Превод от немския жп форум за трагичното състояние на жп инфраструктурата в Хърватия.
"Пътувам редовно до Хърватия от години, този път вътрешността на Хърватия около Славонски Брод и Осиек (включително разклонение до Велика, маршрути около Нашице).
Навсякъде едно и също:
Порутени дървени траверси докъдето поглед стига!
И на всичкото отгоре релсите често са много износени, често вече обърнати. В много случаи релсите все още са завързани и ставите са спуснати.
Парчетата сърца и сменените езици също често достигат края на живота си.
Независимо дали става въпрос за железопътната линия на Истрия между Бузет и Пула, разклоненията в по-големия район Славонски Брод - Осиек или дори главната главна линия Загреб - Белград (маршрут TEN): надстройката липсва навсякъде, понякога драматично. Разменят се десетки хиляди индивидуални траверси, остатъците от които се трупат по гарите.
100 м са подновени тук и там, нов комплект траверси в ключ, но нищо друго!
Има чувството, че само около 10 процента от това, което трябва да се направи, е направено. И тогава явно се поставят само дървени траверси, които след 30 години пак ще изгният. Никъде не виждате стоманени траверси, само няколко бетонни траверси.
Хърватската държавна железница бавно, но сигурно удря стената. Ако нещата продължат така на това ниво, повечето маршрути ще свършат най-късно след 5 години (!).
Не помага, ако сега навсякъде се изграждат нови платформи с финансиране (отново също толкова тесни, колкото преди с необезопасени пътища за достъп със същата височина, но по-високи и направени от бетон!), ако свързаните коловози бавно достигат точката където са непроходими.
Това е трагедия.
Да видим докога ще продължи това или кога ще се получи сериозно дерайлиране.
Според немските стандарти (DB Netz) 80 процента ще бъдат затворени незабавно, а останалите ще бъдат обявени за зона с ниска скорост HG = 30 км/ч."
Коментар 2:
"Не само инфраструктурата.
Подвижният състав също е доста изтощен.
Миналата година, когато посетих тоалетната на влака, успях да видя отново траверси от десетилетия...
Спалният вагон Щутгарт - Риека очевидно ще бъде отменен през цялата година и заменен със седящ вагон."
Коментар 3:
"Имах същото впечатление предната седмица. Що се отнася до подвижния състав, има някои нови мотриси, които намирам за доста съвременни. Но няма полза, ако трябва да се промъкват по напълно разрушена инфраструктура."