--- Говорите за постоянни промени, но нещата далеч не са такива, каквито ги изкарвате - направи се стандарт за символите, който се приложи и вече е разпространен по всички модели системи(това не става от раз главно защото някой в някой гараж трябва да се размърда с флашката или картата). Създадоха се шрифтове и всичко вече е разпространено. Главен проблем останаха табелите на новите БМЦ, които имат своите софтуерни недостатъци, но и там се търси адекватно и работещо решение - когато станат еднопосочни, всичко ще се изчисти. По отношение на гласовото оповестяване - Марио чрез друг пишещ тук ви каза: Има в момента три различни гласа(не броим тестовия), което не е нито по негова вина, нито в неговите възможности. След като се направят достатъчно тестове на стенд и на демонстрационно превозно средство, ще се предложи да се запише всичко на ново с един глас(включително и новите спирки заради МД3) и ще имаме стандарт и по това отношение. --- Единственият плюс на оповестяването в метрото е, че там работят с една дикторка(Надя Обретенова), а не с различни, както се случва при оповестяването на наземния транспорт. Относно допълнителните съобщения, изобщо не са нито "смешни", нито "весели". Нормално отношение към пътниците, които пак ще кажа, че са и клиенти. Освен това, подобно на западните практики е добре и ще се тестват следните специални съобщения:
1) Автобусът(трамваят) е за гараж(депо) ХХХ - ще се съобщава след всеки анонс на "Следваща спирка" до точката на промяна на основния маршрут или до последната спирка с пътници; Целта е освен да се подобри качеството на услугата, да се намалят драстично пререканията пътник - водач;
2) Уважаеми пътници, моля, освободете вратите! Благодаря ви! - служебно съобщение, което ще се пуска с натискане на бутон на ИБИС системата, нещо, което го има на Запад и е много полезно и унифицирано, вместо да се крещи по микрофона от водача;
3) Обмисля се вариант за съобщаване на интермодални връзки и връзки с важни обекти, включително на английски, но за сега се търси консултант, т.е. няма да се прилага 1:1 практиката от друг град;