Author Topic: Тунел Шипка  (Read 68432 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Тунел Шипка
« on: 24.09.2008, 13:39:52 »
Ето че страта идея отново идва на преден план

Quote
Консорциум с чуждестранно участие иска да строи тунела под Шипка
BgNewsroom - 24 Септември 2008, 13:09
Консорциум с чуждестранно участие иска да строи тунела под Шипка Изграждането на тунела под Шипка за преминаване на автомобили провокира интереса на международен консорциум от фирми, съобщи кореспондентът на БГНЕС в Стара Загора.

В консорциума участва строителната фирма Монолит АД, в която акционер е народният представител Иван Стаматов. Включени са още една българска фирма и две чуждестранни, но имената им, не бяха обявени, заради неяснота дали ще реализират инвестиционните намерения. Желанието за изграждане на тунела под Шипка беше оповестено от старозагорския депутат от БНС Евгени Жеков по време на първа копка на модерна сграда в Бизнес парка в Стара Загора. Писмо за инвестиционните намерения е изпратено до МРРБ, но отговор още се чака.
Според депутата е разумно държавата да избере между това да даде обекта на концесия или изграждането му с директни инвестиции от частния бизнес. Обектът е от стратегическа важност, но държавата не може да го изгради със собствени средства, коментира Евгени Жеков. Трасето, което трябва да бъде изградено е 3,125 км. Жеков е съсобственик в Бизнес парк Стара Загора. Той уточни, че на терена, на който в момента се намират търговските обекти на Технополис и Мосю Бриколаж, ще бъдат построени още над 20 сгради с модерна инфраструктура и комуникации, Спа център, ресторанти, магазини на водещи модни марки и др. Съществува идея и за изграждане на билдинг с височина от 100 метра, която ще бъде с впечатляваща архитектура.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #1 on: 30.09.2008, 18:35:09 »
Вестник "Дневник" :

Появиха се мистериозни инвеститори за тунел под Шипка

Два големи европейски инвестиционни фонда и българската компания "Монолит" са готови да построят тунел под Шипка, съобщи депутатът от БНС Евгений Жеков. Дружествата са внесли инвестиционното си намерение в министерството на регионалното развитие и чакат отговор.

Строителният министър Асен Гагаузов каза, че все още не го е получил, но е наредил да го издирят, за да се запознае с него. "Всичко зависи от това колко са големи инвеститорите и дали и как са осигурили финансирането. Ако намеренията им са сериозни, тогава може и да се преразгледа решението на правителството за замразяване на проекта за тунел под Шипка", обясни Гагаузов. През август кабинетът реши, че приоритет е тунел под Петрохан, за чието строителство настоява и Брюксел.

Ще съобщя имената на фондовете, когато му дойде времето, сега на ход е правителството - да каже ще има ли концесия за тунела, коментира собственикът на "Монолит" Иван Стаматов. Предложението на инвеститорите е да изградят съоръжението срещу събирането на таксите от преминаващите автомобили. Те ще прокопаят тунел с две тръби с дължина 3150 м. Общата инвестиция, която обещават, е 200 млн. евро, каза депутатът Жеков. Срещу това обаче държавата трябва да изгради подходните пътища, които са с дължина около 20 км. По думите на Жеков от страната на Стара Загора няма много работа. По-сложните съоръжения били откъм Габрово, където освен обходния път на града трябва да се издигнат и шест виадукта.

Идеята за изграждането на тунел под Шипка е на повече от 100 години. Сега пътят е част от европейския коридор №9, който свързва Хелзинки и Москва с Бяло и Средиземно море чрез гръцкото пристанище Александруполис. Със строителството на тунела ще се съкрати пътуването през прохода Шипка. В края на 90-те години интерес прояваваха няколко японски компании като "Мицуи", "Мицубиши", "Тайсей корпорейшън". Направеното през 2000 г. технико-икономическо проучване показа, че възвръщемостта на инвестициите ще е около 17%.

http://dnevnik.bg/show/?storyid=557527

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #2 on: 03.10.2008, 12:33:27 »
През август кабинетът реши, че приоритет е тунел под Петрохан
Всичкото Мара втасала, Дунавмост-2 и магистрала от Видин до Берковица построила, та за тунел под Петрохан приритала...
Баба ми, Бог да я прости, казваше: "Не прави това като гагаузите", което значи "Не прави това наопаки!", явно министърът оправдава фамилията си.

Според мен тунелът под Шипка има дъх на предизборен кьорфишек. От целия проект за коридора Русе-Търново-Стара Загора-Кърджали-Маказа няма и километър реализиран, така че не виждам откъде инвеститорите ще си избият парите. Ако подходят със сериозна такса, потокът ще ги избиколи през Хаинбоаз.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #3 on: 03.10.2008, 13:24:45 »
Я, Стаматов какъв голям капацитет имал. След като застроиха цяло Хасково, сега и тунел :D

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #4 on: 19.11.2008, 15:26:06 »
"Икон.бг" :

Обсъдиха изграждането на тунел под прохода "Шипка"

Предвижда се тунелът да бъде с дължина 3,2 км



Днес в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) се проведе работна среща между представители на сдружение “Нашето по-голямо Габрово”, водени от председателя на управителния съвет  Иван Господинов и министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов, депутатите от Габровски многомандатен избирателен район – Татяна Дончева и Станимир Илчев, изп. директор на Национална агенция “Пътна инфраструктура” Иван Атанасов, съобщиха от МРРБ.

По време на срещата се обсъди инициативата на сдружението от Габрово - изграждане на 3,2 км тунел под “Шипка” с цел облекчаване на движението от централните части на Северна и Южна България през прохода.

Народните представители Татяна Дончева и Станимир Илчев изразиха подкрепата си за проекта и предложиха МРРБ да открие процедура за концесия на цялостен проект, включващ проектиране, финансиране и ползване на съоръжението.

Тъй като в момента няма източник за финансиране на тунел “Шипка”, присъстващите се обединиха около предложението на Гагаузов, да стартира процедура по заявяване на инвеститорски интерес. При наличието на такъв от повече кандидати би било добре да се възложи подготвянето на технико-икономическа разработка на проекта, за да се предвиди стойността на бъдещата инвестиция. И след това да се обсъдят възможностите за обявяване на процедура за концесия.

http://econ.bg/news/article151671.html

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #5 on: 19.11.2008, 15:35:34 »
Quote
Тъй като в момента няма източник за финансиране на тунел “Шипка”, присъстващите се обединиха около предложението на Гагаузов, да стартира процедура по заявяване на инвеститорски интерес
Явно мистериозните инвеститори са се уплашили от кризата и са се оттеглили. Явно и за този проект единствения източник на финансиране ще си остане бюджетния излишък
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #6 on: 19.11.2008, 18:55:28 »
Явно и за този проект единствения източник на финансиране ще си остане бюджетния излишък

Но тъй като управляващите ще използват една част от бюджетния излишък за подмазване пред пенсионерите, а друга - за преразпределяне помежду си, едва ли ще дадат и лев за тунел под "Шипка". Иначе идеята за тунел на това място я подкрепям и би била единствено от полза - безспорно удобство, както са самия регион там, така и за България и особено за централните райони от двете страни на Стара планина!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

hive

  • Guest
Re: Тунел Шипка
« Reply #7 on: 20.11.2008, 13:52:24 »
Верно, само дето я направиха с 1 км по малка :D.
За Хемус хубаво нещо, но се чудя коя банка ще финансира. Незнам, но едва ли ще дойде фирма да плати изграждането кеш. А банките в момента не дават за такива големи обекти. Ще пуснат процедура, но надали ще е успешна. Дано да дойде някой и да я вземе, надявам се. Ето и нещо от днес:

Гагаузов готви концесия за тунела под Шипка, съобщава „Сега"

Да стартира процедура по заявяване на инвеститорски интерес за изграждане на тунел под прохода Шипка предложи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов. Вчера той участва в работна среща с габровските депутатите Татяна Дончева (БСП) и Станимир Илчев (НДСВ) и шефа на пътната агенция Иван Атанасов. На нея са били обсъдени възможностите за изграждане на 3.2 км тунел под Шипка.

Според Асен Гагаузов трябва първо да се подготви проект и така да се определи колко ще струва тунелът и тогава ще бъде обявена процедура за избор на концесионер. Замисълът е той да събира такси от преминаващите през прохода, а държавата да построи път до съоръжението. Два големи европейски фонда и българската компания "Монолит" са готови да построят тунел под "Шипка", съобщи наскоро Иван Стаменов, депутат от БНС и акционер в "Монолит".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #8 on: 20.11.2008, 14:17:11 »
Иначе идеята за тунел на това място я подкрепям и би била единствено от полза - безспорно удобство, както са самия регион там, така и за България и особено за централните райони от двете страни на Стара планина!
Те Хаинбоаз за две петилетки не могат да оправят, ти за тунел мислиш! Чакай да го оправят, да мине един пълен сезон и наблюденията ще покажат, има ли или няма необходимост от допълнително и то доста скъпо съоръжение. Защото тези, които дават парите, най-напред ще гледат трафика, а не щенията на местни депутати. Освен това, тунел - добре, но обхождането на Габрово и по-точно - на горните му квартали също е проблемно и ще глътне пари.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #9 on: 20.11.2008, 14:41:19 »
Иначе идеята за тунел на това място я подкрепям и би била единствено от полза - безспорно удобство, както са самия регион там, така и за България и особено за централните райони от двете страни на Стара планина!
Те Хаинбоаз за две петилетки не могат да оправят, ти за тунел мислиш! Чакай да го оправят, да мине един пълен сезон и наблюденията ще покажат, има ли или няма необходимост от допълнително и то доста скъпо съоръжение. Защото тези, които дават парите, най-напред ще гледат трафика, а не щенията на местни депутати. Освен това, тунел - добре, но обхождането на Габрово и по-точно - на горните му квартали също е проблемно и ще глътне пари.

Глупаво е според мен само трафика да се гледа, защото трябва да се оценява потенциалния трафик ... един е трафика сега - друг ще е, ако има и тунел и дай Боже магистрала "Шипка" един ден ...

А, че правителството няма да ги дава е ясно - това ще е частен инвеститор, който ще си избие парите от таксите са преминаване ... Тъй, че какво толкова чудно има, ако стане...просто трябва един реален бизнес план и да се види каква е икономическата изгода...Ако имам пари и аз бих инвестирал в подобно нещо...

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #10 on: 20.11.2008, 14:43:21 »
Те Хаинбоаз за две петилетки не могат да оправят, ти за тунел мислиш! Чакай да го оправят, да мине един пълен сезон и наблюденията ще покажат, има ли или няма необходимост от допълнително и то доста скъпо съоръжение. Защото тези, които дават парите, най-напред ще гледат трафика, а не щенията на местни депутати. Освен това, тунел - добре, но обхождането на Габрово и по-точно - на горните му квартали също е проблемно и ще глътне пари.

Малко в страни от Шипка, но пък свързано с Хаинбоаз ето последните новини от днес около неговия ремонт...

Quote
Утре отварят Хаинбоаз, до последно стягат и лъскат прохода

Старо изкърпено трасе до Вонеща вода, от там до Предела – трилентов нов път


ПРОХОДЪТ ХАИНБОАЗ ЩЕ БЪДЕ ОТВОРЕН ЗА ДВИЖЕНИЕ ОТ 16,00 ЧАСА УТРЕ, информира шефът на Областното пътно управление инж. Радомир Хаджитанев.
Екип на „Борба” премина вчера по трасето, което трябва да поеме огромния автомобилен поток от Северна към Южна България.
От Килифарево до Вонеща вода ще се пътува по старото трасе. Пътят макар и в не особено добро състояние е позакърпен и изчистен от растителността и навлечената от прокопаването на новото трасе кал. На някои места обаче липсват мантинели. Въпреки това Хаинбоаз е в задоволително състояние. В нашия участък трасето е леко реновирано, тъй като по-крупна инвестиция в него би била нерентабилна. След завършването на прохода, което по предварителен план трябва да стане догодина, то ще бъде изоставено за сметка на новия път, признават главните изпълнители от фирма „Пътни строежи В. Търново”.
Чисто ново трасе обаче ни очаква от Вонеща вода в посока Предела. Асфалтирането е завършено само преди седмица. Заради неоформените още банкети обаче планираният като трилентов път е разделен само на две ленти, с по една помощна от двете посоки на движение, видя наш екип.
„Направихме всичко необходимо проходът да бъде подготвен за зимата, един от най-големите проблеми е премахването на огромните каменни блокове, които се откъсват при оформянето на новият път от старото трасе”, коментират съуправителите на компанията Филип Маринов и Румен Игнатов.
Въпреки забавянето на отчуждителните процеси свършеното по прохода през тази година е доста. За да се изправи бъдещото трасе и да се разшири в няколко платна, са преместени четири огромни хълма.
ДО ПОСЛЕДНО ПРЕДИ ОТВАРЯНЕТО НА ХАИНБОАЗ ЩЕ СЕ РАБОТИ ЗА ПОДГОТОВКАТА НА ТРАСЕТО.
Един от най-спешните въпроси за участъка е поставянето на предпазни мантинели.
Вчера почистващи машини лъскаха асфалта от калта и праха, около банкета се изсичаше и избуялата растителност.
Изграждането на 22-километровата отсечка от Хаинбоаз в нашия участък ще продължи успоредно на движението, докато времето позволява. Така изпълнителите „Пътни строежи В. Търново” и „Биндер” – Сливен, се надяват да компенсират забавеното строителство в прохода. На доста места ще бъдат използвани старите основи на пътя, прокарани преди половин век, по време на бригадирското движение. Предпазните бетонови огради и подпорни стени са толкова здрави, че могат да бъдат ползвани още дълго време, коментират изпълнителите.
Историята на прохода личи и от няколко изчистени от дървета и храсти паметни плочи, обозначаващи бригадирските лагери. Те ще бъдат поставени от двете страни и на новия път.
Над 40 млн. евро ще струва завършването на 22-километровата отсечка от Предела до Килифарево. След като бъде пусната окончателно, тя ще има 3 и 4 ленти за движение и по нея почти няма да има завои, така както е в участъка южно от Предела, който е готов от две години.
« Last Edit: 20.11.2008, 14:45:16 by naster1 »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #11 on: 20.11.2008, 14:50:46 »
Те Хаинбоаз за две петилетки не могат да оправят, ти за тунел мислиш! Чакай да го оправят, да мине един пълен сезон и наблюденията ще покажат, има ли или няма необходимост от допълнително и то доста скъпо съоръжение. Защото тези, които дават парите, най-напред ще гледат трафика, а не щенията на местни депутати. Освен това, тунел - добре, но обхождането на Габрово и по-точно - на горните му квартали също е проблемно и ще глътне пари.

Написах, че подкрепят идеята, а не че управляващите сега, ще дават пари за нея. Ясно съм се изразил. А необходимост мисля има - от север и от юг има разположени големи за България градове и предполага трафикът не е малък. Все пак не всеки пътува до София или до морето. А направи ли се бърз и удобен преход на Стара планина, дори само чисто туристическите пътувания ще се развият по посока Велико Търново, Трявна, Етъра, Казанлък и региона. Защото сега с това влачена през прохода, много хора се отказват. Особено ако не е пролет или лято. Поне аз така смятам.
« Last Edit: 21.11.2008, 02:39:52 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #12 on: 20.11.2008, 23:07:26 »
А направи ли се бърз и удобен преход на Стара планина, дори само чисто туристическите пътувания ще се развият по посока Велико Търново, Трявна, Етъра, Казанлък и региона. Защото сега с това влачена през прохода, много хора се отказват. Особено ако не е пролет или лято.
Не прочете ли предния постинг? Хаинбоаз ще си е супер, когато най-най-сетне го завършат. Два големи прохода на 20 км и после 250 км до Витиня - нищо! По-добре да инвестират в Беклемето (Троян-Кърнаре), той свързва Пловдив и Плевен, които не са по-малки от Търново и Стара Загора, а няма алтернатива в близките 100 км и в двете посоки. По този начин ще се получи ос Плевен-Карлово-Пловдив-Смолян-Беломорието. В момента Беклемето през лятото е труднопроходим за тежки возила, а от декември до май е затворен - просто не може да бъде разчистен от снега. Възможна е и друга алтернатива, която се практикува в Швейцария и Австрия - Autoverladung. Прави се жп-тунел и автомобилите се возят на платформи.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #13 on: 21.11.2008, 03:05:19 »
Не прочете ли предния постинг? Хаинбоаз ще си е супер, когато най-най-сетне го завършат. Два големи прохода на 20 км и после 250 км до Витиня - нищо! По-добре да инвестират в Беклемето (Троян-Кърнаре), той свързва Пловдив и Плевен, които не са по-малки от Търново и Стара Загора, а няма алтернатива в близките 100 км и в двете посоки. По този начин ще се получи ос Плевен-Карлово-Пловдив-Смолян-Беломорието. В момента Беклемето през лятото е труднопроходим за тежки возила, а от декември до май е затворен - просто не може да бъде разчистен от снега. Възможна е и друга алтернатива, която се практикува в Швейцария и Австрия - Autoverladung. Прави се жп-тунел и автомобилите се возят на платформи.

Аз лично съм за тунел под "Шипка", а не за "Троян-Кърнаре". Ако вторият проход е в плачевно състояние, по-добре да се инвестира по подобие на Хаинбоаз, но не и да се прави тунел. За мен по-разумното решение би било, ако тунелът бъде под "Шипка", защото като разположение е по-централно между двете пресичащи Стара планина магистрали "Хемус" и "Черно море" и от тук би обслужвал повече градове - непосредствено близките Габрово, Велико Търново и Стара Загора, не чак толкова далечните, с оглед магистралите "Тракия" и "Хемус" (когато се построи), Плевен, Ловеч и Пловдив, както и Сливен и Търговище. Безспорно, че по-удобно за пловдивчани и плевенчани би било пресичането при Троян-Кърнаре, но при там построен тунел, удобството повече градове да го използват би се намалило. Докато тунел под "Шипка" би бил от полза за шофьорите на по-голям брой области. А и би имало един вид редуване и симетричност, а от тук и избор за пътуващите според времето, с което разполагат, и целта на пътуването им, в удобните пресичания на Стара планина - тунел (магистрала "Хемус"), проход (Троян-Кърнаре), тунел ("Шипка), проход (Хаинбоаз), тунел (магистрала "Черно море"). Така няма да има концентриране в едната част само на Балкана на по-удобни връзки между Северна и Южна България, а биха били разпределени равномерно по цялата дължина на планината, което мисля е по-разумното решение.
« Last Edit: 21.11.2008, 03:07:23 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #14 on: 21.11.2008, 08:18:22 »
Естествено, че тунелът под Шипка е много по-важен от другите алтернативни такива.

Най-малкото, че именно той ще бъде приоритет за ЕС през 2012 г., а не някой друг тунел.

Той ще свързва по най-прекия път региона на река Дунав, както и Букурещ с Бяло море, а също така и Северна Европа с Турция, дори само трафикът Букурещ- Истанбул е напълно достатъчна предпоставка за реализацията му...  :rolleyes:

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #15 on: 21.11.2008, 08:54:26 »
Аз лично съм за тунел под "Шипка", а не за "Троян-Кърнаре". Ако вторият проход е в плачевно състояние, по-добре да се инвестира по подобие на Хаинбоаз, но не и да се прави тунел.

Tроян Кърнаре като експлоатационно състояние на настилката е по-добър от Шипка. Проблемът му е че планината там е много висока, което обуславя и по-голямо изкачване и слизане,а и зимата е дълга и затова той изобщо не се разчиства от снега.
При сегашното развитие на икономиката ни , според мене необходимост от тунел би имало след поне 15-20 години, и както казва Благун - железопътен. То такава идея се и спрягаше преди известно време.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #16 on: 21.11.2008, 19:23:23 »
1. Най-малкото, че именно той ще бъде приоритет за ЕС през 2012 г., а не някой друг тунел.
2. Той ще свързва по най-прекия път региона на река Дунав, както и Букурещ с Бяло море,
3. а също така и Северна Европа с Турция, дори само трафикът Букурещ- Истанбул е напълно достатъчна предпоставка за реализацията му
1. Това никой не може да знае, още повече с неяснотата по кризата.
2. Както и да смяташ, Русе-София-Кулата е най-късата комуникация от Букурещ към големите градове на Гърция. Александруполис и района му (номос Еврос) са твърде незначителни, за да бъдат крайна точка на еврокоридор.
3. Хаинбоаз е в напреднало изграждане и ако стане 4-лентов, това ще е добра перспектива за години напред (още повече, че май целият коридор север-юг ще е 4-лентов). Основното предимство на Хаинбоаз пред Шипка е значително по-ниската му височина. Едно време нашата стара ЗАЗ-ка 965 го катереше по паветата, без да загрее, а през Шипка спирахме "на всеки километър". Друго предимство е, че не минава покрай големи градове, а това означава сложни обходни шосета и скъпи отчуждавания.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #17 on: 21.11.2008, 20:12:09 »
Хубави сметки за Хаинбоаз, но АМ Шипка трябва да мине през Стара Загора, Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море ... тъй, че нямам против да е Хаинбоаз, ама трябва магистралата после леко на запад да дръпне, за да мине през Димитровград. Също 4та главна жп линия минава през Шипка и ще е нужно тунел и там, тъй като сега е мъка голяма тази линия ...

Впрочем има един проект за трансчерноморска автомагистрала, която е точно по маршрута, който аз описах ...



Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #18 on: 22.11.2008, 01:07:39 »
1. Хубави сметки за Хаинбоаз, но АМ Шипка трябва да мине през Стара Загора, Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море ... тъй, че нямам против да е Хаинбоаз, ама трябва магистралата после леко на запад да дръпне, за да мине през Димитровград.
2. Също 4та главна жп линия минава през Шипка и ще е нужно тунел и там, тъй като сега е мъка голяма тази линия ...
1. Какво значи трябва да мине? Тя рибата във водата, ти тиган гласиш! Като започне да се проектира трасето, ще се измисли нещо от Гурково-Николаево-Ягода-източен ринг на Стара Загора. Таман могат да оползотворят някой друг боеприпас от полигона в Змейово :P
2. Каква жп-линия през Шипка????? Жп-линията минава през Кръстец, южно от Трявна.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #19 on: 22.11.2008, 08:52:53 »
1. Хубави сметки за Хаинбоаз, но АМ Шипка трябва да мине през Стара Загора, Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море ... тъй, че нямам против да е Хаинбоаз, ама трябва магистралата после леко на запад да дръпне, за да мине през Димитровград.
2. Също 4та главна жп линия минава през Шипка и ще е нужно тунел и там, тъй като сега е мъка голяма тази линия ...
1. Какво значи трябва да мине? Тя рибата във водата, ти тиган гласиш! Като започне да се проектира трасето, ще се измисли нещо от Гурково-Николаево-Ягода-източен ринг на Стара Загора. Таман могат да оползотворят някой друг боеприпас от полигона в Змейово :P
2. Каква жп-линия през Шипка????? Жп-линията минава през Кръстец, южно от Трявна.

Знам от къде минава линията. Но тази линия в бъдеще ще бъде магистралана, тъй като е по важен паневропейски коридор и магистралните жп пътища също ще си имат имена както пътните и името й ще бъде пак Шипка  ;)