Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 136985 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #300 on: 23.10.2023, 21:17:30 »
Какво ще кажете за плановете от 1973 г. за удължаване на тяснорелсовото трасе (трамвайна линия 4) до Гара Искър (кръстовището на сегашните Искърско шосе и Димитър Пешев)? Явно в последствие се явява идеята за нормалнорелсово трасе, а обръщалото е трябвало да се пада на севроизточно от сегашната крива към депото...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #301 on: 23.10.2023, 23:14:22 »
Ако не бяха почнали 1435мм трасета това щеше да е логично развитие. И нямаше да се поддържат два стандарте трамваи и може би разрастването на мрежата към южните квартали намаше да е така затлачено

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #302 on: 24.10.2023, 08:09:05 »
По темите имаше дискусии и за Св. Неделя, и за НДК, както и за други места. Някои от местата в скоро време ще се изяснят като точни трасета и коловозно развитие...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #303 on: 24.10.2023, 13:48:52 »
Третият коловоз на Св. Неделя за къде е бил?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #304 on: 24.10.2023, 13:59:03 »
Резервен за тм 5.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #305 on: 24.10.2023, 14:36:54 »
Вече има яснота и докъде е трябвало да стига трамваят в Младост 4. Но ще споделим с малко обработка и описание на данните… ;)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #306 on: 24.10.2023, 20:40:47 »
Първата статия е публична:

http://trinmo.org/bg/planning-and-strategies/tram-archives/mladost-4


« Last Edit: 01.03.2024, 22:36:45 by Emperor »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #307 on: 24.10.2023, 21:01:33 »
Трасето навсякъде е отделено от уличната мрежа, правилно ли виждам? 100% автономно? Или по Филип Аврамов е по улицата?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #308 on: 24.10.2023, 21:31:18 »
Трябвало е да върти на паркчето след пощата в Младост 4, където сега се делят маршрутите на 76 и 213 ако вярно се ориентирам. Но по идея е трябвало да е крайно вляво и на тротоара по Филип Аврамов или? Защото в настоящия вид на улицата не мисля че ще стигне

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #309 on: 24.10.2023, 21:56:33 »
В настоящия вид няма и смисъл от него. Иначе локацията е там, да.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #310 on: 24.10.2023, 22:14:52 »
Днес има смисъл удължен до Бизнес парк - примерно до Технополис

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #311 on: 24.10.2023, 22:16:40 »
Това не е цялата информация. Трамваят, след ул.Филип Аврамов, където навремето бяха стоварили панелите, е трябвало да завива по ул. Александър Паскалев, по обособено трасе в средата, неслучайно тази улица има голяма зелена разделителна ивица, покрай Фантастико и да излиза на новото трасе на Малинов, с последна спирка метростанцията. Имало е планове да продължава и още, към олимпиското село, зад школата на МВР, ако София беше спечелила домакинството на олимпийските игри 92ра, което за малко щеше да стане...Сега това трасе също не е невъзможно. Горното, разбира се, не изключва и отклонение към ул. Самара. Колкото до почването на нормалното междурелсие - тогава друг вариант нямаше за увеличаване на капацитета. Защото още не бяхме и сънували пет-шест, че и деветсекционни модулни трамваи с колкото искаш дължина, като в Будапеща. Тогава и чехи, и унгарци, и немци, и швейцарци, белгийци, финландци, шведи, норвежци, че и американци, не произвеждаха по-дълги от тройни трамваи максимум до 25-26 метра, като София-70 или България. Даже техните бяха малко по-къси.
« Last Edit: 24.10.2023, 23:16:48 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #312 on: 25.10.2023, 11:32:51 »
Трасето навсякъде е отделено от уличната мрежа, правилно ли виждам? 100% автономно? Или по Филип Аврамов е по улицата?
Обособено е единствено по Копенхаген, като интересното е, че се измества от северната страна, а не продължава между двете платна на булеварда. От триъгълникът зад Биллата нататък е трябвало да бъде все на споделено платно с автомобилното движение.

Плановете са геореферирани, но са правени в различни координатни системи и има отклонение. А и в крайна сметка, реализацията на Младост 4 сега се различава с тази в плана.

Трябвало е да върти на паркчето след пощата в Младост 4, където сега се делят маршрутите на 76 и 213 ако вярно се ориентирам. Но по идея е трябвало да е крайно вляво и на тротоара по Филип Аврамов или? Защото в настоящия вид на улицата не мисля че ще стигне
В продължение на отговора към Фанфан, и до ден днешен, това кръстовище не е изпълнено по приетата регулация. Самара трябва да се поизправи и да завършва в Аврамов перпендикулярно, а не да са тези чупки, завои и косо вливане/отливане…


Трасето от автостанция Гео Милев до Гара Искър (Димитър Пешев), десетина години по-рано е било предвидено за удължаване на трамвай 4. Кога и как са изменили концепцията, за сега няма материали. Успяхме единствено да се натъкнем на устройствени планове с нанесени предвиждания, но не и на предпроектни проучвания в по-широк мащаб и с техническа обосновка.
« Last Edit: 25.10.2023, 11:38:50 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #313 on: 25.10.2023, 12:14:16 »
Това не е цялата информация. Трамваят, след ул.Филип Аврамов, където навремето бяха стоварили панелите, е трябвало да завива по ул. Александър Паскалев, по обособено трасе в средата, неслучайно тази улица има голяма зелена разделителна ивица, покрай Фантастико и да излиза на новото трасе на Малинов, с последна спирка метростанцията. Имало е планове да продължава и още, към олимпиското село, зад школата на МВР, ако София беше спечелила домакинството на олимпийските игри 92ра, което за малко щеше да стане... Сега това трасе също не е невъзможно. Горното, разбира се, не изключва и отклонение към ул. Самара. ...
Има дупки в нещата, включително и файлове от периода в края на 80-те и началото на 90-те, които в момента не са налични за преглед.

Прикачам части от плановете на Младост 3, одобрени през 1980 г., тогава за олимпийски игри не се е мислело. Ул. "Александър Паскалев" си е с широката разделителна ивица, но няма намеци за трамвай и метро. Но широката зелена ивица е подозрителна, макар че улицата е мислена като част от градски ринг.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #314 on: 25.10.2023, 16:17:24 »
Прикачам части от плановете на Младост 3, одобрени през 1980 г., тогава за олимпийски игри не се е мислело. …
Последната скица не е ли Младост 4?
« Last Edit: 26.10.2023, 19:42:39 by difian »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #315 on: 25.10.2023, 16:32:17 »
КЪде намирате тази интересна информация?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #316 on: 25.10.2023, 19:40:07 »
Още нешо интересно се появе в страницата на Тринмо. Засяга трамвая по Ботевградско шосе от доста минал период

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #317 on: 26.10.2023, 19:30:24 »
Това не е цялата информация. Трамваят, след ул.Филип Аврамов, където навремето бяха стоварили панелите, е трябвало да завива по ул. Александър Паскалев, по обособено трасе в средата, неслучайно тази улица има голяма зелена разделителна ивица, покрай Фантастико и да излиза на новото трасе на Малинов, с последна спирка метростанцията. Имало е планове да продължава и още, към олимпиското село, зад школата на МВР, ако София беше спечелила домакинството на олимпийските игри 92ра, което за малко щеше да стане...
Всъщност се оказва, че за олимпийските игри, през 1985 г. е планирано трасето от Дървеница да се удължи до Симеоновския лифт по Климент Охридски. По действащата регулация, обособеното трасе натам си стои и до днес, може да се види в ГИС София или сайта на Кадастъра, разбира се до отклонението за новия надлез над Околовръстното, западно от търговски център там…

Планираното градче за олимпийските игри е трябвало да се обслужва с отклонение от това трасе на запад, което е щяло да завършва с обръщало до Симеоновско.

Наистина е щяло да се движи по същия булевард, чийто зачатък го има в Младост, но от северната му страна, а не в центъра между платната. Разделителната ивица на изток към Младостите си остава подозрителна, но засега няма доказателство, какво точно са планирали за нея. Поне към 1985 г. Не е маркирано трамвайно трасе по нея.

Още нешо интересно се появе в страницата на Тринмо. Засяга трамвая по Ботевградско шосе от доста минал период
Вече е начертано цялото трасе, заедно с обръщалото на тройката и точното положение и геометрия на временното обръщало в страни от пътния възел… На Подуене няма следи от изградена метростанция, наличните пешеходни рампи и подлеза на старото трасе на Ботевградско са били планирани за пешеходно движение.

Изникна и план на Редута, на който широкорелсовото трасе избягва Румънското посолство и бул. Ситняково, а е прекарано по ул. Симеонов век, после по Гео Милев и Черковна…

Скоро ще се сподели и за трасето на трамвая от Младост до Строителния. Засега няма проект за подземно обръщало, поне към 1994 вече се е планувало от Графа да продължава напред и с рампа да се гмурва подземно между двете платна на разширения Драган Цанков.
« Last Edit: 26.10.2023, 20:02:01 by difian »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #318 on: 26.10.2023, 21:55:01 »
]Вече е начертано цялото трасе, заедно с обръщалото на тройката и точното положение и геометрия на временното обръщало в страни от пътния възел… На Подуене няма следи от изградена метростанция, наличните пешеходни рампи и подлеза на старото трасе на Ботевградско са били планирани за пешеходно движение.

Изникна и план на Редута, на който широкорелсовото трасе избягва Румънското посолство и бул. Ситняково, а е прекарано по ул. Симеонов век, после по Гео Милев и Черковна…

Скоро ще се сподели и за трасето на трамвая от Младост до Строителния. Засега няма проект за подземно обръщало, поне към 1994 вече се е планувало от Графа да продължава напред и с рампа да се гмурва подземно между двете платна на разширения Драган Цанков.
Не видях обновена публикация във ФБ,  а в сайта не мога да ги намеря тези схеми. Може ли линк

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #319 on: 27.10.2023, 00:06:23 »
През уикенда ще бъде качена статията за трамвайните трасета през Подуяне - старото трасе на трамвай 10, старото обръщателно колело на Подуяне и временното обръщателно колело, докато се е строял пътният възел.

Тук ще бъдат качвани материалите -> http://trinmo.org/bg/planning-and-strategies/tram-archives
« Last Edit: 01.03.2024, 22:42:39 by Emperor »