есен на 1989, но по-скоро пролетта на 1990.
Реално връзка с 20 винаги са правели не повече от две теснорелсови линии - 4 и 10 на Гео Милев, 3 и 10 на Подуяне, 3 и 4 на Пам. Левски, 3 и 4 на Мл. театър.
За съжаление, не откривам отговор на нито един от шестте въпроса, които поставих :)

На трамвай 20, тръгващ от пам. Левски съм се возил и аз и даже помня как някой дръпна аварийната спирачка и всички се озовахме на пода, един върху друг. Това, разбира се, също не помага по темата :)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #168 on: 04.05.2019, 02:18:00 »
По едно време 10-тката въртеше на Подуене, но за много кратко. Изкопите са били дълбоки точно заради подлезите. Но точно по това време подпукаха и Заимов от Паметника до Подуене - баща ми все там го мотаеха - почнаха есента на 88-а година, 213 и 313 ги прекараха през Ситняково, после лятото на 89-та, когато ремонтът приключи, 313 го оставиха оттам за постоянно...Следващият предвиден огромен ремонт беше Подуене и Ботевградско шосе, който знаете се проточи повече от пет години. Подуене беше едно от местенцата, където при тогавашния недостиг на коли редовно си имаше огромни задръствания......89-та година пък, точно преди промените, подбараха тунелите под надлез Надежда около Триъгълника, до Месарницата - трамваите ги възстановиха два дена след пленума на 10-ти ноември. Също правеха голям ремонт и на Цариградско, както и на пистата на летището.....самолетите бяха от/до Пловдив....


Добре,
Дайте със задружни усилия да сглобим цялата картинка около развитието на тм.3, 4, 10, 20 и 22.
Сложил съм въпросителни, където имам нужда от помощ.

На 9.9.1987 откриват тм.20 до Гео Милев, където прави връзка с 4 и 10.
Не знам колко време е такава конфигурацията, но относително скоро след това (кога?) започва строежът на трасето от Г.Милев
до гара Подуяне. 4 и 10 са скъсени (до Рум.п-во или до пам.Левски и гара Подуяне ?) и някъде около 1988 (кога точно?) 20 достига до
гара Подуяне, където (вероятно за кратко) прави връзка с тм.3.
От есента на 1988 започва ремонтът на Заимов и 3 и 4 остават до пам. Левски, а 10 до Мл. Театър (правилно ли е?) и през лятото на 1989,
тм.20 достига до пам.Левски, където прави връзка с 3 и 4.
През 1992 (или 1993 ?) започва реконструкцията по Дондуков и съответно 3 и 4 са скъсени до Мл.Театър, а 10 е преместен до н-з Надежда,
за да не се струпват прекалено много линии.
В началото на 1993 (кога точно ?) е открито нормалнорелсовото трасе и тм.20 достига до Мл. Театър.
На 15.9.1995 са пуснати 21 и 22.
Нататък вече е ясно.
1. Вярно. Трасето до гара Подуене, по Чапаев (Шипченски проход), заедно с ремонта на Христо Кабакчиев (Ситняково) се прави през 1988-а и е открито някъде през лятото, точна дата не мога да кажа. Тогава тройката и десетката са до гара Подуене, а четворката - не знам, вероятно вече е била скъсена...но е факт, че ремонтираха линията в локалното до Университета, когато завършваха подлеза, пуснаха трамвая, но много скоро го развалиха окончателно...Баща ми казваше "Защо сега го правят, като след по-малко от година пак ще го развалят?
2. Ремонтът на Заимов започна есента на 88-а, трамваите не знам докъде са били по време на самия ремонт...
3. Вярно - през лятото на 89-та, след като приключи ремонта, 20-ката беше до Паметника Левски (все още изцяло с T6MД-1000, чешките почнаха да идват малко по-късно есента, месец преди 10-ти ноември), 3 и 4 дотам, а 10-тката - до Младежкия.....Колелото на Подуене в градинката си го имаше, нищо че 20-ката вече беше удължена.
4. През 92-ра и 93-та - вярно е, 20-ката тръгна до Младежкия ноември или декември 92-ра, не мога да си спомня...10-тката вече беше до надлеза.
5. За 21 и 22 е точно така.

« Last Edit: 04.05.2019, 02:26:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2766
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #169 on: 04.05.2019, 23:21:50 »
IKAR, на база на информацията, която даваш + данните от картите, мога да актуализирам историята по следния начин:

На 9.9.1987 откриват тм.20 до Гео Милев, където прави връзка с 4 и 10.
според картата, към 30.6.1988, тм.20 е до Гео Милев, 3 си е до гара Подуяне, а 4 и 10 до Гео Милев.
Вероятно към тази дата трасето към гара Подуяне е било в строеж - поне в частта си по Хр.Кабакчиев. Предполагам, че оттам са почнали, за да могат 4 и 10 да останат максимално дълго в движение. Мисля, че Шипечнски Проход е затворен скоро след 30.6.1988г.
При затварянето му, 4 и 10 са скъсени съответно до пам.Левски и гара Подуяне.
Можем да приемем, че някъде през август или септември 1988 е пуснат 20 до гара Подуяне.
според малката карта от 1989, тм.20 е до гара Подуяне, 3 и 4 са до пам. Левски, а 10 е до Мл.Театър. По Заимов не минава нищо.
Тази карта отразява периода, в който Заимов е в ремонт, т.е. между есента на 1988 и лятото на 1989.
20 е пуснат до пам. Левски през лятото на 1989. Потвърждава го и това:
според картата, към 30.6.1989, тм.20 е до гара Подуяне в списъка на маршрутите, но е показана до пам.Левски на самата карта. 3 и 4 са до пам. Левски, а 10 е до Мл.Театър.
според картата, към 31.8.1990, тм.20 е до пам. Левски. 3 и 4 са до пам. Левски, а 10 е до Мл.Театър.
През 1992 (вероятно през лятото ?) започва реконструкцията по Дондуков и съответно 3 и 4 са скъсени до Мл.Театър, а 10 е преместен до н-з Надежда, за да не се струпват прекалено много линии.
В края на 1992 (моември/декември) е открито нормалнорелсовото трасе и тм.20 достига до Мл. Театър.
На 15.9.1995 са пуснати 21 и 22.
Нататък вече е ясно.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #170 on: 06.05.2019, 06:53:23 »
Имай предвид, че в Павлово абсолютно винаги актуализираха картите със закъснение.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2766
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #171 on: 06.05.2019, 10:50:04 »
Имай предвид, че в Павлово абсолютно винаги актуализираха картите със закъснение.
Това е всеизвествен факт и единствено Домино бяха по-зле.

Въпреки това, в списъците с маршрутите, особено на картите от 80-те е отбелязано към коя дата са валидни. Обикновено данните са с година по-стари от датата на отпечатване, но пак е нещо.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #172 on: 06.05.2019, 15:33:36 »
1. Вярно. Трасето до гара Подуене, по Чапаев (Шипченски проход), заедно с ремонта на Христо Кабакчиев (Ситняково) се прави през 1988-а и е открито някъде през лятото, точна дата не мога да кажа. Тогава тройката и десетката са до гара Подуене, а четворката - не знам, вероятно вече е била скъсена...но е факт, че ремонтираха линията в локалното до Университета, когато завършваха подлеза, пуснаха трамвая, но много скоро го развалиха окончателно...Баща ми казваше "Защо сега го правят, като след по-малко от година пак ще го развалят?
Малко уточнение: През 1986 или 87 имаше ремонт на ТЕСНОРЕЛСОВОТО трасе по Шипченски проход заедно с изграждане на концентричното обръщало на Гео Милев на 4/10 и 20. Възможно е да са правили ремонт по Царя или Иван Асен II, но на Шипченски проход си беше основен ремонт. И наистина след година чистак новото теснорелсово трасе по Шипченски даде фира.

Едноколовозно нормалнорелсово трасе по Царя беше направено за пръв път под обществен натиск и недоволство на хората от Иван Асен заради отрязания трамвай. Така че в един момент лобито на Георги Костов явно е загубило позиции. Но пенделният проект отиде бързо в небитието. Не знам да са замисляли производство на нормалнорелсови пендели в Трамкар (то зер стандартните им ставаха за нещо!). Последователно пускаха А13 и А75 да отбият номера, а после Иван Асен стана проходим само за верижна техника и така загуби окончателно транспорта си.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #173 on: 06.05.2019, 18:59:50 »
Нали в Трамказан бяха направили две композиции от "пендели", вързани с гъзовете и с врати от двете страни, които в последствие никога не возеха пътници, уж точно за това трасе? Отделно, доколкото знам, в Чехия са били поръчани няколко двустранни КТ8, като тези за Чехия и Пхенян,пак специално за него, но в последствие са отказани и не са доставени.
Не помня рейс 13 да е вървял по Иван Асен 2-ри - спряха го с пускането на тролея по Цариградско и разделянето на 213 и 313.... 75 да, след промените, когато пак от бърз го направиха бавен и го насочиха към Гео Милев и Слатина...Специално 13 ми навява все гадни спомени - с него майка ми ме водеше по доктори в ИСУЛ, да не говорим че беше с по-стари, разнебитени Икаруси...11, между другото също - минаваше покрай Първа детска болница, на Пиротска и инж. Иван Иванов, където на четири години лежах повече от месец заради възпаление на бъбреците и ме съдраха от инжекции - пеницилин, който не стига, че адски боли, ами и още тогава не вършеше вече никаква работа - бактериите отдавна бяха придобили резистентност към него.
« Last Edit: 06.05.2019, 19:27:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #174 on: 07.05.2019, 09:57:48 »
Не помня рейс 13 да е вървял по Иван Асен 2-ри - спряха го с пускането на тролея по Цариградско и разделянето на 213 и 313....
Не беше през Иван Асен, беше по Гео Милев, Ситняково, Цариградско до Гурко. Нещо като компенсация за липсващата връзка с Орлов мост и СУ. Всъщност това са прекъснатите съществени връзки след отпадане на ТМ4 и 10. Междинната спирка Светослав Тертер е на незначително разстояние от полиграфията, по-надолу - от Орлов мост.
« Last Edit: 07.05.2019, 10:00:31 by blagun »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #175 on: 07.05.2019, 19:02:12 »
Кога е било това, не си го спомням, явно е било много закратко, вече не е отивал до гарата.....?
А, искаш да кажеш, че е бил от Гурко, както 84, по Цариградско до Яворов, после по Ситняково, Гео Милев и до Боян Магесник....сетне го махат и обединяват със 75, който го правят отново бавен и му режат клона от Орлов Мост до Окръжна болница....Не помня такава работа, но това не значи, че не е имало....
« Last Edit: 07.05.2019, 21:20:31 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 429
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #176 on: 23.06.2019, 19:47:40 »
Извинете ме,да знаете версията на Гугъл мапс,с която да се връщам назад във времето, както е с колелото на Дианабад през 2003г.?

Online Dimitar155

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #177 on: 23.06.2019, 22:02:14 »
Извинете ме,да знаете версията на Гугъл мапс,с която да се връщам назад във времето, както е с колелото на Дианабад през 2003г.?
Тази функция я има само в Google Earth(ако я нямаш, може да я изтеглиш от тук). След като натиснеш бутона ограден в червено, се появява един плъзгач с който можеш да виждаш стари сателитни снимки.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 429
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #178 on: 24.06.2019, 18:30:17 »
А на телефон как се прави?

Online Dimitar155

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #179 on: 24.06.2019, 20:42:45 »
А на телефон как се прави?
Никак. Проверих Google Earth и Google Maps за android, но не открих такава опция.