Author Topic: Градски и жп транспорт в Хърватия  (Read 205865 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
За 15 не става, защото ходи до Княжево, а нали уж не можел да взима завоя там. Иначе 15 е идеалната линия за експеримети. Много от трамваите след ГПР работят именно там 2-3 дни.

Лично аз не вярвам трамваят да е чак толкова капризен, но пък и нашите трасета са уникално скапани. За първо време се надявам трамваят да дойде в София и да тръгне. После ще му мислим.

На вид е хиляди пъти по-добър от инеконскитата продукция, а на цена все още не знаем. Поне се надявам тези в Хърватия да работят, ане като мързеливите и некадърни инеконци.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
9xx не са удачни за 8 - пътникопотока е твърде малък, има трудни криви с малък радиус в Люлин и на кръстовището Вардар-Стамболийски и доста сериозен наклон(30/1000) в Люлин.

Явно съм бил сляп в моментите в които съм виждал в пиков час препълнена 4хх по 8 и 9хх по Смирненски...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Каква 9хх по Смирненски?

За пътникопотока по тм 8 имам отлични наблюдения, но не е тук мястото да ги пиша.

Иначе май хърватският трамвай става да бъде експериментиран по 8.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
9xx не са удачни за 8 - пътникопотока е твърде малък, има трудни криви с малък радиус в Люлин и на кръстовището Вардар-Стамболийски и доста сериозен наклон(30/1000) в Люлин.

Явно съм бил сляп в моментите в които съм виждал в пиков час препълнена 4хх по 8 и 9хх по Смирненски...

Е защо критерият за това по коя линия да се експериметира е възможността въответния пишещ тук да може да го позлва. Трябва да е по най-трудната и разбита според мен. Тази от Съдебната палата до Семинарията е такава. Освен това, минава през центъра. Ще го видят повече хора.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ми давайте тогава да се пуска на 9. По разбито от Клементинска б-ца до гарата няма, после в Тунела е трагедия, а баирът ще е черешката.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Не майтапа и празните приказки настрана. На изложението като си говорих с един от ръководителите на проекта ТМК 2200 прие на драго сърце да си сътрудничим. Беше готов да го пусне експериментално (без хора) по баира на Черни връх и гората защото по техн. документация му дават step gradient 48% което както той призна си е чисто теоретично. Пригответе си предложенията обосновано да видим какво да му пишем. На първо време някой, ако може да снима инфрата и на едно клипче как се качва баира с ЧКД защото аз до събота няма да мога. Относно разбития път имат опит с Белград така че ще му сменят някои елементи от окачването на талигата които са показали добри резултати там. Може би ще му махнат и капаците на талигите.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Абсурд да стане за Черни връх - там е 72 на 1000. Разликата от 48 до 72 е голяма.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Мен ще ми е интересно как ще го направи,въпреки че може и да си остане някъде по средата.Спирачките все пак трябва да са като на чешките-соленоидни,няма да стане кой знае какъв гаф.А аз си мислех,че ще може да качва баира,излиза че 704,446 и неговите събратя са по-мощни спрямо теглото си от колкото туй нйещо.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Емо идеята е, че съм виждал и 9хх по Смирненски немалко пъти, за последно миналата есен. Аз викам да не го дискутираме Кончара да не го урочасаме. Затворете темата докато не дойде!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Трамваят трябва да дойде между 20 и 25 октомври и по последна информация ще се движи на 7.
Иво Василев е стращно доволен от трамвая и желае при успещен опит да се закупят 40. От завода обещават да произвеждат по 3-4 бройки на месец.

Остава само да се надяваме да няма проблеми и да се намерят пари за тези трамваи.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
гледай хърватите какви трамваи можели да правят.....
много добре изглеждат.....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
гледай хърватите какви трамваи можели да правят.....
много добре изглеждат.....
Не са само трамвайте им.Като цяло изглеждата много по европейски от нас въпреки войните, и ако не беше сътрудничеството с Хага можеха да са рамо до рамо със Словения.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
гледай хърватите какви трамваи можели да правят.....
много добре изглеждат.....
Не са само трамвайте им.Като цяло изглеждата много по европейски от нас въпреки войните, и ако не беше сътрудничеството с Хага можеха да са рамо до рамо със Словения.

Да, на Балканите ясно си личи до къде е стигала Австрия и от къде е започвала Турция.
Дано стане нещо с този трамвай, защото никъде в ЕС няма град с такъв транспорт, с по 70 годиншни трамваи, напълно изгнили и движещи се със средна скорост от 10 км/ч., като при превишаване на 20 км/ч да се стига до дерайлиране.

И една бележка: пише се трамвай - ед. ч., а формата за мн. ч. е трамваи.
« Last Edit: 08.10.2008, 15:06:52 by zlatin »

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
така е, хърватите дори не са в ЕС а са по-добре от нас......... :(

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
ако не беше сътрудничеството с Хага можеха да са рамо до рамо със Словения.
Това е дълга история и не само непредаването на някакви генерали е причината.
Външният блясък на Загреб и крайбрежието не може да скрие проблемите на тази страна. Словения мина метър, защото е в периферията на Югославия и няма сръбско малцинство.

През 1994 Хърватия беше изправена пред алтернатива - да приеме сини каски, силно автономна (почти независима от Загреб) Република Сръбска Краина, заемаща 30% от територията и прерязваща комуникациите север-юг или тайно да се въоръжи и докато светът реагира, със сила да възстанови унитарната държава. Франьо Туджман, който не беше по-малко националист от Милошевич избра военното решение и си изигра брилянтно картите (за разлика от злополучния грузински президент) - съюзи се с мюсюлманите, възползва се от разрива между Милошевич и сръбските лидери в Краина и Сръбска Босна, пък и имаше сериозната тайна подкрепа на съседните католически държави.

Но военизирането на държавата остави следи, които още не са преодолени:
- централизирана икономика с командни методи;
- доминиране на местния капитал и сравнително малка отвореност към чуждия капитал;
- гранични спорове с абсолютно всички съседи - Сърбия, Словения, Италия, Черна гора, Босна и Херцеговина;
- сериозна престъпност и корупция - остатък от военната контрабанда на оръжия, горива;
- полицейщина;
- несвободни медии - новините неизменно започват с успехите на правителството, благоденствието на Хърватия и неоснователните претенции на съседите.
 
В добавка на това, Хърватия е като Италия - силно развит запад (Далмация, Истрия и около Загреб) и изостанал селски изток (Славония).

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Благун дава много хубава, сбита и полезна информация. Аз тогава много не се интересувах от външна политика.

Но колкото е хубав трамваят на вид, толкова са им хубави и трасетата. А ние къде имаме хубаво трасе? Там, където не е обособено коли, камиони и автобуси го прецакват, там, където е обособено - поддава.
Затова имам не едно, а две наум, че ние ще прецакаме трамвая заради трасетата.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
То нов трамвай не вярвам да има, но ако случайно се появи, всичко ново и модернизирано ли трябва да ходи на 1, 5 и 7? В тоя град други линии няма ли?
Като за подобни трамваи, ако не си прочел, няма.Гарантирам ти, досега мненията преди твоето, са компетентни и нямат общо с шовенизма, които пробваш да прокараш !
Никакъв шувенизъм не се опитвам да прокарам. Един тестов трамвай трябва да се тества по цялата мрежа на града. Ако ще и да го прецакаме - за това се дава.
« Last Edit: 10.10.2008, 19:03:56 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Но военизирането на държавата остави следи, които още не са преодолени:
- централизирана икономика с командни методи;

Може би тука се крие и тайната на успеха в магистралостроенето. Казава се "ще бъде" и така става.
Относно на затвореността на икономиката - може и да има нещо вярно, но големи европейски вериги като Метро, Кауфланд, Лидъл и др имат завиден брой филиали. (Лидъл напримерно стартира през 2006 с отворени 35 магаьина наведнъж) Освен това няколко милиарда евро годишно взншен капитал идват от туризма.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Но военизирането на държавата остави следи, които още не са преодолени:
- централизирана икономика с командни методи;

Може би тука се крие и тайната на успеха в магистралостроенето. Казава се "ще бъде" и така става.
Относно на затвореността на икономиката - може и да има нещо вярно, но големи европейски вериги като Метро, Кауфланд, Лидъл и др имат завиден брой филиали. (Лидъл напримерно стартира през 2006 с отворени 35 магаьина наведнъж) Освен това няколко милиарда евро годишно взншен капитал идват от туризма.

много хубаво, но все пак говорим за трамвая. Аз разбрах, че до 2-3 седмици трябва да дойде

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Никакъв шувенизъм не се опитвам да прокарам. Един тестов трамвай трябва да се тества по цялата мрежа на града. Ако ще и да го прецакаме - за това се дава.
Безпорно без всякаква условност е така.Но от изнесените факти става ясно, че по нормалнорелсови трасето и по Кръста обективни причини го възпрепятстват да мине.От останалите линии, най-разнообразна като профил и трасе определено е 10.Все пак се тества, за да се види при туашните условия как работи, но това не означава да мине през всеки сантиметър релса или стрелка из града.Най-лесно е по определен маршрут, максимално включващ всички налични условия.И последно, той е на тестове, а не за атракционно пътуване, с цел да бъде пробван от всички.

@Благун И аз искам да изкажа благодарност за сбитото резюме, което направи! Определено дава допълнителен и по- детайлен поглед върху Хърватската действителност.