Защо трябва да гледаме къде и какво оповестяване има? Ние не можем ли да бъдем пример за останалите как трябва да е ?
Това аз го споделям за всяка една област. Не само за спирки, табели, градски транспорт. Много е тъпо като някой каже "В някои държави първият ден от болничните е за сметка на служителя и не се заплаща, затова и у нас да го направим така". Има и още много примери.
За спирките - лично на мен най-много ми харесват сигналът в късите шкоди, това е и сигналът, който се използваше в Т6А2СФ, когато тръгнаха. Що се касае до "Некст стоп" - аз съм категорично против поради много причини. Но ако това помага на някого, нека го има.
Най-хубавото е ако се успее да се махне възможността водачът да може да регулира звука.
И следва и още един въпрос - кой ще контролира дали работи уредбата. Водачите никога няма да пишат в ремонтната книга "неработеща уредба".
И може ли по някакъв начин да се промени местоположението на точките за съобщаване, за да може спирката да се съобщава две-три секунди преди превозното средство да е спряло на нея. В момента на много спирки съобщаването е секунди след като вратите вече са отворени, а на други направо секунди след като превозното средство е тръгнало към следващата спирка. Пример - пл. Гарибалди. Там "пл. Гарибалди" се съобщава след като трамваят вече е потеглил от тази спирка.
При това условие напълно разбирам водачите, които елиминират оповестяването. И аз да бях на тяхно място, и аз щях да клъцна кабела.
Още еди пример, че не всичко чуждестранно е хубаво. На трамваите Т6А2 има три говорителя, всичките са разположени от лявата страна. Първият е долепен за кабината и сигналът от него се чува най-силно именно в кабината, дори и да е изолирана с нещо. Обаче ако се отреже този говорител, то остават само два - срещу втора и трета врата. Далеч по-умно е да бяха 4 говорителя разположени шахматно - два отдясно и два от ляво. Но не са така. А подобно разположение на говорителите на Т6А2 имат и Т6Б5, Т6А5 и други.