Author Topic: Инфраструктурата в Румъния  (Read 11248 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #20 on: 06.10.2008, 21:24:14 »
 То тонажа на товарите в Констанца е колкото всички пристанища у нас взети заедно( не само морските ами и тези на Дунав). Иначе си абсолютно прав за амбицията на румънците да са вратата с Азия. И тук ако имаше държавна политика трябваше да сме им яка конкуренция ама поне една магистрала да имаме завършена.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13661
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #21 on: 07.10.2008, 00:28:53 »
То тонажа на товарите в Констанца е колкото всички пристанища у нас взети заедно( не само морските ами и тези на Дунав). Иначе си абсолютно прав за амбицията на румънците да са вратата с Азия.
С Азия, силно казано, но с Черно море - да. Един кораб, идващ от Азия през Суецкия канал, няма да се пъха в Проливите и негостоприемното Черно море, а ще си отиде до Триест и оттам - магистрали и перфектни жп линии във всички посоки.
Но както и да гледаш, географията работи в тяха полза. Румъния граничи директно с Унгария, а оттам - с другите страни на Централна Европа. Ние зависим от благоволението на сърби и румънци, за да имаме читави артерии на запад.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #22 on: 07.10.2008, 09:42:48 »
С Азия, силно казано, но с Черно море - да. Един кораб, идващ от Азия през Суецкия канал, няма да се пъха в Проливите и негостоприемното Черно море, а ще си отиде до Триест и оттам - магистрали и перфектни жп линии във всички посоки.
Така де, имах предвид това направление. Сигурен съм че и сега контейнерните товари на принципа суша-море-суша, идващи от изток по Черно море за Европа са през Румъния.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13661
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #23 on: 07.10.2008, 13:31:20 »
Така де, имах предвид това направление. Сигурен съм че и сега контейнерните товари на принципа суша-море-суша, идващи от изток по Черно море за Европа са през Румъния.
Това се случва най-вече по политически причини. С влак от Южна Русия към ЕС има 2 междинни граници - Украйна и Молдова (смешно е, че шосето от Одеса за Румъния минава за няколкостотин метра в Молдова, но това не може да се избегне). От Грузия пък изобщо е невъзможна сухопътната връзка. Газопроводите ги правят и ще ги правят под морето. Това е смехория за Европа от 21-ви век, но явно тази част не е точно Европа.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13661
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #24 on: 07.10.2008, 22:29:16 »
Quote from: в-к Дневник 07 октомври 2008
И трите основни политически партии обещават, че ако те управляват Румъния през следващите четири години, в страната ще бъдат построени между 835 и 1400 километра магистрали. Офертите варират от 835 км, обещани от пропрезидентската Демократическо-либерална партия, 1000 км - от Социалдемократическата партия, и 1400 км - от премиерската Национално-либерална партия. Букурещките медии обаче определят обещанията като доста смели на фона на скромните 167 км магистрали, построени в Румъния от падането на комунистическия режим досега.
Явно предизборните магистрални лакардии не са само наш патент. Щях да кажа балкански, но се сетих за положителния пример - Хърватия.

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #25 on: 07.10.2008, 22:50:32 »
Quote from: в-к Дневник 07 октомври 2008
И трите основни политически партии обещават, че ако те управляват Румъния през следващите четири години, в страната ще бъдат построени между 835 и 1400 километра магистрали. Офертите варират от 835 км, обещани от пропрезидентската Демократическо-либерална партия, 1000 км - от Социалдемократическата партия, и 1400 км - от премиерската Национално-либерална партия. Букурещките медии обаче определят обещанията като доста смели на фона на скромните 167 км магистрали, построени в Румъния от падането на комунистическия режим досега.
Явно предизборните магистрални лакардии не са само наш патент. Щях да кажа балкански, но се сетих за положителния пример - Хърватия.
И в Хърватия колко пари се изпраха покрай оня мост... Абе същата история си е...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13661
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #26 on: 07.10.2008, 23:21:05 »
И в Хърватия колко пари се изпраха покрай оня мост... Абе същата история си е...
Не е същата, защото в Хърватия има стотици километри нови магистрали, има го и въпросният мост Масленица (леле, какъв вятър съм брал там!). Никъде по света няма 100% и даже 90% чиста обществена поръчка. Гърците също са отнесли и отнасят значителни еврофондове по Виа Егнатия (Игуменица-Солун-Александруполис), но и напредват. Но когато от лакомия или управленска немощ (вкл. несъгласуване на комисиони и подкупи) страда самият проект, това вече е безобразие. Хората в Гърция и Хърватия мърморят за управляващите, но с всяко минаване по готовата магистрала нещата се позабравят. А ние си се друуууусаме през Петолъчката и Кресна...

Образно казано, обикновените паразити изтощават организма и той работи с 80-90% от потенциала си. Но раковите образувания в лакомията си убиват своя хранител.
« Last Edit: 07.10.2008, 23:23:47 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #27 on: 08.10.2008, 12:05:01 »
в-к Дневник 07 октомври 2008]И трите основни политически партии обещават, че ако те управляват Румъния през следващите четири години, в страната ще бъдат построени между 835 и 1400 километра магистрали. Офертите варират от 835 км, обещани от пропрезидентската Демократическо-либерална партия, 1000 км - от Социалдемократическата партия, и 1400 км - от премиерската Национално-либерална партия. Букурещките медии обаче определят обещанията като доста смели на фона на скромните 167 км магистрали, построени в Румъния от падането на комунистическия режим досега.


Това е една от най-болните теми за румънците! Така че няма как, тя ще се експлоатира яко при всеки удобен случай в борбата за власт. Защото както и при нас така и при тях проблема с АМ-лите не е липсата на финанси.

A eто и възможно най-оптимистичния вариант за това как ще изглежда АМ мрежа в Румъния през ... 2015.
« Last Edit: 08.10.2008, 12:59:59 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #28 on: 08.10.2008, 14:00:32 »
Да, да! И най-големия оптимист не може да си го представи. :fan: При нас в най-оптимистичния вариант магистрала Черни море ще бъде завършена през 2017, а какво остава за по-големите проекти... Румъния и през 2030 няма да изглежда така...в оптимстичен план...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15682
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #29 on: 08.10.2008, 14:48:34 »
И за протокола- не всичко от това на картата е магистрали.И те като нас са си поставили амбициозна цел за експресни 2х2 пътища, какъвто е този Букурещ-Русе.За предизборните обещания, по цял свят е така... :D

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #30 on: 20.10.2008, 14:06:36 »
http://www.autostradatransilvania.ro/photos/1/4/2008/9/1221/2B---Fill-activities-at-km-22-020-22-200.html

Интересна страница за Аутострада Трансилвания.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #31 on: 10.03.2009, 22:08:25 »
Румъния пуска магистралата Черна вода - Констанца през 2011 г.

Строителство.инфо

Магистралата Черна вода - Констанца ще бъде готова до започване на сезона на отпуските през 2011 година, заяви днес румънският транспортен министър Раду Берчану, цитиран от агенция Аджерпрес.

Магистралата е с дължина 52 километра.

За отсечката Черна вода - Меджидия ще бъдат изразходвани около 180 милиона евро, от които 71% са финансирани от Европейската инвестиционна банка, а останалата част (от около 53 милиона евро) се заплаща от Румъния, обясни министърът.
"Водим разговори с Европейския съюз за получаване на 45 милиона евро от безвъзмездните фондове, отпускани на Румъния, за да покрием част от нашето участие в размер на 53 милиона евро", посочи Берчану.

Изграждането на отсечката от Меджидия до Констанца ще струва 168 милиона евро, като 71% от средствата идват от Европейската инвестиционна банка, уточнява БТА.

85 на сто от средствата, които трябва да плати Румъния, идват от ЕС. Така Букурещ остава да плати около 7 милиона евро, посочи транспортният министър.


------------------------------------------III--------------------------------------------

за пояснение това е част от А2 Букурещ-Констанца.
Иначе доста тънко иска да мине държавата, само със 7 млн. собствени средства???
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #32 on: 26.10.2009, 16:56:12 »
Да посъживим малко забравената тема с малко видео от вчера - А2 Букурещ-Констанца:  ;)




и снимка на А2 при възела за Фетещ, вижда се че пътните възли са осветени


Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11159
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #33 on: 26.10.2009, 23:17:56 »
Доста по-напреднали от нас ми се виждат
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13661
    • View Profile
    • Email
Re: Инфраструктурата в Румъния
« Reply #34 on: 27.10.2009, 11:00:59 »
вижда се че пътните възли са осветени
Пътните възли са осветени в Сърбия, Хърватия, Гърция. В Италия по правило има осветление около тол кабинките. Не съм сигурен, че осветлението около кръстовищата е много полезна екстра - една качествена хоризонтална маркировка и светещи табели вършат същата работа. В Сърбия осветлението ме кефи като се връщам, защото дава някакво разнообразие по дългия скучен път.