Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167921 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2620 on: 15.05.2012, 15:19:36 »
Наистина ми е жал за 2914, незнам и аз какво може да му е, иначе пътувах с 2621, добра возия, но нещо хич не е в особено добро състояние, пода му на много места се е окъсал и заотлепвал, а в 2607, който след пребоядисването сега днес забелязах, че е в много добра форма, обаче втората врата едното и крило през цялото време се люлееше и има някакъв проблем с нея, останах много доволен от ускорението му обаче, страхотен е. 2051, днес по 7 е имал ПТП и задната ламарина под стъклото е сплескана солидно.
« Last Edit: 15.05.2012, 16:40:18 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2621 on: 27.05.2012, 20:39:49 »
2715, днес по 7, предния му капак е сменен с някакъв друг, здъвкан и изплют отнякъде, по-светъл от останалата част на тролея и с бели стикери на инвентарния номер, както са на 2115 и 2604. Изглажда доста гадно така. :rev:

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2622 on: 13.06.2012, 20:00:52 »
Малко поседна информация за ситуацията в Надежда.
2612 днес по единицата с чистонови жълти дебели пръти, каквито са на 2623, 2123 и 2909, и гадното фолио от едното челно стъкло е махнато. Жълтите пръти на 2619 също са на него отскоро, беше с оранжеви, незнам дали фолиото от челните стъкла му е премахнато или самите те са сменяни. Прътите на 2623 и 2123 са почернени по върховете защото жълтата боя с която са по оригинал е много калпава и почва да се люпи за отрицателно време, както на 2909. 2618 с един оранжев и един жълт прът, бялото не е било боя, а само фолио. 2605 вчера имаше ПТП отпред до първа врата и бронята беше сериозно смачкана, днес шофьорите му бяха с 2607 по 6, дано се върне поправен. 2057 има някакъв проблем, от миналата седмица досега шофьорите му излизат през ден с някой друг тролей, чудно ми е, как веднага на го пратят на ОР. Авариралия вчера 2915 днес беше заместван от 2622. Шофьорите от 2723 ще си останат с 2621, самият 2723 ще отиде по девятката с други шофьори.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2623 on: 14.06.2012, 00:02:02 »
Днес 1515, както си строеше кротко резерва на ул. Ильо войвода, така си мацаше един сектор от прътите с червена боя, че даже си беше намерил и помощник. Жалко, че бързах много, иначе щях да му направя една фотосесия или дори клипче  :P
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #2624 on: 14.06.2012, 06:57:25 »
На прътите на 2623 това е бандажна лента.а не е люпена боя.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2625 on: 14.06.2012, 07:34:55 »
Да точно, мерси за корекцията, но на 2123 е боя, нанесена много гадно при това, освен това боя върху боя пак ще се олюпят, ако не се сетят да му сложат бандаж. Между другото 1404 май има нужда от освежаване на прътите.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2626 on: 20.06.2012, 12:37:55 »
2922 е тотално опорочен и развален от шофьорите си, единия е един възрастен смахнат и пред пенсия, а другия е от миналата година новобранец. Махнали са хубавата кутия за табела, прибрали са хубавата инвентарна табела някъде си и са сложили на челното стъкло някакво гнусно и крайно некадърно залепено синьо фолио, отделно няма и подвижна щора и на шофьорското стъкло има също фолио, огледалото в кабината е натрошено на 1100 парченца таблото не е чистено от незапомнени времена, жал ми е за хубавия тролей. Отдавна исках да пътувам с 2902 и днес го нацелих по шестицата, специално си спрях музиката за да чуя какви звуци издава, но пътуването не беше много приятно. Вратите тряскат ужасно, а при движение непрекъснато тропат и скърцат, задната и страничната ел. табели са монтирани с някакви отвратителни ръждиви, железни планки. Тих е и вози добре, но гадната тапицерия и проблемите с вратите дразнят много, най-добрият Икарцедес според мен е 2108. Прътите на 2914 и 2610 пак се люпят, изглежда всичките трябва да се снабдят с бандажна лента по върховете.
« Last Edit: 20.06.2012, 13:28:03 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #2627 on: 28.06.2012, 11:22:10 »
2908 е на основен ремонт. Най-големият обор сред тролеите в София вече е на ремонт.
А 1802 е трайно спрян от поне 3 месеца и никой не се и старае да го оправя.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2628 on: 28.06.2012, 12:15:24 »
 Освен 1802 ,от 3 месеца вече и 1807 е трайно спряла .....   ;)
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #2629 on: 28.06.2012, 12:25:23 »
Ама той има ли някакъв проблем, или просто няма кой да го кара, т.к. единият шофьор е в отпуска, а другият е трайно в болнични. А мановете не ги дават на много хора да ги карат.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2630 on: 29.06.2012, 19:01:41 »
2620 с два различни пръта единия чистонов жълт, като на 2612 и 2619, прътите на 2618 също са сменяни, не са онези но които беше бялото фолио, 2703 и 2610 са увили бандажи по върховете на прътите, остава това да направи и 2914, а имаше и един искърски с току що сменени пръти, ама не се сещам кой точно беше. Забелязвам, че прътите на искърските тролеи изглеждат доста зле, огънати са като пръти на Зиу, почернели, невзрачни и грозни, а лошото е, че и самите станоци шкодовите също са се деформирали, няма да се научат, като ги вкарват в халето да не прибират прътите. Тези на 1403 са почнали да се пречупват там където се свързват със станока, както са били преди на 1429, изглеждат много гадно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2631 on: 02.07.2012, 21:45:22 »
1426 трябва да го пратят на ремонт за плъзгачи. Днес около 18:15 от Хаджи Димитър до Английската гимназия успя 3 пъти да изсипе токоснемателите, като третия път - на светофара на ул. Бяло море единия не се прибра от макарата и яко шибна стойката на светофара. Прътът оцеля, но като ги закачи момчето, се чуваше звук от стържене на чашката по жицата, сякаш чашката е накриво. 
Предполагам, по-късно е заменен от някой друг тролей.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2632 on: 03.07.2012, 00:01:04 »
1426 трябва да го пратят на ремонт за плъзгачи. Днес около 18:15 от Хаджи Димитър до Английската гимназия успя 3 пъти да изсипе токоснемателите, като третия път - на светофара на ул. Бяло море единия не се прибра от макарата и яко шибна стойката на светофара. Прътът оцеля, но като ги закачи момчето, се чуваше звук от стържене на чашката по жицата, сякаш чашката е накриво. 
Предполагам, по-късно е заменен от някой друг тролей.
:D :D :D :D :D :D :D  на ремонт за плъзгачи- ето този бисер не го бях чувал за толкова години в системата :) просто въпросното момче не разбира бъкел как да си настрои носачите за да няма проблем с прътите и да натегне малко същите  ;)
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2633 on: 03.07.2012, 00:23:05 »
Не беше проблем, че не се прибра токоснемателя, но проблем беше, че чашката като се движи по жицата издаваше стържещ звук и при първата конзола хвърляше. Това породено от грешно регулиране ли е или от дефект на плъзгача (чашката). Случвало ми се е и на 1408 още като беше в Искър и на 2908, когато го караше един гологлав.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2634 on: 09.07.2012, 14:11:31 »
2106 е с увити по върховете на прътите дебели парчета от някаква сива материя, която ми прилича на тази с която често се увиват уреди като например телевизори в транспортните си опаковки. Обаче това нещо гори и ако пръта се отърка в жицата ще стане на нищо, незнам защо вече не правят прътите да са като тези на 1404 и преди, както бяха на 2917( http://gtsofia.info/oldsite/viewpic.php?pic=478 ) да са си фабрично увити с бандажни ленти и де не се налага да ги пребоядисват, а на който му пречи че остават черни следи от пипане с мръсни ръкавици да си увива черни бандажи колкото иска.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #2635 on: 09.07.2012, 15:45:13 »
Прътите на 2616 приличат все едно са на някакво ЗИУ.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2636 on: 09.07.2012, 16:05:31 »
http://transphoto.ru/photo/481536/
Това е искърската глупост да прибират прътите докато са в халето, а то май и шофьорите на 1206 са си били свикнали да ги прибират от край време( http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=13688 ), трябва да видиш прътите на 1209 и тези на 2616 ще ти изглеждат много добре. Той трябва да е следващият кандидат за нови пръти, 2620 и 2611 са с по един нов и трябва да им сменят и втория, много ще се радвам ако направят организирано увиване на всички пръти по върховете с черни бандажи, не, че на всички трябват ама те и шофьорите видят един как си увил прътите и почнат да искат и те така изведнъж без никаква предпоставка и измислят глупости като на 2106, като толкова искат да си омотават върховете на прътите могат да го направят само като отидат в някоя железария и си купят изолир банд, даже то на 2610 си е точно най-обикновена черна лепенка, а не бандажни ленти.
« Last Edit: 09.07.2012, 16:09:18 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2637 on: 09.07.2012, 16:17:28 »
Не, че мнението ми е окончателно, но смятам за напълно логично (и вероятно точно така пише в инструктажите), че след приключване на работа ПС трябва да се изключи от ККМ. Въпреки наличието на главен прекъсвач, винаги може да се случи авария в него или в ККМ която да предизвика повреда или пожар. Някакви "козметични проблеми" не би трябвало да водят до проблеми със сигурността, която е винаги от най-съществено значения при всякакъв вид техника.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #2638 on: 09.07.2012, 16:31:47 »
Разбира се, че трябва да се изключва, то заради това са се запалили 2924 и 2003, проблема е, че ако прътите не са вдигнати във въздуха така( http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=13780 ) пружините оказват натоварване напразно и пръта се деформира, но може това да не се отнася еднакво за всички пръти, в Искър това което виждам, е, че масово голяма част от тролеите са с шкодови станоци, на които стават само един вид пръти, които могат да се деформират когато са прибрани на куките, но са достатъчно гъвкави за да могат после да се оформят в друга форма. Прътите на 1403 например, който е с оригиналните си станоци са започнали да се пречупват там където се свързват със станока, вероятно защото не са толкова гъвкави за да се огънат или просто защото това е слабо място което веднага поддава на натоварването от пружините. Във връзка с това слагането на шкодови станоци може да е тактически ход за да не става това пречупване при свръзката със станока при икарусовите станоци, поради което предполагам прътите на 1403 подлежат на смяна.

Едит: Айде и 2922 е набучил един нов жълт прът.
« Last Edit: 09.07.2012, 19:23:51 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #2639 on: 09.07.2012, 19:27:17 »
OК прътите да сочат в небето ами какво става с пружините в макарите?
Нормалното положение е да са на височината на КМ, като естестено за това не е задължително изобщо да има КМ над тролейбуса.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите