През 1992 г. беше определено трасето на еврокоридор 9. За участъка Велико Търново - Стара Загора бяха дадени два варианта: през Шипка и през Хаинбоаз. По предложение на постоянния състав на Експертния технико-икономически съвет при тогавашното Главно управление на пътищата беше направено проучване кой вариант да се приеме. Беше направено преброяване на трафика във време, когато по двата маршрута нямаше ремонти. За 24 часа нито един автомобил, пътуващ от Стара Загора до Велико Търново и обратно, не мина през Шипка. Беше установено, че маршрутът през Шипка е с около 40 км по-дълъг от този през Хаинбоаз. Експлоатационните разходи за маршрута през Шипка са значително по-големи поради по-големите наклони и наличието на тунел с дължина около три километра.
На 24 юни 1993 г. се проведе заседание на Експертния съвет при Главно управление на пътищата, в което участваха специалисти от централни ведомства, началници на пътни управления, кметове на общини от Велико Търново, Хасково, Габрово, Стара Загора и др. Той прие:
- за направление Русе - Маказа и Русе - Свиленград да се използва маршрут Русе - Велико Търново - Гурково - Стара Загора - Димитровград - магистрала "Марица", т.е. през Хаинбоаз
- за участъка Русе - магистрала "Марица" да се предвиди габарит за четирилентов път, отговарящ на изискванията за международни пътища.
С това решение се съгласиха всички участници, включително кметът на Габрово и началникът на Пътно управление - Габрово.
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1065852