Още не мога да вдяна, защо около Правец още по соц и мостовете и тунела са започнати 2х2, при положение че останалите съоръжения по магистралата са си в стандартния габарит.
Те стояха доникъде повече от 10 години, просто защото бяха от погрешната страна на Правец. После привършиха парите и е твърде възможно проектите да са преработени, то до 1995 само 2-3 колони стърчаха...
Да твърдя, че на Готард, на хърватските двупосочни тунели и на Караванкентунел няма опашки през летния сезон, значи да излъжа. Но все пак по-добре един двулентов тунел през 2014 и втори - през 2020, отколкото 2 двулентови през 2018. Пък строящият се с нищо няма да пречи на действащия (както беше при Дупница сума време).
При все че продължавам да смятам Хаинбоазкото пресичане за по-рационално:
- значително по-ниска височина на прохода, съответно по-малко необходими тунели и други скъпи съоръжения
- избягва се обходът за отклоняване на транзита от 3 големи града: Габрово, Казанлък и Стара Загора.