Не вярвай толкова на "Google Earth", пълен е с бъгове.
Ха-ха-ха, да не вярвам на сателитни снимки с точност няколко метра, а да вярвам на някаква старозагорска многотиражка - айде по-поУека де! Пътната карта дава в момента от Габрово до гр.Шипка 38 км. Колкото и да се изправи пътят, колкото и да е дълъг тунелът, няма начин да се докара по-малко разстояние от 25 км.
Такова подценяване не ни е за сефте, на базата на такова подценяване се прави задание, провежда се търг, а после изпълнителят изисква (и получава) анекси на двойна и тройна цена - примери - Аерогара София, Дунавмост-2, Околовръстното шосе, метрото и т.н. Ако ще се реализира подобен проект, ще трябва предварително да се включат всички елементи, а не да изникват в етапа на строителство.
За пътя Търново-Габрово-Казанлък, освен тунела и директните подходи те са:
- основна преработка на пътя Дебелец-Дряново-Донино (началото на обхода на Габрово). Нека не забравяме, че имаме и тунел над Дряновския манастир, а също така е необходим обход на Дряново.
- разширяване на обхода на Габрово од магистрала или поне 4-лентов път със съответни пътни възли
- изграждане на липсващия в момента обход и на южните квартали на Габрово - до комплекс "Етъра".
- изграждане на обход западно от Казанлък с пътен възел на първокласен път София-Карлово-Бургас.
Това е само по карта. Геоложките проучвания може да генерират и други трудности. Общо взето, подобно начинание ще излезе "дявол на магаре", а една тол такса, по-голяма от 5 лв, ще изстреля моментално трафика през Хаинбоаз. Така че въпросът с възвръщаемостта на инвестицията никак не е ясен.
Погледни автомобилните карти на Швейцария и Австрия и ми намери магистрални проходи или тунели през Алпите, изпълнени паралелно на 20-тина километра. При това иде реч за две богати държави с инфраструктура на светлинни години пред нашата и за пътникопоток между Германия и Италия, несъизмерим с пътникопотока Габрово-Казанлък.