Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167998 times)

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4860 on: 22.08.2019, 22:50:24 »
Возих се на Икарус по ТБ1. Бях забравил как возят. Като че ли набират и спират по-плавно от Шкодите, но веднъж като набере имаш чувството, че развиват по-голяма скорост... (чисто субективно, като число не знам) и някак си тази плавност не те кара да залиташ толкова (в шкодите често имам чувството, че всеки момент ще падна). А и май затова шофьорите не засилват много шкодите?

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4861 on: 22.08.2019, 23:10:49 »
Първо, че шкодата не може да засили, второ, че няма никакво ел. спиране. Накладки не знам на какво време сменят, обаче е доста често според мен.
Иначе Икарусът си вози и се усеща много хубаво. Особено 2108 и 2911 плават като кораб, имат отлична возия.
« Last Edit: 23.08.2019, 11:57:18 by mitakis »
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4862 on: 22.08.2019, 23:20:28 »
Така е. Апропо, като вметка - SOR-овите шкоди повече се доближават до Икарусите по моя опит като засилване (може би защото са по-леки от нашите), но дори и по мекота на возията. И дизайнът им е по-семпъл и дори леко ретро, щях да се радвам да бяха взели от тях вместо футуристично изглеждащи, но возещи дървено. Все пак като се возя всеки ден ми е все тая дали отвън е футуристичен.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4863 on: 23.08.2019, 00:23:29 »
Това е първият тролейбус Ikarus GANZ-16 декември 1933г.
Специален поздрав за колегата GANZ. :)
Този тролейбус няма нищо общо с Икарус. Първият модел тролейбуси, който Икарус произвежда, е 60Т, произвеждан между 1967 и 1975. Имали са електрооборудване близко или идентично с това на МТБ-82.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4864 on: 23.08.2019, 03:26:17 »
Първо, че шкодата не може да засили, второ, че няма никакво ел. спиране. Накладки не знам на какво време сменят, обаче е доста често според мен.
Иначе Икарусът си вози и се усеща много хубаво. Особено 108 и 911 плават като корафб, имат отлична возия.

Кои са тези тролеи с отличната возия? 108 и 911 няма.
Шкодите си засилват достатъчно добре. Това че на те ти се струва нещо не означава че е истина.  Подозирам че вече съм го казвал.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4865 on: 23.08.2019, 08:54:53 »
Икарусите може и да вдигат по-висока скорост от Шкодите, но при тях е някак по-трудно да се усети от пътника, защото возят по-меко и се остава с първо впечатление, че Шкодите развиват по-големи скорости, защото са с по-малък профил на гумите си и по-твърдо окачване, което усеща всяко камъче в настилката.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4866 on: 23.08.2019, 09:06:39 »
Шкодите може и да са тромави в завои, но направо развиват прилични скорости. Не съдя по друсане и прочее, по скорост.
Фактът че Шкодите в София се движат бавно не означава че не могат и по-бързо.


Им предвид 2108 и 2911

Ами нека пише това което има предвид тогава.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4867 on: 23.08.2019, 09:11:15 »
Никой не отчита фактът, че в Икаруса си на 1 метър над пътното платно, а в Шкодата - на 30 см и възприятието за скорост е съвсем различно от пътника.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4868 on: 23.08.2019, 10:08:13 »
Първо, че шкодата не може да засили, второ, че няма никакво ел. спиране. Накладки не знам на какво време сменят, обаче е доста често според мен.
Иначе Икарусът си вози и се усеща много хубаво. Особено 108 и 911 плават като корафб, имат отлична возия.

Кои са тези тролеи с отличната возия? 108 и 911 няма.
Шкодите си засилват достатъчно добре. Това че на те ти се струва нещо не означава че е истина.  Подозирам че вече съм го казвал.
Нали гледам гпс-а, не вярвам на него само да му се струва?
Има някои Шкоди, които са по - бавни има и някои по - бързи, не знам от какво завиви, но е факт, че не са по - бързи.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4869 on: 23.08.2019, 10:46:17 »
Шкодите имат отлично ускорение, но при тях ограничението е софтуерно. Икаруса в никакъв случай не ускорява по-бързо от тях. Във Варна си имаме една която е разбутана софтуерно и ускорява по-бързо и от Шкода 15Тр.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4870 on: 23.08.2019, 11:06:18 »
Икаруса в никакъв случай не ускорява по-бързо от тях.
Като написа това аз се запитах дали някъде сме коментирали защо е така. Факторите, които влияят в случая, са че става дума за тиристорна и транзисторна електроника, а Шкодите са също така по-ниски както като височина, така и като отстояние от пътя, което със сигурност им помага, но не си спомням някой да е писал за разлика в мощностните им характеристики спрямо Икарусите. Нека който е запознат да се включи, защото си заслужава като информация.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4871 on: 23.08.2019, 11:30:49 »
Според Уикипедия - Икарусът има 196 kW мощност, срещу 240 kW за Шкода 27Тр. Усещането за скорост идва от много по-шумния Икарус, по-рязкото потегляне и най-вече пристрастията на някои хора. Шкодата е по-тежка, но не много.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4872 on: 23.08.2019, 17:04:38 »
Много ясно, че има огромна разлика между тиристорно управление и тролейбус с транзисторно такова, има и огромна разлика между двигателите в полза на 27Тр - двигателя е асинхронен трифазен срещу постояннотоковия на Икарус. За това и Шкодите имат софтуерно ограничение на скоростта, защото там силата е много голяма и ако реално го няма ще пребие хората вътре.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4873 on: 23.08.2019, 17:15:11 »
Икарусите също имат ограничител както на ускорението, така и на максималната скорост. А "огромна разлика" между постояннотоков двигател с тиристорно управление и асинхронен двигател с транзисторно управление няма. Добре ще е да се ограмотим технически преди да излизаме с такива умозаключения.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4874 on: 23.08.2019, 17:23:42 »
Много ясно, че има огромна разлика между тиристорно управление и тролейбус с транзисторно такова, има и огромна разлика между двигателите в полза на 27Тр - двигателя е асинхронен трифазен срещу постояннотоковия на Икарус. За това и Шкодите имат софтуерно ограничение на скоростта, защото там силата е много голяма и ако реално го няма ще пребие хората вътре.

Шкодите ги имат тези ограничения също и заради диференциалите (които са с размер, като за кола), защото са им много нежни и ще се чупят още по - често. Като е ограничено тръгват по - плавно, да не ги товарят и спират по - леко и с по - малко ел. спиране, пак по същата причини. Икарусът въобще няма този недостатък. А и Икарусът също може да те залепи, за седалката, дори и да е с по - малка мощност, нека не забравяме, че е доста по - лек и по - къс.
Пък все си е асинхронен двигател и все е тролей за градски условия, не знам къде и как я усещаш тази разлика, какъв тип асинхронен двигател е.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4875 on: 23.08.2019, 17:52:12 »
Някакво скрито възхищение ли долавям към старата соц техника? По-добре е че имаме шкодите, а не сме само на икаруси. Сравнението между двете е почти невъзможно. Това е като да сравняваш ябълки с ананас. Икарус са били добри за времето си, но сега са стари и имат нужда от брак. Та те нямат най-основните удобства, като почнем с изключително високите стъпала, та стигнем до това, че се пържим в собствен сос по цяло лято. Да, може да са по-издръжливи, но като няма удобства защо ни е тази здравина. Ако нашите пътища са по-добри, тролеите Шкода също ще се представят по-добре.
    И един съвет от мен към давидчо. Когато (или ако) започнеш шофьорските си курсове пробвай да намериш школа, която предлага обучение на Лада. Като ще настояваш да е някой от класическите модели, като 2105, 7 или 4 (няма да съм толкова жесток да искам на Жигула да се учиш) и тогава ще разбереш какво представлява соц техниката и ще си пръв защитник на новото.
« Last Edit: 23.08.2019, 17:54:05 by Pesho1991 »

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4876 on: 23.08.2019, 20:41:15 »
Почти всеки харесва повече Икаруса. Това, че няма климатик е винаги и на СО... набързо може да се обяви поръчка за климатици и да им сложат, няма никакъв проблем!! Нямат желание това е. Преди бяха нископодови при 4та врата, но ги върнаха в оригинален вид... та ето ти климатик, ето ти и нископодово ПС.
Тролеят не е виновен, че е произведен 1985 и няма климатик, виновни са хората, които нямат желание да променят това. С един качествен основен ремонт могат още да движат, а ти говориш за брак... това да не ти е някоя ръждясала Астра, та да я хвърлиш така.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4877 on: 23.08.2019, 20:49:49 »
Кой е този почти всеки бе, Давидчо? Ти и няколкото други форумни лапета  :laugh:

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4878 on: 23.08.2019, 21:24:53 »
На мен по-голямата част от живота ми до сега е минала возейки се на Икарус. Но сега като се кача наистина си търся климатика. :rolleyes:

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4879 on: 23.08.2019, 21:30:50 »
Кой е този почти всеки бе, Давидчо? Ти и няколкото други форумни лапета  :laugh:
Ами хората, които карат не ги ли броиш? А и Шкодите са супер скучни и който го кара, значи му е все тая какво кара, колко мераклийски Шкоди си виждал и колко Икаруса?
А и не разбрах, та ако може да обясниш, годините имат знаечение ли, щом сме малки нямаме право на влус ли и предпочитания?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!