Иво, имаме случай на наши приятели, които имат апартамент на паметника Левски, демек само от наема му могат да си живеят като царе, без да работят и въпреки това са в Канада. Защото средата на живот е коренно различна, особено за семейства деца. Например не съм разбрал някой да събира огромни суми за лечение на болни деца примерно чрез дарителски кампании, есемеси и прочие, а надали тука няма подобни случаи. Откакто сме дошли, за доктор не сме дали и една стотинка, включително и за раждането....дори и здравни осигуровки не се удържат. В България знаете как е.
Стефане, хората карат SUV принудително, понеже зимата е толкова страшна, че друго не оправя работата. Да не говорим, че американските пикапи и SUV са абсолютни пръчки и поддръжката им е адски скъпа. Малко хора получават 100 хил. долара годишно, а и да ги получават файда няма, понеже след данъци чисто стават 50 хиляди. Скалата е прогресивна, демек високите заплати ги удрят жестоко, като в Скандинавия. Плюс това ако си женен или живееш с някоя мадама без брак шест месеца и повече, сумират доходите и на двама ви и става още по-терсене. Единственото спасение е да си фирма (признават различни разходи) или да живееш в крайния север, където има облекчения.Само индианците са освободени изцяло от данъци. Не е като в България или при клоуна Тръмп богатите да са облагодетелствани. Хората, които не си знаят парите, са много малко и са най-вече наследствени.
Относно влаковете на дълги разстояния, особено в посока Западна Канада - да, изключително скъпи са, освен това се движат много бавно. Предназначени са не за ежедневно пътуване, а за разглеждане на планините. Автобусът също е много скъп, а в добавка Грейхаунд закри всичките си линии на запад от Онтарио. Други фирми и провинциите се опитват да запълнят дупката, с автобуси по два пъти седмично....Понеже разстоянията са големи и често на 70-80 километра няма и едно селце....А бензинът е долар и нещо килото....Вътрешните полети са....по-евтино е да летите примерно от Торонто до Токио, отколкото от Торонто до Ванкувър заради монополизъм. Защото ако някой се разболее тежко в крайния Север, го карат безплатно със самолет в големите градове на юг. Знаете колко струва един такъв полет, особено ако се налага придружаващ лекар, та всички останали плащаме сметката. Калгари, година и половина бях там, си е едно голямо село и единственият сектор е нефт и газ. Когато цената им е висока супер, но поевтинеят ли, става страшен мортос....Едмънтън е същата работа, както и цяла Албърта. Ванкувър е само недвижими имоти, всичко друго е зле, а е безбожно скъп - наем за апартамент с една спалня 2000 долара минимум. Транспорт - зле, мръзнел съм по половин час по спирките зимата. Няма база за сравнение с Торонто. И въпреки това напливът не спира, основно индийци, пакистанци, черни и араби, подбива заплатите....Има много индийски програмисти, които свалят цената, в резултат на което и добрите програмисти не са така добре, както в България...Квартирите са проблем, но има една особеност - вземеш ли, хазяинът може да ти вдига наема с не повече от 2-3 процента годишно, независимо от това какво се случва на пазара. Тоест примерно взел си апартамент преди 5-6 години на хиляда долара, можеш да си живееш в него над десет и повече, плащайки същата или подобна сума. В същото време при наемане на същия апартамент сега, от нов наемател, наемът ще му е двоен. Не може ако примерно в Младост наемите са се вдигнали значително, и си стар наемател, собственикът да ти надуе наема според текущите цени на пазара. Не може и да те изгони, за да го отдаде на сегашните цени...Хитруването на индийци, пакистанци и т.н. се състои в това, че работят на ниска ставка, но живеят по 8-10 човека в апартамент и си делят наема. Освен това толкова се държат един на друг, че влезе ли един от тях в някоя компания, веднага урежда още 10 индиеца, и така завземат цели сектори. В момента един от директорите на Канейдйън Пасифик е едно индийско пичлеме....Гражданската отговорност, която е на шофьора, не на колата, и зависи от допуснатите нарушения, е две хиляди долара и нагоре....Автосервизите вземат между 80 и 100 долара на час, дори и да не са успели да ти оправят колата, частите са отделно.
Поне като станеш на 65, винаги получаваш пенсия, стига да си живял минимум 20 години в Канада и да си работил пет месеца. Условието е да продължаваш да живееш в страната 6 месеца в годината - демек ако окончателно се върнеш в България, оставаш без пенсия.