Ок. Днес го загледах по-добре, потвърждавам, 2101 е. Жалко, има още хляб в тях, това не е автобус, да му се издуха двигателяТ.
Електро е, ама пак е двигател и може да се "издуха". От тролеите икаруси, които в момента движат из София, само за шепа от тях може да се каже, че има още хляб в тях. Тези, чиито номера помня, са 2913, 2915, 2107 и 2105. Личните ми впечатления, като пътник, са че само от тези става нещо. Останалите се чудя как още не са се разпаднали на болтчета и гайки. Имаше един, който като тръгнеше от спирката, звучеше все едно е вдигнал 300, а реално надали се движеше и с 30 и целият тролей трепери - стъкла, седалки, под, всичко. Вероятно е от вибрациите на издъхналия му електродвигател. Имам смътен спомен, че в номера му имаше 14. Не знам обаче дали описаната реликва още се движи из София или са я пратили да умре в Перник или Русе.
Така... Понеже всички сте професори, специалисти на спорта и на транспорта. Много от хората тук преценяват превозните средства по външния им вид, салон и обща представа за това как трябва да изглежда едно транспортно средство за обществен превоз на пътници в 21 век. В последните 6 години, прекарах много време, изключително близо до последните тролейбуси Икарус, които се движиха, включително и тези, които продължават да се движат. Следях кога минават техническо обслужване и какво подменено има по тях, кои минаваха основен ремонт, кои се освежаваха и кои бяха изоставени, караха се до разпад и т.н. Мога да напиша цяла книга за тези 6 години и някой ден ще го направя
През тези 6 години се промениха много неща като се смениха шофьори, някои се пенсионираха, други напуснаха или си смениха титулярните тролейбуси. От най-гледаните и тези, на които се обръщаше най-голямо внимание бяха 2101, 2609 (след основния ремонт), 2623, 2703, 2712, 2902, 2909, 2910, 2913 (в последната една година). Имаше такива, които се управляваха от добри шофьори и без много грижа за тях, бяха в добро състояние, като: 2104, 2105 (в последните му 2 години), 2106, 2107, 2108, 2115, 2123, 2603, 2605, 2702, 2711, 2721 (до 2019г.), 2723, 2903, 2908, 2922. От тези, на които не се обръщаше внимание от шофьорите и не се поддържаха в добър вид бяха 2054, 2109, 2117, 2602, 2608, 2617, 2627, 2628, 2911, 2914, 2915. За да не се чудиш как не са се разпаднали на "болтчета" и "гайки", многократно е писано,че тресенето при развиване на по-висока скорост и вибрации, както и по-висок шум в салона се дължаха на разбит диференциал, кардан, лагери на тягов двигател и още много компоненти или части. Поддръжката в депо Надежда беше такава, че повечето от тези части се сменяха чак след като заради някой от тези компоненти или части се развали даден тролей на линия. Много рядко се случваше да се сменят, защото шофьорът искал тролеят му да бъде в добър, изряден вид. От последните тролеи Икарус, които не са нарязани и има още "хляб" в тях да се движат и да изпълняват част от транспортната задача, според моите наблюдения са : 2104, 2107, 2108, 2115, 2609, 2623, 2702 (той си стана учебен), 2703, 2711, 2712, 2723 и 2913. Няма нещо, което да не може да се поправи и ремонтира, особено при тези тролеи, но всичко си има начало и край. Няма да има по-добри тролейбуси от тези, доказали се за период от 36, започнали 37-ма година вече, някои от тях на 34-35. Мога да напиша още много факти и информация, но само ако някой се интересува и то не тук във форума.