Похвална е жалбата, ама вижте колко жалък е отговорът.
Текст на жалбата:
От доста време се каня да напиша жалба по този въпрос - става дума за уредбите за съобщаване на спирките и светлинните табла в някои от превозните средства на Столичен електротранспорт. В някои тролейбуси и трамваи има такава система, но в много малка част от тях се използва. За нея са хвърлени много пари, вероятно стотици хиляди левове, за да си позволявате да не се използва. Във всички трамвай с номера 2041 - 2057 тази система е изправна, както и в новите 2401, 2403-2406. От години обаче не ми се е случвало по тм.9 или по тм.5 (2041 - 2057) да чуя съобщаването на спирките. И не само това - ватманите дори не си правят труда да сменят на светлинното табло посоката на движение, т.е. трамвая се движи цял като пише кв. Хладилника или кв. Надежда или пък по тм.5 - кв. Княжево или Съдебна палата. Изключение правят само 1-2 водача по новите мотриси. В момента трамваите от линия 9 се движат по нов маршрут и там е разбираемо да не се съобщават спирките или да се изписват и двете крайни станции, но аз говоря за последните може би 5 години! Отделно за тези промени се знае отдавна и беше редно до сега да са въведени новите маршрути и като надписи, и като звукова сигнализация. Също така в някои от реновираните тролейбуси има такава система, но не във всички работи, а там където работи обикновено е толкова слаб звука, че нищо не се чува. Същевременно се говори ще се внедрява подобна система в други превозни средства на градския транспорт, но какъв е смисълът от това, след като в момента, там където я има, тя не се използва? Очаквам отговор на следните въпроси: 1) Защо няма заповед във въпросните средства да се съобщават спирките? 2) Защо няма заповед във въпросните средства да се променят посоките на светлинните табла? 3) Защо все още не са въведените новите маршрути за линии 9 и 10 в 2041 - 2057? 4) Кой е този служител, който си е позволил да се отнася така безотговорно към системите, струващи толкова много пари? 5) До кога гражданите ще трябва да сигнализират за подобни неща, вместо вие да упражнявате контрол? До кога ще оставяте водачите да правят каквото те си искат? 6) Какви санкции са наложени на виновните служители за оисаните по-горе проблеми? Моля за адекватен и навременен отговор по всички поставени въпроси!
Отговор:
Столичен Електротранспорт ЕАД 1233 София, буп. "Княгиня Мария Луиза" 193 изх.№ 1273/22.04.09 КОПИЕ ДО "ЦЕНТЪР ЗА ГРАДСКА МОБИЛНОСТ" ЕООД ОТНОСНО: Отговор на жалба с вх.№ 1690/19.03.2009г. към Виртуалното деловодство на "Център за градска мобилност" ЕООД Уважаеми г-н Хаджиниколаев, Във връзка с подадена от Вас жалба Ви уведомяваме за следното: В ТМ мотриси с номера от 2001 до 2057 софтуерно са програмирани чрез гласово съобщение спирките по 9-та ТМ линия по маршрут: ж.к. "Хладилника"-хотел "Хемус" - пл."Македония" - н-з "Надежда". Такъв маршрут вече не съществува. В момента тези мотриси не се движат по 5-та ТМ линия. Софтуерът не е собственост на "Столичен електротранспорт" ЕАД и не можем да го програмираме. Нови модернизирани ТМ мотриси 2401, 2403, 2404, 2405, 2406, 2407 и 2408 имат промяна на посоката: "Съдебна палата" -кв."Княжево" и я спазват. За повече и по-подробна информация може да се обадите на тел:931 80 85 всеки работен ден между 08:00ч. и 08:30 часа, или лично да дойдете при Зам.директора инж.Иво Василев в горепосочените часове. Изпълнителен директор:инж.Евгений Ганчев