Author Topic: Градски и жп транспорт в Хърватия  (Read 205850 times)

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #580 on: 17.10.2023, 12:59:13 »
Iveco Crossway LE електрически на тест драйв в Загреб

i=7yXT_0zsnQmlttUj




Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #581 on: 18.10.2023, 11:13:32 »
Сега се връщам от почивката в Хърватия. Бях в Задар, Сплит и Дубровник и споделям актуални впечатления. Новият път през полуострова, избягващ Неум и Босна и Херцеговина е напълно готов. Миналата година имаше още стар участък. Сега е пуснат целия нов.
Пътувах с междуградски автобуси Задар Сплит в двете посоки, Дубровник -Сплит в едната посока, в другата с катамаран. И Задар-Загреб автобус, както и Мюнхен-Задар.
Всички автобуси включително и кораба тръгваха на минутата с швейцарска точност, и пристигаха навреме. Имаха и тоалетни, а някои и интернет, но не всички. На никоя от автогарите няма електронни табла, и трябва да ходиш по секторите да четеш кой за къде е.
Тоалетните на автогарите са чисти и имат всичко.
Гарата в Задар е закрита, и западнала, не се движи пътнически жп транспорт. Гарата в Сплит няма никакви модернизации спрямо миналата година. Пътищата да перфектни навсякъде.
Цените са много високи на всичко. Влизането на еврото в пълния му блясък. Всичко е по-скъпо от миналата година. Пиците са по 18 евро. В Германия тази година при това за повече от 12 евро не съм ял пица. Такси от Дубровник стария град до автогарата 3 км, е 20 евро.
Хърватия е скъпа не заради еврото, а заради туристическия бум, особено в Дубровник. Бях там през април, ползвах Uber и всъщност излизаше като в София, не знам какви 20 евро бълнуваш.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #582 on: 31.12.2023, 00:48:03 »
Т.е. заради еврото и Шенген. :)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #583 on: 31.12.2023, 11:32:04 »
Наскоро Загреб си купи от Аусбург 11 трамвая Adtranz GT6 на цената на по малко от един Кончар. Пребоядисаха ги и вече са в движение.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #584 on: 31.12.2023, 12:06:14 »
2,7 милиона €, минали модернизация в IFTEC Лайпциг през 2014. Добра сделка за хърватите, явно са изпързаляли Лодз, които също са имали интерес.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #585 on: 31.12.2023, 13:02:07 »
В бъдеще вероятно още такива трамваи ще започнат ще се пенсионират в Германия. Добре ще е нашите също да проявят интерес, а не да търкалят високоподовите скрапове от Прага до 2050-та година...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #586 on: 31.12.2023, 15:08:05 »
Добре ще е нашите също да проявят интерес, а не да търкалят високоподовите скрапове от Прага ...

Трябва да се види дали изобщо стават за нас, тъй като са три големи секции а не пет по-малки в завоите излизат бая настрани и може да не пасват при нас.




Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #587 on: 31.12.2023, 16:45:54 »
Първият трамвай Adtranz GT6 пристигна в Загреб и след тестове и настройки се движи няколко дни по линия 12


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #588 on: 31.12.2023, 17:05:24 »
И е пребоядисян в ливреята на Загреб  :fan: Ние ги пускаме както ни ги докарат с изподраскани стъкла  8)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #589 on: 31.12.2023, 17:59:34 »
И е пребоядисян в ливреята на Загреб  :fan: Ние ги пускаме както ни ги докарат с изподраскани стъкла  8)
Спорно е, ако ги пребоядисваме тук, колко ще издържат...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #590 on: 31.12.2023, 18:42:08 »
То ако гледаме така само боята да ни е проблем. Ние здрави и прави трамваи успяваме да съсипем

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #591 on: 31.12.2023, 23:18:27 »
Целта на това занятие беше да махнат последните остатали трамваи от завода в Осиек - Джуро Джакович. Които трамваи хич не бяха лоши, но им мина времето и нямат части за тях.
По рейс и по жена не се тича!

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #592 on: 09.04.2024, 20:09:01 »
Спиране на трамвая в Загреб






Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #593 on: 24.04.2024, 10:09:00 »
Кончар подготвят нова версия на трамваите си:





Източник
« Last Edit: 24.04.2024, 10:12:11 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #594 on: 24.04.2024, 12:59:08 »
Кончар подготвят нова версия на трамваите си:

В коментарите:

"Terrible for a driver. There are no windows in the driver's cabin, reduced visibility due to the rounded glass, terrible vibrations from plastic, glass doors, fans, air conditioners and other parts, not enough space to stretch your legs while driving..."

Не звучи добре хич...

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #595 on: 24.06.2024, 13:19:34 »
Превод от немския жп форум за трагичното състояние на жп инфраструктурата в Хърватия.
"Пътувам редовно до Хърватия от години, този път вътрешността на Хърватия около Славонски Брод и Осиек (включително разклонение до Велика, маршрути около Нашице).

Навсякъде едно и също:
Порутени дървени траверси докъдето поглед стига!
И на всичкото отгоре релсите често са много износени, често вече обърнати. В много случаи релсите все още са завързани и ставите са спуснати.
Парчетата сърца и сменените езици също често достигат края на живота си.

Независимо дали става въпрос за железопътната линия на Истрия между Бузет и Пула, разклоненията в по-големия район Славонски Брод - Осиек или дори главната главна линия Загреб - Белград (маршрут TEN): надстройката липсва навсякъде, понякога драматично. Разменят се десетки хиляди индивидуални траверси, остатъците от които се трупат по гарите.
100 м са подновени тук и там, нов комплект траверси в ключ, но нищо друго!
Има чувството, че само около 10 процента от това, което трябва да се направи, е направено. И тогава явно се поставят само дървени траверси, които след 30 години пак ще изгният. Никъде не виждате стоманени траверси, само няколко бетонни траверси.

Хърватската държавна железница бавно, но сигурно удря стената. Ако нещата продължат така на това ниво, повечето маршрути ще свършат най-късно след 5 години (!).

Не помага, ако сега навсякъде се изграждат нови платформи с финансиране (отново също толкова тесни, колкото преди с необезопасени пътища за достъп със същата височина, но по-високи и направени от бетон!), ако свързаните коловози бавно достигат точката където са непроходими.

Това е трагедия.
Да видим докога ще продължи това или кога ще се получи сериозно дерайлиране.
Според немските стандарти (DB Netz) 80 процента ще бъдат затворени незабавно, а останалите ще бъдат обявени за зона с ниска скорост HG = 30 км/ч."
Коментар 2:
"Не само инфраструктурата.
Подвижният състав също е доста изтощен.
Миналата година, когато посетих тоалетната на влака, успях да видя отново траверси от десетилетия...
Спалният вагон Щутгарт - Риека очевидно ще бъде отменен през цялата година и заменен със седящ вагон."
Коментар 3:
"Имах същото впечатление предната седмица. Що се отнася до подвижния състав, има някои нови мотриси, които намирам за доста съвременни. Но няма полза, ако трябва да се промъкват по напълно разрушена инфраструктура."
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #596 on: 24.06.2024, 13:55:03 »
Превод от немския жп форум за трагичното състояние на жп инфраструктурата в Хърватия.
...
Явно си имат/са си имали някой местен Милчо Ламбрев (бивш генерален директор на НК"ЖИ"), според чието верую, ако влакът не прави тъдъм-тъдъм, значи всичко е точно и инфраструктурата е на шест точки. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #597 on: 24.06.2024, 21:36:06 »
По-нататък в темата пишат, че хърватите са тръгнали по пътя на Сърбия, цялата им мрежа да стане неизползваема след няколко години. Докато за България пишат, че "българите като имат пари се вижда, че строят по европейски стандарти с надлези, асансьори, всичко" имат предвид Септември-турската граница. Някой е минавал и по подбалканската линия наскоро и пише "Трасето е с прилични скорости и доста добре модернизирано". Повечето от хората от този форум идват в България заради старите купейни вагони с отварящи се прозорци, и са разочаровани когато им се падне общ салонен и без отваряне на прозорците. :D Никак не са толкова песимистични изказванията им за България, както са за останалата част от балканските страни. А Румъния я поставят общо взето на едно ниво с България по железници. Възмутиха се как там 19 години не могат да възстановят Букурещ-Гюргево и че е скандал такова международно трасе още да не е електрифицирано, давайки пример как България има еликтрифицирани всички трасета по границите си с изключение на Добрич-Негру Вода.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #598 on: 25.06.2024, 05:18:56 »
Да, в Хърватска не е розово - четири часа и половина с бърз влак с нова мотриса Щадлер между Винковци, на границата със Сърбия, и Загреб. С пътнически - пет часа. Преди войните в бивша Югославия е било наполовина. Винковци и дуновския град Вуковар с кланетата, между другото, са били най-западните в историята български градове при Иван Асен Втори, падат се по-западно от Будапеща, която също е била наша.
По рейс и по жена не се тича!

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Хърватия
« Reply #599 on: 27.10.2024, 14:46:58 »
ZET Open Days в Загреб за втора поредна година