Author Topic: Ikarus 280T  (Read 533403 times)

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4620 on: 27.06.2018, 22:46:36 »
2721 имаше стабилни титуляри след омуртажкия ремонт, но единия напусна, а другия се качи на друг Икарус и впоследствие на Шкода. Ремонтът му остаря, и естествено трябваше повече поддръжка, но нямаше кой да се занимава с него и така бе оставен на произвола. 2915 беше нещо страшно преди основния ремонт. Имаше много проблеми с електрическото спиране, а и го караха шофьори, които го разсипаха за последните 2-3г., преди да мине поредния основен. Много е важно задкормилното устройство!  :help: Всичко това, което се случва в днешно време е заради Шкодите. Заради тях се намалиха персонала в  сервиза и не се поддържат както трябва Икарусите (въпреки,че разчитат още на тях), заради тях много добри колективи се разделиха, едни напуснаха, други се събраха с трети и така стана една какафония...  Като ще обновяват, да бяха обновили всичко, ама ето,че тези пластмасови каруци почнаха да дават фира. Едни стоят за диференциали, други за електроника след силната буря от миналата седмица. 2908 и 2054 не са лоши тролейбуси, но имат нужда от внимание, а няма кой да се занимава с тях.  2603 пък остана единствения от жълтите, който не е минавал 2-ри основен ремонт и според шофьори се държи доста добре.
   И покрай всичко това, има и добра новина: безстопанствения доскоро 2909, си има нови титуляри и му се обръща сериозно внимание, стяга се и ще върви редовно на линия.
« Last Edit: 27.06.2018, 23:11:09 by GANZ »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2974
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4621 on: 27.06.2018, 23:11:39 »
Всичко това, което се случва в днешно време е заради Шкодите.
При цялото ми уважение, всичко това, което се случва, е не заради Шкодите, а заради дебилно управление. На гаражите, на транспорта, на общината, на държавата като цяло. Иначе Шкодите не са идеални, но са може би най-доброто, купувано за софийския градски транспорт от поне едно десетилетие насам. А за проблемите им - 80 процента се дължат пак на изброените фактори, в комбинация с прекрасните ни условия на експлоатация.
« Last Edit: 27.06.2018, 23:15:16 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4622 on: 27.06.2018, 23:19:17 »
Съгласен и подкрепям мнението ти, но нито аз, нито ти можем да променим това. Само остава да видим какво ще се случи в близко бъдеще. Ясно е,че всичко е оставено на произвола на съдбата. :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4623 on: 03.07.2018, 10:56:46 »
На мен ми се струва, че на някои Икаруси шасито им е супер, без изгнили и скъсани греди. Изгнилите странични ламарини и под се семнят, важното е шасито да е здраво. Вярно че имаше някой друг с провиснало ремарке и изгнил около съчленението, но има и такива които са съвсем здрави. Същото беше и с автобусите, имаше такива до последно със здраво шаси но ги спряха и оставиха О 305-ци с по-изгнило шаси. А по правилното е и при тролеите и при автобусите да се запазят и използват добрите бройки от всеки модел, а не избирателно само от един.

Не мога да си го обясня това, явно са трудоемки за ремонт тези Икаруси и за това не им се занимава с тях, но от тези в Искър имаше много добри които ги махнаха направо от линия като дойдоха Шкодите. И тия основни ремонти, вместо да се сложи климатик и от новия тип врати, те тия пари ги дават да правят предница и задница от стъклопласт, което е абсолютно ненужно, много занимавка като време и трудно за изпълнение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4624 on: 03.07.2018, 11:11:28 »
Модернизацията им задължително трябваше да включва статичен преобразувател и дизелов агрегат. Ама това отдавна е минало. Като за машини на 30 години са си добре.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4625 on: 03.07.2018, 12:35:15 »
И къде ще се побере този дизелов агрегат? Единствената възможност е да бъде монтиран на мястото на четвърта врата, но така се губи врата и се претоварват носещата конструкция и задният мост с единични гуми - не са разчетени да поемат сериозно натоварване отзад. :rolleyes:
Идеята за статичен преобразувател е наистина добра. :)
« Last Edit: 03.07.2018, 12:37:06 by V.Peichev »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4626 on: 03.07.2018, 13:52:38 »
Под пода в ремаркето, където няма нищо. На същото място е и на Графовете.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4627 on: 01.08.2018, 15:23:16 »
2711 си дойде от основен ремонт. Напук на слуховете,че след 2703 няма да пращат повече Икаруси на ремонт, заминава 2913. :)

2109 е ремонтиран, пребоядисан и почти готов. Чака челно стъкло.
« Last Edit: 01.08.2018, 15:25:47 by GANZ »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4628 on: 01.08.2018, 15:27:21 »
Ако спрат с ремонтите на Икарусите, то това ще обрече на закриване трасето към Люлин. Надали могат да си го позволят.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4629 on: 01.08.2018, 18:12:39 »
Плюс това очакваме цели 2 нови трасета !  :crazy:
Нали трябва да се обслужват с нещо. :D

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4630 on: 01.08.2018, 18:16:37 »
И по ТБ9 Икарусите не са много редки - само тази седмица видях такива два пъти на Сточна Гара. :)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2480
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4631 on: 01.08.2018, 20:06:12 »
Предвид новите трасета, може да се наложи възкресение на някой и друг Икарус от Левски.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4632 on: 01.08.2018, 20:11:10 »
При тази остра нужда от тролейбуси може да се наложи да ускорим работата по Шкодата 9Тр и ДАК-а, че току-виж опряли до тях :D :D :D
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4633 on: 01.08.2018, 20:48:40 »
Майтапа на страна, но с това удължаване на петицата и с "зарежи питомното и гони дивото" по Арсеналски, поръчката за още нови тролеи не търпи отлагане. И аз се радвах, когато Икарусите бяха нови, ама сега са за хвърляне всичките. 100% съм сигурен, че резултатът от "ремонтите" е нещо средно между буквално и тотално осиране.
Освен ако не си припомнят "играта" на Мафиянски от преди няколко години, според която "С напредването на метрото, тролейбусите, това бавноподвижно превозно средство, ще изчезнат от центъра, тролейбусният транспорт ще стане вътрешноквартален." Когато пуснаха метрото преди 20 години, имах съученик, чиято майка правеше разписанията на тролеите. От него знаех, че идеята е била 6-ицата да не ходи до Сточна гара, а да обикаля Люлин в кръг по Петър Дертлиев, Индира Ганди, Търново и после пак надясно по Петър Дертлиев, през станция Западен Парк и по Джавалхарлал Неру до колелото - 6А и 6Б в двете посоки, а по Сливница да остане само седмицата. Което не означава, че сегашното 100% дублиране на двата тролея по Сливница е много удачно. Да не говорим, че като "модернизираха" Инеконите трябваше и тролеи да дойдат, ама нашите правилно не искаха Белкомунмаш и банката си прибра обратно тази част от заема.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4634 on: 04.08.2018, 13:54:00 »
Отново се прави сезонно освежаване на Икарусите и през бояджийното минаха 2101,2109,2603,2608,2617,2628,2902,2908, 09, 10, 2914 и за щастие в момента за боя е избелелият и превърнал се в "50 нюанса синьо" - 2922. Доста избелели са 2117,2605 и 2712,които би трябвало също да бъдат пребоядисани.
« Last Edit: 04.08.2018, 15:05:24 by GANZ »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4635 on: 11.08.2018, 17:35:06 »
Аз имам два въпроса, не на правилното място, но все пак... 2721 беше един от най-гледаните тролеи в гаража, в продължение на дълги години, с прекрасен омуртажки ремонт. Насила го оставиха на произвола, сега насила ще го бракуват, вероятно. 2915 беше що годе ОК преди "ремонта", който ремонт е мацане с баданарка и смяна на меха. Как, аджеба, му скапаха ходовата част, която не пипат?! Само аз ли виждам безстопанственост и целенасочено точене на средства с предизвикване на ненужни ремонти, направа на фиктивни ремонти, и тн и тн, или всичко е точно, както обикновено, и светлото бъдеще ни зове? Всъщност какво пък - дават парите от данъците ни на предприятие, което ремонтира тролеи така, че идвайки на ход се връщат с аварийна и се оказват вече негодни за движение, не е лошо като се замисля.

Иначе 2908 и 2054 са безобразни откъм задвижване и нямам обяснение защо не ги оправят и защо точно те останаха на линия толкова дълго - имам обяснение де, но не ми се иска и то да е истина.
2721 беше топ тролей до лятото на 2014 г., когато най-топ титулярът му го напусна, за да се качи на Шкода. Ортакът му остана да го кара сам до края на 2015 г., когато реши да напусне, а през това време 2721 западна много. През почти цялата 2016 г. го караха шофьорите от 2623, които решиха да се върнат на 2623 през май 2017 г. и оттогава 2721 почти не се е движил, с изключение на кратък период между октомври и декември, когато му бяха намерили шофьори. Ремонтът му беше хубав, но също така е вече и доста стар и с недостигът на шофьори решиха да го спрат от движение. Според мен искат да си спестят пари за нов ремонт докато се види какво ще става с тройката, така че може и в даден момент да го върнат в движение. От втората половина на 2014 г. насам 2915 се караше от шофьор, който не го поддържаше въобще, а знаеше само газта и спирачката и есента почти го бяха бракували преди да решат да отиде на основен ремонт, но в „Левски“ не пипват техниката и така се стигна до тук. 2908 беше не лош тролей след последния си основен ремонт и както при него, така и при 2054 проблемите със задвижването могат да се решат, но преди всичко им трябват съвестни и компетентни титуляри.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4636 on: 21.08.2018, 12:03:17 »
Пребоядисани са 2602,2903 и 2922. В момента се боядисва 2106.

Edit:  2915 днес е бил на проба, от септември ще е на линия. Утре 2721 ще излиза на проба. :)
« Last Edit: 22.08.2018, 20:39:47 by GANZ »

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4637 on: 04.09.2018, 00:31:20 »
От вчера (3.09.2018г.):
2711 - първи ден на линия 6/7
2915 - вече излиза редовно на линия.
2721 - след 9 месеца престой на плаца, отново е в движение и се използва за нощна персонална.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2974
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4638 on: 11.09.2018, 10:05:02 »
Преди малко видях 2711 и съжалявам, че ще го кажа за сигурно 30-ти път, но тези псевдоремонти в Левски са откровена злоупотреба с обществени средства. Че не пипат по техниката на тролеите почти или съвсем нищо е достатъчно голямо престъпление. Но че и с едно боядисване и освежаване не могат да се справят като вменяеми и среднограмотни хора, не е нормално - тролеят изглежда като излязъл от кофата, а не от основен ремонт. Една права ламарина няма по него, боята традиционно е матова и нанесена като от четвъртокласник. По селата има външни тоалетни, приведени в далеч по-привлекателен вид...  :blink:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9558
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4639 on: 11.09.2018, 10:15:53 »
Мен ме очарова работния фургон ИФА W50 на „Топлофикация“. Гледах я доста често това лято и отблизо забелязах, че е прясно реставрирана, а кабината ѝ блести като нова. Помислих си ех в „Левски“ и „Трамкар“ да се боядисваше така, щяхме да сме се родили до сега.