Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167943 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4880 on: 23.08.2019, 21:42:54 »
За какъв вкус говориш при тролейбус? Мераклийските возила ги знаем какво представляват, по-добре да няма нито едно такова.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4881 on: 23.08.2019, 21:54:54 »
Страшно детинска дискусия се е заформила... И двата вида тролейбуси са прекрасни за времето и мястото си на създаване, не виждам никакъв смисъл от това дървено противопоставяне на концепции, които ги дели над 30 години разлика. Икарусът е доста здрава и по своему култова машина, развиваща навремето успешно над сто километра в час, факт, Шкодите са несравнимо по-комфортни като салон и екстри, логично предвид разликата в цялостния замисъл и технологичния прогрес, но пък возят по-твърдо, пак поради технологични особености, най-малкото са нископодови, ускоряват се и спират просто великолепно, а вървенето им е просто безупречно до максималната им скорост от 70 и няколко километра в час, не виждам къде е драмата и защо трябва да се сравняват моркови с ананаси и някой да се чуди кое било по-хубаво - нищо общо нямат, освен, че са тролейбуси. А за това кое колко върви в софийски условия, ами извинявайте, но много зависи на кой тролей при кой водач се возите. Качете се на 2723 или 2107 примерно и вижте дали още не вървят Икарусите, или пък на 1655 или 1669 и фисолофствайте как не вървели Шкодите - не са сериозни доводите просто.
« Last Edit: 23.08.2019, 22:01:03 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4882 on: 23.08.2019, 22:38:19 »
Да, Шкодите са си от тоя век... но човек привиква и винаги има сантимент, особено ако си отраснал в Икарусите. Но понякога ако новото е по-добро от старото го заобичваш повече, въпреки че имаш по-кратко време с него (в чужбина повече ми липсваше кв. Изток, където съм работил точно 1 година от колкото родния квартал, където съм отраснал и живея!). Е явно за мен лично Шкодите не могат да ме трабнат. Виж, Песите и белите нови Манове вече ми влязоха под кожата... но аз съм си изцяло от отбор ТМ и А любители, рядко може ТБ да ме грабне, само Икарусите и ЗиУ (вторите като дизайн и меки седалки, НЕ като изработка и техника!).

Аз лично вече си знам кои неща най-много ще ми липсват от Икарусите - ароматът, колкото и да е смешно (един такъв на гума), напевът, който имат и звукът, който се чува (предполагам) преди стрелка или на превключвача. Другото голямо предимство за мен е подреждането на салона - от едната страна имат единични седалки, съответно по-лесно разминаване с други правостоящи.

При шкодите само отпред има единични седалки, но те пък са съвсем на ниско и са за пенсионерите. А аз даже обичам да сядам до прозореца, но ме дразни всеки път да ми се налага да вдигам седналия до мен за да сляза, а и на много от възрастните хора не им харесва това... Това си е лично предпочитание, не го смятайте като плюене по Шкодите, а и както казах всички нови ПС са с такива салони вече!

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4883 on: 25.08.2019, 15:21:48 »
Не съм съгласен, че Шкодата е по - удобна. Икарусът има много по - меки седалки и са разположени супер! На всички има място за краката, освен най - последната в ремаркето. При Шкодата тези неща са точно наобратно. Плюс и твърдата возия, да седиш на седалка е меко казано гадно. Но това си е нормално за всички нови ПС. Единсветно Песите ми харесват в това отношение. Много удобни и добри седалки, наистина. Има го и при БГ трамваите. Кои седалки предпочитате, тези новите, които са ръбати и неудобни или старите, които бяха меки и удобни... аз лично бих предпочел да се возя на 701, отколкото във всеки друг БГ трамвай, макар и неговите да не са оригинални, пак са много по - удобни. Това може и да са малко детайли или гледотии, но ако пътуваш всеки ден, е важно според мен. Да кажем, че човек пътува с ГТ средно по 2 часа за един ден. Да кажем че го ползва около 330 дни в годината (другите 35 да кажем, че отиват за болнични и отпуска). Та това прави над 27 дни. Замислете се дали не е важно да ви бъде удобно, докато седите.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4884 on: 25.08.2019, 18:48:54 »
Лично, като се возя по Цариградско с 5, 8, 11 или 4, винаги съм се чувствал комфортно. Единственият проблем е при полиграфическия, където асфалтът е станал на коловози и там е по-твърдо возенето. Ако трябва да бъда честен бих предпочел малко по-твърдо возенето, но с климатик, отколкото да съм на кожени седалки и да се потя като невидял. Ти сам му направи сметката, че се возим грубо по два часа на ден, които бих прекарал на хладно през лятото, отколкото да изпитвам носталгия по морално остаряла техника и в същото време да съм потен. Това особено е неприятното, когато си се запътил към среща (без значение каква).
« Last Edit: 25.08.2019, 18:51:06 by Pesho1991 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4885 on: 25.08.2019, 18:53:40 »
Абе вие добре ли сте? Още ли продължава тази малоумна дискусия?
« Last Edit: 25.08.2019, 18:58:01 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4886 on: 19.09.2019, 10:49:01 »
На 2608 не знам дали шофьора е виновен или тролея има проблем но много рязко се включва тяга и ел спиране и целия тролей се тресе

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4887 on: 19.09.2019, 12:36:05 »
Така си кара шоферът. Преди 608 беше с автобусен диференциал и така беше тежък педалът и като е свикнал така човекът, сега като го настъпи здраво и бабите падат като круши.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4888 on: 19.09.2019, 12:56:55 »
А вярно ли доста от тези тролеи са били с автобусен диференциал? Разказвали са ми че много чупели диференциали, а ремонта бил труден и много хамалогия, на някои ги били сменяли по доста пъти, сега ми казаха със Соларисите било по-добре, ама преди Икарусите много чупели диференциали. И ако е с автобусен, то няма ли да тръгва много по-тромаво, поне на теория?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4889 on: 19.09.2019, 13:00:32 »
Откакто аз се занимавам с градски транспорт е имало поне пет Икаруса в „Надежда“ с автобусен диференциал. Имаше период с такъв за 2915, за 2913, 2901 се изживя с автобусен диференциал до край, ако си спомням правилно автобусен диференциал имаше и 2922, може би имаше и още, а на 2608 доколкото знам не е подменян с нормален тролейбусен. Проблемът при тях е че натоварват повече електрониката и затова постепенно изчезнаха.
« Last Edit: 19.09.2019, 13:02:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4890 on: 19.09.2019, 13:33:10 »
Тролейбусният диференциал участва в спирането до пешеходна скорост, при автобусите без ретардер моторната спирачка е ефективна само при достатъчно висока скорост.  :rolleyes: Също тролейбусите имат по-голямо ускорение до 50-60 km/h поради големия пусков момент на електродвигателите и възможността за тяхното краткотрайно претоварване. :rolleyes:

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4891 on: 19.09.2019, 14:02:57 »
С автобусен беше и 2707 до края му, както и много други са били, които просто са ми казвали, че са имали. 2608 няма автобусен диференциал още от март, както бях писал по - горе ;)
Най - вероятно са ги слагали, защото автобусният е вечен за разлика от тролейбусния диференциал, а и така тролеят набира по - бавно и плавно (зависи с колко зъбци е де), от това следва педалът да е по - тежък и на шофьорът му е по - лесно да вози комфортно пътниците, а и зимата така се предотвратява боксуване. А също и автобусният диференциал кара електрониката да вие супер много и различно, което поне на мен ми е любимо.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4892 on: 19.09.2019, 16:16:14 »
Различното "виене" по-скоро идва от самия диференциал, не от електрониката.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4893 on: 19.09.2019, 16:39:22 »
Електрониката също вие и то доста, защото я натоварва много.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4894 on: 29.09.2019, 09:55:25 »
Снимка на 2054 от 09.03.2004г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4895 on: 01.10.2019, 22:30:13 »
Това сега не мога да го разбера 1404 или 404 е (май има единица най-отпред), снимката е малко след доставката на първата партида Икаруси 280.92, този е по 9 и е сниман през първата половина на януари 1986.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4896 on: 01.10.2019, 22:52:05 »
Ето още една ценна находка,точно така това е 1404 от първата доставка на 25 тролейбуса Икарус 280.92Т през 1985г.след пристигането им всичките получиха номера от 401 до 425,малко след това към есента на 1985г.беше цялостната преномерация от трицифрени с четирицифрени инв.номера и тези получиха по една единица отпред.Този специално е преномериран поне още 4 пъти.От 1987г.става 2404;от 1988г.става 2522 и 11.1988г.става 2722 и така до своя край на 07.07.1999г.когато е бракуван.
« Last Edit: 01.10.2019, 23:21:53 by ivan3275 »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4897 on: 01.10.2019, 22:58:09 »
Кога точно през 1985 пристигнаха?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4898 on: 01.10.2019, 23:17:23 »
Кога точно през 1985 пристигнаха?
Имам бегли спомени от пристигането им,но мисля,че беше някъде август/септември 1985г.защото тогава някъде ги видях по улиците на София и се почудих,че имало и тролейбуси освен автобуси Икарус.
« Last Edit: 02.10.2019, 21:26:51 by ivan3275 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4899 on: 01.10.2019, 23:30:54 »
Първите са толкова пъти ремонтирани и преномерирани, че нищо чудно този или някой от тях и сега да се движи още. Едно време се познаваха по печата на стъклата пишеше че са 1985-та. Ако има с оригиналните си стъкла не разменяни с други при ремонти или счупвания може да пробвате да изнамерите такъв от първите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР